Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tja .... 8)7 en dan toch nog een nieuwe gebruiker die erg graag een nederlandse handleiding zou willen hebben om blender :? te kunnen gaan gebruiken.
Wie kan helpen????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Graphics Beleid

Oftewel: wat heb je zelf geprobeerd? Waar heb je zelf op gezocht? Wat heb je gevonden? Waarom was dat geen oplossing voor je?

GoT is geen afhaaldesk voor alle simpele vragen, dus vragen we ook wat zelfinzet van onze gebruikers :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Ik denk dat je beter Engels kan leren want zo'n beetje alle nuttige info (dan heb ik het dus niet over handleidingen om programma's te gebruiken) is voornamelijk in het Engels beschikbaar :)

De handleiding voor Blender in het Hollandsch had je ook via Google kunnen vinden:
http://wiki.blender.org/index.php/Doc:NL/Manual

..maar die is nog niet klaar. Een ander probleem van vertalingen en een goede reden om eerst je Engelse kennis wat op te schroeven :)
Hint: veel Amerikaanse/Engelse tv series kijken ;)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-10 13:43
Afgezien van het Graphics Beleid vraag ik me sterk af wat nou precies je vraag is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ben jammer genoeg geen echte crack en niet zo ontzettend technisch op dit gebied. Heb vanalles opgezocht (kan de links mailen, maar ze staan al op de oude forums van deze site) en youtube tutorials bekenen (daar waren er een flink aantal echt erg onduidelijk). Ben iemand die er een naslagwerk bij wil hebben (maar blender voor dummies bestaat nog niet in het nederlands). Wisselen van schermen werkt voor mij niet echt en ik heb echt geen 3 computers naast elkaar in de huiskamer staan. De tip kijk meer amerikaanse series........ , nou daar wou ik nou net ff vanaf. Zelf vind ik spellen leuk en ben eigenlijk op zoek naar het zelf maken van spellen.
Gamemaker is me niet interressant genoeg/ stagecast blijft ook een beetje in de blokpoppetjes steken enz. Vandaar dat ik op blender ben uitgekomen.
Krijg echter de indruk dat het geen programma is voor beginners en dit geen forum/site voor beginners.

Wel dank voor de nederlandse tip van de blender org. Die was ik nog niet tegen gekomen op mijn zoektocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ik vind je topic inderdaad zoals je zelf ook al vermoedt wat wazig, vergeleken met de topics die hier meestal voorbij komen. Heb je al eens in de bibliotheek gekeken naar boeken over het maken van games, over 3d-programma's? Het zal je verbazen hoe up-to-date de lokale bieb is met computerboeken.
Anders kun je altijd nog Bol.com proberen.

Je hoeft niet per sé een boek over Blender te hebben als je het concept van games wil doorgronden.
Je zou trouwens ook kunnen beginnen in Sketchup, volgens mij moet daar wel een Nederlandse versie van zijn.

Al met al ben ik het met de heren hierboven eens: Engels leren is echt een pré in dit werk. Veel termen zijn er gewoon niet in het Nederlands of zijn heel knullig vertaald. Bovendien zijn er weer weinig mensen die erover schrijven en kun je veel meer vinden als je nét de Engelse term weet.

Ik laat dit topic nog open, maar ik denk dat de discussie eigenlijk geen lang leven beschoren is... :)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Pagina: 1