Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Alle draden van een ISRA punt nodig?

Pagina: 1
Acties:

• fespen
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Ik heb nu 3 jaar ADSL met telefonie.
Het heeft altijd prima gewerkt maar de draden die naar het ISRA punt moeten waren dusdanig kort dat de telefooncontact dozen los in de meterkast hingen.
Ik heb dit vandaag zo aangepast dat deze gewoon tegen de muur aan zitten.
Nu gaan er 2x 2 blauwe en 2x 2 rode naar een telefooncontact (en dan naar telefoon) en 1x een blauwe en 1 een rode naar een telefooncontact. (naar de livebox)

Internet en telefoon werken nu prima.

Er zaten echter nog meer draden die ik niet makkelijk meer kan aansluiten.
Namelijk:
2 witte met een gele draad samen.
2 oranje met een zwarte draad samen.
en een koperen die verbonden was met een soort van zilver draad. dit waren beide de kleur van de kabel hier zat geen plastic omheen.

Hebben deze kabels ook een functie die ik over het hoofd zie?
Of kan ik deze gewoon zo laten liggen, want het zijn zulke korte draadje dat weer verbinden erg lastig is.

Verwijderd

Als alles werkt hoef je die draden niet meer aan te sluiten.
Zorg er dan nog wel voor dat ze niet tegen een andere aansluiting aan kunnen komen.

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-11 19:17

Caveman

whahoehaha

Alleen blauw en rood zijn nog van belang, die andere zijn uit lang vervlogen tijden waar je moest draaien aan een toestel om een nummer te bellen..... :)

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Verwijderd

Caveman schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 13:28:
Alleen blauw en rood zijn nog van belang, die andere zijn uit lang vervlogen tijden waar je moest draaien aan een toestel om een nummer te bellen..... :)
Die andere draden zijn reserve voor KPN :) Ik ken er een paar mensen waarvan het eerste aderpaar brak is, en op het 2de paar het ADSL signaal erop hebben gezet. Zo hoeven ze niet gelijk de hele staat open te breken om de kabels te fixen.

Verwijderd

En in geen geval aan beide kanten aarden aansluiten, want dan ben je het analoge gedeelte kwijt, ADSL is er dan nog wel, maar geen kiestoon meer.
Dat had ik dus een keer toen ik opnieuw alles aansloot, aan de KPN zeide was de aarde ook verbonden en dat mocht niet volgens de storingsmonteur, dus losgehaald en opnieuw in de centrale wachten op de kiestoon en na enkele minuten waren we weer bereikbaar.
Koste echter niks, service van KPN :)