Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Internet Explorer 7 Certificaat error

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn ouders hebben sindskort een probleem met IE7 en beveiligde websites, bijvoorbeeld die van Mijn Ing.nl

Elke keer wordt er een certificaat error geconstateerd, dit treed op bij elke Https website.

Googlen levert weinig op, ideeen omtrent het uitzetten van de "Check for server certificate revocation" via tools->internet options->advanced levert niks op.

Heb ook een upgrade naar IE8 geprobeerd maar die neemt het probleem gewoon lekker mee.

Iemand een idee?

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Bij mij zouden alle alarmbellen afgaan. Klinkt als spyware oid. Ik zo host file contoleren, name resolving etc.

• maleadt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-11 21:01
^^ wat PolarBear zegt. Een vertrouwde site die ineens een certificate error geeft... Wat is de specifieke error, waarom wordt het certificaat geweigerd? Toevallig omdat het "plots" om een niet-bekende certificate authority gaat? Zoja mag je veel kans overgaan naar Alarmfase 1, en veronderstellen dat een stukje spyware je requests naar v.b. de site van je bank, redirect naar een malafide variant.

Verwijderd

Topicstarter
ahh de bios batterij is leeg, hierdoor wordt de tijd elke keer terug gezet naar 2005 en gelden de certificaten niet..

problem solved, slotje!

• labtech
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-04-2019
Tijd en datum van het werkstation controleren is het eerste wat je moet doen met certificaatproblemen..

ik blijf me verbazen over het feit dat er, zowel hier als op andere fora, altijd eerst over virussen en spyware wordt gesproken, nog voordat de elementaire zaken gecontroleerd zijn .