• Xorifelse
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-08-2025
Goedendag,

Ik heb lang geleden een trauma opgelopen van een PC die ik heb opgebouwd uit losse onderdelen, waarvan het werkgeheugen niet pasten op het moederbord. :'(
Nu ga ik een andere PC in elkaar zetten uit losse onderdelen maar deze keer wil ik er zeker van zijn dat alles past, dus ik vraag het maar even aan de professionals.
Kan iemand even een confirmatie geven of de lijst die ik heb samengesteld wel allemaal op elkaar past, en/of misschien een tip kan geven wat ik er zou aan kunnen veranderen om hem te verbeteren.

Mijn idee was om 2 x 10.000rpm harde schijven in striped raid modus te zetten, voor de snelle executie van data voor Windows en dat ik dan de data harde schijven ( 2x1tb ) ook in raid modus zet waarvan de executie snelheid niet van groot belang is.
Nu zat ik te kijken met Sata en SataII, zal hier een groot verschil tussen zitten?
Voor de rest moet het een goede PC zijn waarmee ik toch wel een paar goede jaren mee kan doen zonder veel te vervangen zodat ik de laatste games toch op hoge kwaliteit kan spelen.

Ik weet niet of de directe URL van mijn winkelwagen werkt op iemand anders zijn PC ( cookies/sessiondata ) maar hier is de URL.

Als dat niet werkt heb ik een screenshot:
http://bayimg.com/FAokOaABO
http://img210.imageshack.us/img210/5209/59297519.png

Ik kan niet echt zien of dit het juiste forum voor dit topic was, maar naar mijn idee wel het meest logische keuze.
Mocht het zo zijn dat dit verkeert is geplaatst, sorry! I got to lay of the cheese.

Alvast bedankt,

[ Voor 6% gewijzigd door Xorifelse op 11-04-2009 13:26 ]

Verwijderd

Er staat een RML genereren linkje onderaan de tabel, dat kun je gebruiken om hier te pasten ;)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Nou wil ik niet veel zeggen, maar wat het verschil is tussen SATA/1/150 en SATAII/2/300 lijkt me wel goed terug te vinden - evenals zo ongeveer de rest van je vragen met een beetje nalees werk (reviews van anderen, specificaties en ondersteuningslijsten van fabrikant).

Wat is nu concreet je vraag?
Want het lijkt verdacht veel op een 'wat met ik kopen' vraag of een boodschappenlijstje met 'is dit goed'.

En beide gevallen zijn niet echt de bedoeling meer zo zonder onderbouwing ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20-05 19:46

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

eehm, ja het moet zo te zien allemaal werken, een ding wat ik me afvraag is : waarom geen ssd's ? het is een stuk stiller dan 10k schijven waarvan je er ook nog eens 2 hebt, dus lekker veel resonantie als je het niet goed dempt met rubbertjes oid.

En dan ook de vraag: wat wil je allemaal met het systeem doen/kunnen.. behalve het gamen dan :P

Signature

• Xorifelse
Verwijderd schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 13:27:
Er staat een RML genereren linkje onderaan de tabel, dat kun je gebruiken om hier te pasten ;)
Daar schijnt het nu een beetje te laat voor te zijn, kan het niet meer veranderen, maar ik weet het nu voor de volgende keer. ( ben nieuw op het forum, niet op tweakers.net nieuws zelf :) )
alt-92 schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 13:29:
Nou wil ik niet veel zeggen, maar wat het verschil is tussen SATA/1/150 en SATAII/2/300 lijkt me wel goed terug te vinden - evenals zo ongeveer de rest van je vragen met een beetje nalees werk (reviews van anderen, specificaties en ondersteuningslijsten van fabrikant).

Wat is nu concreet je vraag?
Want het lijkt verdacht veel op een 'wat met ik kopen' vraag of een boodschappenlijstje met 'is dit goed'.

En beide gevallen zijn niet echt de bedoeling meer zo zonder onderbouwing ;)
Mijn concrete vraag klinkt misschien als 'is dit goed', maar dat is het niet alleen. Dit is voor mij ook voor informatie op te vragen wat hier misschien nog aan veranderd kan worden op de basis van de huidige onderdelen.
Zoals BGB4rn al zei, waarom ik geen ssd in de computer zal doen, is precies wat ik hieruit wilde halen.
Ik wil hier ook wat van opsteken, in plaats van 'is dit goed' en andere hun mening vragen.
BGB4rn schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 13:32:
eehm, ja het moet zo te zien allemaal werken, een ding wat ik me afvraag is : waarom geen ssd's ? het is een stuk stiller dan 10k schijven waarvan je er ook nog eens 2 hebt, dus lekker veel resonantie als je het niet goed dempt met rubbertjes oid.

En dan ook de vraag: wat wil je allemaal met het systeem doen/kunnen.. behalve het gamen dan :P
Alright, bedankt. En voor de ssd's, tja wat moet ik zeggen.
Ik ben een beetje out-dated met de technologie van vandaag de dag, de laatste keer dat ik hier veel van wist was 2 jaar geleden, een eeuwigheid met technologie.
Ik wist wel van het bestaan af van de ssd's, maar ik dacht dat dit alleen voor laptops was i.v.m. de grote van de ssd. ( 2.5" ), terwijl mijn Hard Drive bay 3.5" was.
De kast die ik wil kopen heeft rubbertjes i.v.m de trillingen van de Harde Schijven, maar worden er ook bij de ssd's een soort van behuizing zodat hij wel in mijn 3.5 inch bay kan worden geschroefd?.

Wat zijn jouw ideeën over de hardware configuratie van de ssd's, 2 van 16gb, of gewoon 1 van 32gb?
Deze schijven zullen worden gebruikt voor de Windows installatie en executietijd is van mij van groot belang.

Mijn antwoord op jouw vraag wat ik wil doen met mijn PC? tja. Wat wil jij doen met je volgende 2 jaar van je leven?
Voor mij zal het voornamelijk in het begin voor het gamen zijn, maar ik wil er ook gewoon lang mee kunnen doen, niet dat ik over 3 jaar weer een nieuwe PC moet kopen omdat alles gewoon 'te' langzaam word.

• BGB4rn

BGB4rn

als je 2 van 16Gb hebt kun je de zwik in raid0 zetten :)

Signature

• Xorifelse
Toppie, dan neem ik 3.5" ssd, 2x16gb sata2.
Dan neem ik bij aan dat de rest van de onderdelen voor de rest goed zijn.

Bedankt iedereen voor de informatie, en heel erg bedankt voor de tip BGB3rn!
Dat zal vast een heel hoop hitte en decibel schelen.

[ Voor 12% gewijzigd door Xorifelse op 11-04-2009 14:41 ]

• BGB4rn

BGB4rn

bestaan die dan, 3,5 inch ssd's ? ik zou het voorlopig maar bij 2.5 inch houden ;) een stuk makkelijker te vinden :)

enneh de naam is BGB4rn :P

Signature

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Welke hardware je moet kopen is iets dat je zelf het beste kunt bepalen aan de hand van reviews, benchmarks en QVLs.

Om je op weg te helpen kun je eens kijken in een van de BBGs die je in CSL kunt vinden: [BBG] Best Buy Guide topicoverzicht

Dit topic gaat in elk geval op slot omdat 'welke moet ik kopen' topics in PMG niet gewenst zijn. Mocht je na het doornemen van BBGs e.d. nog tegen specifieke zaken aanlopen kun je daar natuurlijk altijd een topic over openen in het betreffende subforum.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.