Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,
Ik heb een probleempje met een pc;
- Asus P5GD1PRO mobo
- Maxtor hdd
- 1GB DDR pc3200 400Mhz
- Pentium 4 3,20 Ghz
- Toppower 450W voeding

Tijdens het normale gebruik (internetten/msn/mail) reboot de pc vaak uit het niets. Toen ik dit had uitgeschakeld in windows met de hoop op een foutmelding kreeg ik deze niet en sindsdien bevriest de pc in plaats van dat hij opnieuw opstart. Na veel gedoe met antivirus en antispyware en rootkit detectie heb ik windows er maar opnieuw opgezet.

Toen deed, nadat de eerste poging van installatie van win xp ook bevroor, het probleem zich nog steeds voor! Het kan dus geen virus/spyware zijn. Nu zat ik zelf te denken aan het geheugen. Daarom draait memtest 3.5 nu al ongeveer 2 uur zonder dat deze fails heeft of vastloopt. De temperaturen van de PC zijn ook in orde, CPU komt niet eens boven de 65 graden. Grafische kaart zal er ook weinig mee te maken hebben lijkt mij zo.

Wat denken jullie ? HDD/Mobo/CPU of voeding niet in orde ?

• AE86
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-02-2023
Misschien de voeding, kan je die van iemand anders lenen om te proberen?
Ken het merk zelf niet, al ziet hun site er wel redelijk betrouwbaar uit.

Is er verder iets terug te vinden in het logboek? (Run >> eventvwr.msc)

[ Voor 20% gewijzigd door AE86 op 11-04-2009 13:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nee helaas is er ook niks terug te vinden in het logboek. Bedankt voor je reactie. Ik zal even een andere voeding proberen.

• AlexV
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20-05 23:09
Kijk eens in de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter als je vermoed (wat je hier doet) dat het een hardwarematig probleem is.

Verwijderd

Topicstarter
Na het nader bestuderen van de binnenkant ben ik dit tegengekomen:
Afbeeldingslocatie: http://img13.imageshack.us/img13/5237/imag0060d.th.jpg

Kan dit uberhaupt ?

Als ik kijk in de bios bij temps en snelheden van fans, staat de snelheid van de fan van de voeding in het rood.

Wat betekend dit ?

edit: Ma het openen van de voeding zit er aan de bovenkant van sommige condensators een soort geel achtige laag wat een beetje op roest lijkt (het is geen roest). Ik denk dat deze voeding wel rijp is voor de vuilnisbak ;)

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2009 15:05 ]

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 17:19

Dark

who tweaked the light?

lijkt me niet helemaal origineel zoals de atx connector aangesloten zit, vermoedelijk een ghetto 20->24pin conversie :)...

als de elco's lekken is het wel bekeken ja, zou gewoon een passende niet al te dure voeding van bekend merk nemen, voordat er meer schade ontstaat...
Pagina: 1