Hapering boven in beeld bij spelen HD x264 mkv's

Pagina: 1
Acties:

• demasterbaas
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-05 12:04
Core2 Quad Q9550
2x 2GB 1066Mhz G.Skill DDR2
Asus P5KPL
XP Pro SP3

Asus GeForce 8600GT Silent 512MB
DualScreen: 1x 22" TFT (DVI), 1x 46" Samsung LE46A686 FullHD LCD (DVI to HDMI)
Nieuwste drivers Nvidia

Media Player Classic (DirectShow Video: VMR9 Renderless (i.v.m. subs))
CoreAVC (CUDA acceleration staat aan)
AC3 decoder > output to SPDIF

Alles werkt prima eigenlijk. Maar ik erger me heel erg aan een hapering bovenin het beeld. Het is eigenlijk met name te zien tijdens het pannen (horizontale camera bewegingen). Ongeveer op een vijfde van de bovenkant van het beeld is een "lijn" te zien waar het beeld een fractie later naar rechts of naar links beweegt dan de rest... Een soort flikkering zie je dan steeds. Heel storend. 100Hz Motion Plus staat aan op de TV.

Iemand een idee?

Edit: CPU gebruik is tijdens spelen ca. 3%

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 29-04 00:38

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Kan je kijken of het aanzetten van Vsync helpt? te vinden in de Nvidia control panel onder 3d settings.

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

• demasterbaas
Heb m aan gezet, maar helpt niet...

Nog wat lopen prutsen met CUDA aan en uit en andere CoreAVC settings maar geen resultaat...

Verwijderd

Ik weet niet of je je dual-screen opstelling ook gebruikt tijdens het gamen maar een (enkele) 8600GT is tegenwoordig ook niet echt meer "je van het" voor zo'n grote opstelling, ik weet niet over wat voor games we het hebben. Bovendien lijkt je processor ook niet echt optimaal mee te werken aangezien hij maar 3% gebruikt tijdens het spelen van een game. Heb je dit bij alle spellen of alleen bij bepaalde?

• demasterbaas
Verwijderd schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 13:06:
Ik weet niet of je je dual-screen opstelling ook gebruikt tijdens het gamen maar een (enkele) 8600GT is tegenwoordig ook niet echt meer "je van het" voor zo'n grote opstelling, ik weet niet over wat voor games we het hebben. Bovendien lijkt je processor ook niet echt optimaal mee te werken aangezien hij maar 3% gebruikt tijdens het spelen van een game. Heb je dit bij alle spellen of alleen bij bepaalde?
Persoonlijk ken ik de game "HD x264 mkv's" niet, maar voor de duidelijkheid: het gaat hier om het afspelen van film bestanden.

Ik zal nog eens wat op single screen proberen.

• demasterbaas
Heb inmiddels CoreAVC vervangen door ffdshow. Lijkt iets beter nu. Dual of single screen setup lijkt niet veel uit te maken. Door het mooie weer nog niet echt aan een film toe gekomen, zal vanavond eens kijken of ik er aan toe kom...

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:21
Je kan ook nog MPC-HC met de DXVA codec proberen. Maar op zich heb je een snel genoege pc om HD materiaal gewoon op de CPU af te spelen.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Pagina: 1