• noahr
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-05-2021
Ik heb sinds kort een nieuw systeem in elkaar gezet

p6t deluxe
i7 920
xfx 295gtx
6gig ( 3x 2gig tripple channel geheugen ) ddr3 corsair 1333mhz
1000 watt corsair voeding

In mijn bios staat dus dat die maar 4gig ziet heb dus net mijn bios geupdate naar versie 1403
maar hij geeft nog steeds maar 4 gig aan in de bios moet er bij zeggen dat ik nog geen besturingssysteem erop heb staan mischien dat het daar iets te maken kan hebben maar zover ik weet niet. Ik heb gelezen dat er wel vaker problemen is met geheugen modules als het om een asus moederbord gaat, maar zover ik weet
word dit geheugen gewoon ondersteunt.

Dus mijn vraag is wat kan ik hier aan doen zodat die de gewoone 6 gig aangeeft in de bios

Alvast bedankt

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20-05 19:46

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

heb je al gekeken of er misschien een plankje niet werkt >alles er uit en dan stuk voor stuk testen > alles er in en dan kijken welke je er uit kunt halen met het zelfde effect ...

Signature

• Xorsist
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-03-2023
Staat je geheugen in de qvl van het bord?

• noahr
Ja ze staan in de qvl lijst, daarom zei ik ook " zover ik weet word dit geheugen gewoon ondersteunt ''
iemand anders nog suggesties over wat het probleem kan zijn ?. Ik gooi morge trouwens ff een OS erop en run ik ff een memtest.

• 14ReD
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-05 08:51

14ReD

Who is General Failure?

noahr schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 02:28:Ik gooi morge trouwens ff een OS erop en run ik ff een memtest.
Het installeren van een OS zal weinig verschil uitmaken denk ik. Als je Bios het niet ziet, zal een OS het ook niet zien. Ik raad je aan om de tip van BGB4rn te doen. Even de geheugen reepjes 1 voor 1 testen. Daarna 1 geheugen reepje per geheugen slot op je mobo. Dan weet je zeker dat je geheugen en de geheugen slots in ieder geval goed werken. Ik vermoed dat dit het probleem is. Check voor alle zekerheid of er geen haartje of stof in de geheugen slots zit.

Mocht je toch memtest willen draaien: Memtest staat op de bootable cd van verschillende Linux distros zoals bijvoorbeeld Ubuntu. Draait van de cd af, dus geen harddisk nodig. (boot vanaf cd, kijk in het menutje dat volgt).

• noahr
Door de manual word aangeraden om het systeem niet op te starten met maar 1 latje erin, zou ik hier tegen in gaan?

Verwijderd

waarschijnlijk staat dat er alleen omdat de prestaties met één latje behoorlijk onderuit kunnen gaan. Ik verwacht geen problemen op het moment dat je er maar 1 latje in stopt.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2009 18:04 ]

• noahr
Ik denk zelf dat het aan het moederbord ligt zover ik het weer, heb nog al wat gelezen op de asus site en er blijkt waarschijnlijk een slechte batch aan moederborden verkocht te zijn. Heb al meerdere topics gelezen van mensen met dit probleem en allemaal draait het om het A1 en A2 slot te gaan waardoor je dus geen triple channel kan gebruiken omdat dat slot dus wegvalt. Dus ik denk dat ik het moederbord op RMA terug ga sturen in de hoop voor een goed werkend moederbord. Alleen is er een probleem alternate heeft geen P6T deluxe moederbord op voorraad dus wat nu
Pagina: 1