Toon posts:

Externe harde schijf foetsie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik heb een probleempje en ik zal bij het begin beginnen.
Mijn externe harde scijf ( een WD my book) deed spontaan niets meer, ik ben hiermee naar een computerwinkel geweest en die meneer vertelde mij dat het aan de adapter lag en dat ik bij de media-markt een universele adapter moest kopen die 12 volt en 1500 Ma is. Dat heb ik gedaan en hij doet het weer echter weer maar is onvindbaar bij deze computer. bij everest en in hardware word hij wel weergegeven maar, kan er niets mee doen of veranderen. het gekke is dat die man van die computerwinkel hem ook heeft aangesloten op zn eigen pc en hij kon precies vertellen wat er op staat, hij zei ook dat ie liep als een zonnetje. echter doet hij nu erg weinig :(

Kan iemand mij helpen?

Groetjes Renaatje

Verwijderd

Welk besturingsysteem heb je?
Gokje, Windows
Is de HD geformateerd?
Ze zegt toch dat er gegevens op stonden? Dus, ja

Je kunt het makkelijkste even een andere USB-poort proberen (aan de achterkant van je PC bijvoorbeeld). Ik heb er soms ook wel eens last van dat hij een schijf niet in een keer detecteerd, maar dat het in een andere usb poort wel werkt...
Anders kun je proberen om de schijf in een andere pc te steken, te kijken of hij daar wel werkt (denk het wel), en dan even de hardeschijf 'veilig verwijderen' (rechtsonder bij het icoontje). Vervolgens de schijf weer in je eigen pc proberen

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2009 22:09 ]

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:40
Anders even naar Disk Management gaan, en kijken of hij daar tussenstaat.
Als hij daar tussenstaat, wordt er waarschijnlijk niet automatisch een drive-letter geassigneerd.
Dat kan je dan manueel doen, dan zou hij in je Explorer tevoorschijn moeten komen. :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

> OM

Sluit de disk eens intern aan ipv via de USBcontroller. Grote kans dat die gewoon stuk is.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:20

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Zoals Fire69 reeds opgemekt heeft, heb je al eens in Disk Management / Schijf Beheer gekeken? Het kan zijn dat de disk nog weer ginitialiseerd moet worden.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/