Toon posts:

Samsung ht-z212 met receiver

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Een maand geleden heb ik de samsung Ht-z212 aangeschaft, maar ik ben er een beetje teleurgesteld over. Nou hebben de ouders van een vriend van mij een Onkyo TX-SR506 en ik vond het geluid er goed. Nu zat ik er dus zelf ook aan te denken om nog een receiver erbij te kopen.

Maar nu mijn vragen (heb al op google gekeken, maar daar stond niks):

Is het mogelijk om de fronts van de Samsung op een aparte receiver aan te sluiten, ze hebben een weerstand van 3 Ohm en een vermogen van 133 watt?
Zou ik er eigenlijk wel op vooruit gaan qua geluid? Ik wil er wel andere rears bijkopen, iets als de JBL Northridge e20.
Is het wel mogelijk om de passieve sub van de set op een receiver aan te sluiten. (Wil hem in de toekomst nog wel vervangen)

Qua receiver zat ik dus te denken aan de Onkyo TX-SR506. Vooral omdat hij ook niet zo duur is :).
Misschien weet iemand nog een betere? Budget is ongeveer €650 incl. de rears.
Eisen zijn:
Minimaal 2x optisch in
Minimaal 3x hdmi in en 1x out
Liefst zwarte kleur(past goed bij de rest van de apperatuur).

Mogelijkheden zijn nog:
Pioneer VSX-818V
plustpunten: 7.1, goedkoop, 2 optische ingangen
minpunten: 2 hdmi ingangen, geen dts-hd en dolby-hd

Yamaha RX-V663
Plustpunten: 7.1, 4 optische ingangen, dts en dolby-hd, Lipsynchronisatie
Minpunten: 2 hdmi ingangen, redelijk duur,

En dus de Onkyo TX-SR506
Pluspunten: 3 hdmi ingangen, Lipsynchornisatie, redelijk goedkoop, dts en dolby-hd
Minpunten: Voldoet voor zover ik zie aan al mijn eisen, en ik heb hem dus al gehoord.

Bedankt voor jullie hulp alvast, dit is mijn eerste bericht hier, dus wat tips over hoe ik het de volgende keer beter kan doen zou fijn zijn :)

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:34

JT

VETAK y0

Alvast de eerste tip over hoe je het volgende keer beter kan doen: zelf gaan luisteren ;)

Verder wil ik je meegeven dat het grootste deel van de geluidskwaliteit wordt bepaald door de speakers. Dus ik denk dat je er met alleen een andere receiver relatief weinig op vooruit gaat. Jammer dat er al een maand voorbij is, anders had ik gezegd, breng de set terug en ga voor 900e wat leuks aanschaffen. Samsung is niet echt een hifi merk en doet ook wel onder door de bekende merken zoals Marantz, Pioneer, Onkyo, Denon enzovoort. Daarnaast, 260 euro voor een dvd speler, decoder, tuner, versterking, speakers....tja, dat is niet veel :)

Als ik jou was zou ik proberen om die set te verkopen en dat geld bij die 650e leggen. Receiver is 300, DVD spelertje pak hem beet 80 euro. Zit je op 380 euro. Heb je nog 300 + opbrengst van het setje voor speakers. Dan kan ik je aanraden om op zoek te gaan naar aanbiedingen; ik heb zelf een setje Tannoy Mercury F1 Custom voor bij de pc gekocht voor 98 euro de set. 2 setjes + center is dan zo een 300e. 200 voor een sub, moet je misschien 100 bij leggen. Ik heb ook een setje Kef iQ1 gekocht voor m'n home theater voor 49e per stuk. Met dat soort aanbiedingen kan je voor weinig geld iets heel leuks samen stellen dat vele malen beter zal klinken.

Ik zou zelf in ieder geval niet verder gaan met dat setje.

Edit: even voor je gekeken, die Tannoy speakertjes staan sowieso voor 59 op Kieskeurig, de center zag ik laatst bij Raf voor 99. De Mercury sub staat er ook voor 199.

[ Voor 5% gewijzigd door JT op 11-04-2009 13:27 ]

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst bedankt voor je tips,

Zoals ik al zei heb ik dus al naar de Onkyo geluisterd, het probleem is dat er hier in de buurt niet echt goede hifi winkels zijn. We zouden al een keer naar Amsterdam gaan, om daar te luisteren, maar het moet er nog van komen.

Inderdaad jammer dat ik hem niet meer terug kan sturen, ik denk niet dat hij nog voor veel verkocht zal worden (kost nu nog €180). Binnenkort het setje inderdaad eens op marktplaats gooien.

De speakers zijn inderdaad niet duur op kieskeurig, dus dat zal het probleem niet zijn. :), alleen wel jammer dat je niet van tevoren kan luisteren, in een hifi winkel zal het weer vele malen duurder worden. Is een setje als de Onkyo HT-C5215 niet wat, of gaat dat weer net als die Samsung setjes klinken?.

Maar is het wel mogelijk om de fronts van de Samsung op een receiver aan te sluiten, dan kan ik ze altijd later nog vervangen, want vooral de rears klinken erg slecht. Als ik genoeg geld heb voor goede fronts kan ik hem altijd nog verkopen natuurlijk :P.

Iemand trouwens met ervaringen met één van de genoemde receivers? Ze zien er allemaal goed uit.

Ps. hoe quote je één of twee zinnen, ben nogal noob hier, en als ik op quote klik wordt de hele tekst gequote :P .

• JT

JT

VETAK y0

Verwijderd schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 13:38:
Allereerst bedankt voor je tips,

Zoals ik al zei heb ik dus al naar de Onkyo geluisterd, het probleem is dat er hier in de buurt niet echt goede hifi winkels zijn. We zouden al een keer naar Amsterdam gaan, om daar te luisteren, maar het moet er nog van komen.
Waar kom je vandaan dan?
Inderdaad jammer dat ik hem niet meer terug kan sturen, ik denk niet dat hij nog voor veel verkocht zal worden (kost nu nog €180). Binnenkort het setje inderdaad eens op marktplaats gooien.
Verjaardagscadeau aan je ouders ofzo? :P
De speakers zijn inderdaad niet duur op kieskeurig, dus dat zal het probleem niet zijn. :), alleen wel jammer dat je niet van tevoren kan luisteren, in een hifi winkel zal het weer vele malen duurder worden. Is een setje als de Onkyo HT-C5215 niet wat, of gaat dat weer net als die Samsung setjes klinken?
In de winkel is het idd stukje duurder. Wat je kan proberen, is bij Raf gaan luisteren en dan een leuke totaalprijs bedingen. Op hifi hebben ze genoeg marge :P Zeg dat je een totaalprijs hebt van 300+80+300+100+200 = 980, dan afspreken dat je het voor 900 mag meenemen ofzo. Voor de receiver, DVD speler, subwoofer en 5 speakers. Dan accepteer je dat je iets meer betaalt maar dat je het wel van tevoren kan luisteren.

Je kan ook accepteren dat je het voor dergelijke prijzen koopt zonder te beluisteren en puur vertrouwt op reviews en het feit dat die merken de nodige kennis in huis hebben. Heb ik ook gedaan met de Kefjes en de Tannoys :P En dat heeft prima uitgepakt. Want voor 49 euro koop je normaal alleen een prutmerk ;) Beetje research werk dus. Desnoods kan je ze bij mij komen luisteren, maar ik weet niet waar je vandaan komt.
Maar is het wel mogelijk om de fronts van de Samsung op een receiver aan te sluiten, dan kan ik ze altijd later nog vervangen, want vooral de rears klinken erg slecht. Als ik genoeg geld heb voor goede fronts kan ik hem altijd nog verkopen natuurlijk :P.
Tja het kan, maar het is een beetje half werk. En zoals ik al zei, de speakers bepalen het grootste deel van het geluid en zeker in je home theater zijn je fronts en center de belangrijkste speakers.
Ps. hoe quote je één of twee zinnen, ben nogal noob hier, en als ik op quote klik wordt de hele tekst gequote :P .
Met de tags werken ;) Stel dat je
code:
1
2
3
4
5
6
7
[quote]
Tekstdeel 1

Tekstdeel 2

Tekstdeel 3
[/quote]

hebt, dan kan je die in drieën opdelen door het volgende te doen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
[quote]
Tekstdeel 1
[/quote]
<hier jouw antwoord>

[quote]
Tekstdeel 2
[/quote]
<hier jouw antwoord>

[quote]
Tekstdeel 3
[/quote]

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Topicstarter
Ik kom uit NH regio Broek in Waterland, ik weet niet of je dat kent :P

iig, ik koop liever alles op internet wat natuurlijk veel goedkoper is, met het risico dat je het uiteindelijk toch niet lekker vindt klinken. Maar dan kan je gelukkig nog alles terugsturen natuurlijk.
Verjaardagscadeau aan je ouders ofzo? :P
Die hebben helaas al een home cinema, ook zo'n crappy LG ding, maar ze zijn er (helaas) blij mee.
Tja het kan, maar het is een beetje half werk. En zoals ik al zei, de speakers bepalen het grootste deel van het geluid en zeker in je home theater zijn je fronts en center de belangrijkste speakers.
Ja daar heb je wel gelijk in, maar ik ben nog maar 17 en ik moet het ook allemaal betalen van m'n bijbaantje. En je wilt natuurlijk ook nog uitgaan etc. :P
Maar ik denk inderdaad dat het beter is om de hele set maar te verkopen, en nog een beetje door te sparen.
Of is het ook mogelijk om eerst twee goede fronts te kopen in een 2.0 of 2.1 opstelling, komt het geluid wel goed over dan, je mist dan toch je center.
In de winkel is het idd stukje duurder. Wat je kan proberen, is bij Raf gaan luisteren en dan een leuke totaalprijs bedingen.
Nou ja, een stukje :P, als je eens op een site van een hifi winkel kijkt, kost het toch echt twee of drie keer zo duur als bij een webshop, maar ik heb veel vrienden in Amsterdam wonen, en daar is vast wel ergens een goede hifi winkel te vinden (heb er nog nooit één gezien). Maar dan gaan we wel even luisteren.

En bedankt voor je uitleg :)

• JT

JT

VETAK y0

Verwijderd schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 14:08:
Ik kom uit NH regio Broek in Waterland, ik weet niet of je dat kent :P
Ik kom oorspronkelijk uit Purmerend en heb familie in Volendam :+ Maar dan zijn er genoeg winkels in de buurt :) Vooral in Amsterdam, daar heb je Hobo Hifi, Raf, Hifi Solutions, Polectro en nog wel meer. Ik studeer in Enschede en daar staat mijn spulletje dan ook, beetje ver voor jou ;)
iig, ik koop liever alles op internet wat natuurlijk veel goedkoper is, met het risico dat je het uiteindelijk toch niet lekker vindt klinken. Maar dan kan je gelukkig nog alles terugsturen natuurlijk.
Ook dat is nog een optie ja. Ben je alleen de verzendkosten kwijt, dus dat valt wel mee.
[...]

Ja daar heb je wel gelijk in, maar ik ben nog maar 17 en ik moet het ook allemaal betalen van m'n bijbaantje. En je wilt natuurlijk ook nog uitgaan etc. :P
Toen ik 15 was kocht ik van m'n krantengeld een receiver van 1100 gulden B)
Maar ik denk inderdaad dat het beter is om de hele set maar te verkopen, en nog een beetje door te sparen.
Of is het ook mogelijk om eerst twee goede fronts te kopen in een 2.0 of 2.1 opstelling, komt het geluid wel goed over dan, je mist dan toch je center.
Er zijn meerdere opties. Ik bedenk me nu dat mijn pa nog een bijna niet gebruikt setje surround speakers met center heeft van Mordaunt short, uit de Premiere serie. Fatsoenlijk spul, mag je wel een keertje komen luisteren in Purmerend als je wilt. Heb je voor 90e van een goed merk alvast 2 surrounds (die je ook als front kan gebruiken, ze worden normaal verkocht per 4) en een center. Dan kom je nog uit op 2 fronts, subwoofer een receiver en een DVD speler. Subwoofer heb je ook niet direct nodig.
[...]

Nou ja, een stukje :P, als je eens op een site van een hifi winkel kijkt, kost het toch echt twee of drie keer zo duur als bij een webshop, maar ik heb veel vrienden in Amsterdam wonen, en daar is vast wel ergens een goede hifi winkel te vinden (heb er nog nooit één gezien). Maar dan gaan we wel even luisteren.
Die Kefjes kwamen bij Polectro vandaan, de Tannoy's bij Hifi Solutions. Uit de winkel ja :P Zoeken is het devies ;)

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Topicstarter
Er zijn meerdere opties. Ik bedenk me nu dat mijn pa nog een bijna niet gebruikt setje surround speakers met center heeft van Mordaunt short, uit de Premiere serie. Fatsoenlijk spul, mag je wel een keertje komen luisteren in Purmerend als je wilt. Heb je voor 90e van een goed merk alvast 2 surrounds (die je ook als front kan gebruiken, ze worden normaal verkocht per 4) en een center.
Purmerend is idd niet ver vanaf m'n huis :) Dus dat is wel te doen. Hoef ik inderdaad nog twee zuilen en met een subwoofer wacht ik dan misschien nog even, is ook niet echt noodzakelijk, alles is toch beter dan de 'sub' die ik nu heb :). En negentig euro is sowieso niet duur :P.
Toen ik 15 was kocht ik van m'n krantengeld een receiver van 1100 gulden B)
Laaaaaaang gespaard zeker :P.
Die Kefjes kwamen bij Polectro vandaan, de Tannoy's bij Hifi Solutions. Uit de winkel ja :P Zoeken is het devies ;)
Ik denk sowieso niet dat we echt serieus worden genomen in een hifi winkel, als daar drie of vier jongens naar binnen komen lopen :P. En volgens mij heb ik trouwens ooit eens een hifi winkel op de prinsengracht gezien, tegenover het café waar we altijd zaten :P, ik zou niet zo snel meer op de naam kunnen komen.

Maar om het even bij elkaar op te tellen dan:
Setje van je pa :9 €90
Receiver Onkyo TX-SR507 €399
Fronts Pioneer S-H240-W x2? €180
Subwoofer komt later.
Totaal: €669
Dat wordt lekker doorwerken komende maanden :P

Zou er trouwens wel genoeg laag komen uit de fronts? ik hou namelijk wel van een stevige bass bij games en films.

• JT

JT

VETAK y0

Die Onkyo kan je voor rond de 300 krijgen ;) En hoezo Pioneer speakers? Pioneer zou ik voor speakers weer links laten liggen ;) Kan je veel beter die Tannoy's gebruiken. en voor stevige bas..tja, subwoofer :P

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Topicstarter
Kan je veel beter die Tannoy's gebruiken.
Bedoel je iets als de: Tannoy Fusion 4 Ik zie ze alleen in beukenkleur eigenlijk, zijn ze er niet in zwart :). Zien er wel mooi uit trouwens.
Die Onkyo kan je voor rond de 300 krijgen ;)
Op kieskeurig zag ik hem maar voor vierhonderd, weet jij ergens een site of adresje waar hij voor driehonderd te koop staat dan :P.

En wat is er eigenlijk mis met pioneer speakers, die zijn toch wel redelijk bekend en goed in de hifi wereld?

• JT

JT

VETAK y0

Met speakers kan je imho beter de Japanse merken mijden. Meeste mensen die serieus met hifi bezig zijn hebben geen Japanse speakers ;) Maar goed, als je wilt kan je het natuurlijk bestellen. Hier de receiver. Volgens mij zijn die Fusion 4 de voorgangers van de Mercury F, of ze zijn zelfs hetzelfde, ook prima keuze.

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Topicstarter
Is de Onkyo TX-SR507 niet beter dan? Hij is maar €20 duurder, en hij heeft wel ondersteuning voor dolby en dts-hd. Die Tannoy Fusion 4 vindt ik er inderdaad wel mooi uitzien, en het lijkt me dat er ook erg goed geluid uit zal komen, heb jij die zelf dan? Wat zijn je ervaringen hiermee?

Of wat denk je van de JBL Northridge e80 zijn goedkoper, en hebben meer speakerunits. Ikzelf heb eigenlijk helemaal geen ervaring met echte hifi speakers, dit wordt dus mijn eerste echte set. Kan je dus ook elke speaker op een receiver aansluiten, of is er nog iets waar je op moet letten? (Weerstand, aantal watt.)

Ik heb gelukkig voor het Samsung setje al iemand die het wilt kopen voor ongeveer €100, dus dat is geen probleem meer.

• JT

JT

VETAK y0

Tja, ik kan wel voor elke speaker wat gaan zeggen, maar dan wordt het een wat-moet-ik-kopen topic eerste klas en dat mag niet ;) Misschien vind jij die JBL's wel mooier klinken. En kwantiteit zegt niks over kwaliteit ;) Anders moet je me ff toevoegen op msn: apieblaaat bij hotmail punt com

Ecodan warmtepomp

Pagina: 1