Ik heb nu 3 jaar ADSL met telefonie.
Het heeft altijd prima gewerkt maar de draden die naar het ISRA punt moeten waren dusdanig kort dat de telefooncontact dozen los in de meterkast hingen.
Ik heb dit vandaag zo aangepast dat deze gewoon tegen de muur aan zitten.
Nu gaan er 2x 2 blauwe en 2x 2 rode naar een telefooncontact (en dan naar telefoon) en 1x een blauwe en 1 een rode naar een telefooncontact. (naar de livebox)
Internet en telefoon werken nu prima.
Er zaten echter nog meer draden die ik niet makkelijk meer kan aansluiten.
Namelijk:
2 witte met een gele draad samen.
2 oranje met een zwarte draad samen.
en een koperen die verbonden was met een soort van zilver draad. dit waren beide de kleur van de kabel hier zat geen plastic omheen.
Hebben deze kabels ook een functie die ik over het hoofd zie?
Of kan ik deze gewoon zo laten liggen, want het zijn zulke korte draadje dat weer verbinden erg lastig is.
Het heeft altijd prima gewerkt maar de draden die naar het ISRA punt moeten waren dusdanig kort dat de telefooncontact dozen los in de meterkast hingen.
Ik heb dit vandaag zo aangepast dat deze gewoon tegen de muur aan zitten.
Nu gaan er 2x 2 blauwe en 2x 2 rode naar een telefooncontact (en dan naar telefoon) en 1x een blauwe en 1 een rode naar een telefooncontact. (naar de livebox)
Internet en telefoon werken nu prima.
Er zaten echter nog meer draden die ik niet makkelijk meer kan aansluiten.
Namelijk:
2 witte met een gele draad samen.
2 oranje met een zwarte draad samen.
en een koperen die verbonden was met een soort van zilver draad. dit waren beide de kleur van de kabel hier zat geen plastic omheen.
Hebben deze kabels ook een functie die ik over het hoofd zie?
Of kan ik deze gewoon zo laten liggen, want het zijn zulke korte draadje dat weer verbinden erg lastig is.