Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb onlangs een 2,5" Western Digital My Passport Essential 500 GB harde schijf gekocht, deze wou ik in mijn laptop plaatsen. Nu heb ik de harde schijf open gemaakt en normaal gesproken zit er een losse connector voor de harde schijf die zorgt voor de usb-verbinding. Tot mijn verbazing zag ik dat de usb-connector op een printplaat is gemonteerd welke zo groot is als de hele harde schijf...

Wat kan ik hier mee doen en hoort dit wel?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Stefan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:06

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Je bedoelt dat de USB <> ATA converter opgenomen is in het controllerboard van de hardeschijf zelf? Tenminste dat begrijp ik uit jouw tekst. Dan zal het inderdaad niet gaan om deze in een laptop te plaatsen.
Maar kun je misschien eens wat foto's maken en posten? Dat verduidelijkt het misschien wat meer.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bunzenburner
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-09-2024
Inderdaad bij de wd passport drives zit de usb op de print van de harde schijf, helaas kun je die dus niet uit elkaar halen en in een laptop monteren. De fabrikant heeft natuurlijk elk recht om het zo te maken want je koopt een usb schijf en geen sata schijf+behuizing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoelde inderdaad de USB <> ATA connector, mij werd verteld dat deze standaard op de 2,5" harde schijven zaten, dit bleek dus niet zo te zijn...
Van de wee de harde schijf maar ruilen, zit niks anders op.

Bedankt voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jofel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-09 12:41
Goh, had ik dit topic maar eerder gelezen. Ik heb vandaag de 500GB Western Digital My Passport Essential geopend om te wisselen met de schijf in mijn maar Macbook en inderdaad, de 500GB schijf is geen standaard SATA schijf met USB adapter maar de 500GB heeft een direct USB controller. Dus je kunt hem niet zomaar in je laptop plaatsen. Erg jammer maar terugbrengen doe ik hem niet. Zo'n mooie externe harde schijf vindt je nergens. Nu moet ik alleen ook een 2,5" schijf kopen en een losse 2,5" casing. Dat is wel jammer.

Maar wees gewaarschuwd als je deze schijf wil gebruiken voor in je laptop. Blijkbaar is er een nieuwe versie in omloop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Sowieso lijkt het me handiger om dan naar een losse behuizing en dito disk te kijken als je regelmatig wil gaan wisselen (blijkbaar).
Van een losse SATA schijf kun je er zeker van zijn dat je die in een laptop kan bouwen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:11

TommyGun

Stik er maar in!

Een beetje 'n flinke kick maar wie de f*ck verzint zoiets zeg?

Afbeeldingslocatie: http://www.uploader.gamergun.com/files/1/WesternDigitalMyPassportDriveUSBInterface.jpg

Ik had er een welke niet meer op spinde, dus ik dacht; hang 'm even in de PC (met converter). Mooi niet!

[ Voor 3% gewijzigd door TommyGun op 03-09-2010 14:10 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Pagina: 1