Beste Tweakers,
Een maand geleden heb ik de samsung Ht-z212 aangeschaft, maar ik ben er een beetje teleurgesteld over. Nou hebben de ouders van een vriend van mij een Onkyo TX-SR506 en ik vond het geluid er goed. Nu zat ik er dus zelf ook aan te denken om nog een receiver erbij te kopen.
Maar nu mijn vragen (heb al op google gekeken, maar daar stond niks):
Is het mogelijk om de fronts van de Samsung op een aparte receiver aan te sluiten, ze hebben een weerstand van 3 Ohm en een vermogen van 133 watt?
Zou ik er eigenlijk wel op vooruit gaan qua geluid? Ik wil er wel andere rears bijkopen, iets als de JBL Northridge e20.
Is het wel mogelijk om de passieve sub van de set op een receiver aan te sluiten. (Wil hem in de toekomst nog wel vervangen)
Qua receiver zat ik dus te denken aan de Onkyo TX-SR506. Vooral omdat hij ook niet zo duur is
.
Misschien weet iemand nog een betere? Budget is ongeveer €650 incl. de rears.
Eisen zijn:
Minimaal 2x optisch in
Minimaal 3x hdmi in en 1x out
Liefst zwarte kleur(past goed bij de rest van de apperatuur).
Mogelijkheden zijn nog:
Pioneer VSX-818V
plustpunten: 7.1, goedkoop, 2 optische ingangen
minpunten: 2 hdmi ingangen, geen dts-hd en dolby-hd
Yamaha RX-V663
Plustpunten: 7.1, 4 optische ingangen, dts en dolby-hd, Lipsynchronisatie
Minpunten: 2 hdmi ingangen, redelijk duur,
En dus de Onkyo TX-SR506
Pluspunten: 3 hdmi ingangen, Lipsynchornisatie, redelijk goedkoop, dts en dolby-hd
Minpunten: Voldoet voor zover ik zie aan al mijn eisen, en ik heb hem dus al gehoord.
Bedankt voor jullie hulp alvast, dit is mijn eerste bericht hier, dus wat tips over hoe ik het de volgende keer beter kan doen zou fijn zijn
Een maand geleden heb ik de samsung Ht-z212 aangeschaft, maar ik ben er een beetje teleurgesteld over. Nou hebben de ouders van een vriend van mij een Onkyo TX-SR506 en ik vond het geluid er goed. Nu zat ik er dus zelf ook aan te denken om nog een receiver erbij te kopen.
Maar nu mijn vragen (heb al op google gekeken, maar daar stond niks):
Is het mogelijk om de fronts van de Samsung op een aparte receiver aan te sluiten, ze hebben een weerstand van 3 Ohm en een vermogen van 133 watt?
Zou ik er eigenlijk wel op vooruit gaan qua geluid? Ik wil er wel andere rears bijkopen, iets als de JBL Northridge e20.
Is het wel mogelijk om de passieve sub van de set op een receiver aan te sluiten. (Wil hem in de toekomst nog wel vervangen)
Qua receiver zat ik dus te denken aan de Onkyo TX-SR506. Vooral omdat hij ook niet zo duur is
Misschien weet iemand nog een betere? Budget is ongeveer €650 incl. de rears.
Eisen zijn:
Minimaal 2x optisch in
Minimaal 3x hdmi in en 1x out
Liefst zwarte kleur(past goed bij de rest van de apperatuur).
Mogelijkheden zijn nog:
Pioneer VSX-818V
plustpunten: 7.1, goedkoop, 2 optische ingangen
minpunten: 2 hdmi ingangen, geen dts-hd en dolby-hd
Yamaha RX-V663
Plustpunten: 7.1, 4 optische ingangen, dts en dolby-hd, Lipsynchronisatie
Minpunten: 2 hdmi ingangen, redelijk duur,
En dus de Onkyo TX-SR506
Pluspunten: 3 hdmi ingangen, Lipsynchornisatie, redelijk goedkoop, dts en dolby-hd
Minpunten: Voldoet voor zover ik zie aan al mijn eisen, en ik heb hem dus al gehoord.
Bedankt voor jullie hulp alvast, dit is mijn eerste bericht hier, dus wat tips over hoe ik het de volgende keer beter kan doen zou fijn zijn