[XBOX 360] Hoe externe schijf in FAT32 & HFS+ formatteren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 30-09 18:34
...vanuit windows?

Ik heb een 1TB schijf gekocht voor extra opslag, maar ik wil deze schijf ook gebruiken om HD-films af te spelen via mijn XBOX 360.

Als ik de schijf via FAT32 formatteer zit ik met de limiet van 4GB per file. Dat werkt dus niet.
Nu heb ik een programma gevonden welke mijn schijf kan formatteren naar HFS+ (macDrive). De schijf is dan ook benaderbaar vanuit windows. Dit werkt, maar ik wil niet de hele schijf formatteren naar HFS+ omdat ik dan op elke windows pc waar ik mijn schijf op aansluit macdrive moet installeren.

De ideale oplossing voor mij zou zijn:
  • 150 GB HFS+
  • 850 GB FAT32
De enige oplossing die ik heb gevonden is deze. Dit werkt alleen vanaf een Mac (die ik dus niet heb)

Uiteindelijke vraag:

Hoe kan ik vanuit windows ervoor zorgen dat ik mijn externe schijf in 2 partities geformatteerd wordt: een FAT32 en een HFS+ partitie

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-10 10:24
Heb je al geprobeerd om gewoon twee FAT32 partities te maken en vervolgens er één met macdrive te formatteren als HFS+? Geen idee of het werkt, gokje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
Xtuv schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 20:56:
Heb je al geprobeerd om gewoon twee FAT32 partities te maken en vervolgens er één met macdrive te formatteren als HFS+? Geen idee of het werkt, gokje...
Nee, helaas

In MacDrive moet je de schijf initialiseren. Dat zorgt er voor dat de huidige partities verwijderd worden. Daarna kun je pas partities aanmaken...

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
heeft iemand anders misschien een idee?

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mag ik wat vragen? Voor wat heb je HFS+ nodig? Voor een mac tog? Maar je hebt zelf geen mac, of heb ik over iets heen gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flasherrr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-10 14:52
Ik heb niet heel veel verstand van mac, maar volgens mij staat hier een oplossing, en bij de comments zelfs meerdere: http://www.macosxhints.co...p?story=20030613121738812 hier moet je natuurlijk wel mac voor hebben.....

[ Voor 11% gewijzigd door Flasherrr op 12-04-2009 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Wat is er tegen NTFS? Je hebt immers geen mac zo te lezen.

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-10 10:24
NTFS werkt niet op de XBOX360... moet FAT32 zijn, of HFS+, waarbij dat eerste dus niet voldoet als je bijvoorbeeld films wil kijken van meer dan 4GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LVVK
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19:32
GParted? Dat is dan wel niet vanuit windows, maar wel vanaf live cd te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-08 22:12
Geen antwoord op je vraag, maar wel een andere manier:
Je kan wel je HD films in delen van <4GB opdelen; bijvoorbeeld met GoTSent. Het is nog makkelijker om dit te streamen naar je xbox trouwens, dan hoef je helemaal niet te klooien met partities.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:42

BM

Moderator Spielerij
Samopsa schreef op zondag 12 april 2009 @ 14:26:
Het is nog makkelijker om dit te streamen naar je xbox trouwens, dan hoef je helemaal niet te klooien met partities.
Maar dan moet je altijd een pc aan hebben staan, terwijl vanaf een portable HD afspelen ook wel handig is :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-08 22:12
BM schreef op zondag 12 april 2009 @ 14:30:
[...]

Maar dan moet je altijd een pc aan hebben staan, terwijl vanaf een portable HD afspelen ook wel handig is :)
Een echte tweaker heeft z'n PC toch non-stop aan? :+
Ik heb een tijdje met een portable HD gedaan, maar ik vond het maar irritant. Aankoppelen, kopieren, loskoppelen, aankoppelen, afspelen. Afgezien van het formatteren enzovoorts. Nu is het downloaden/rippen ->kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xtuv schreef op zondag 12 april 2009 @ 14:12:
NTFS werkt niet op de XBOX360... moet FAT32 zijn, of HFS+, waarbij dat eerste dus niet voldoet als je bijvoorbeeld films wil kijken van meer dan 4GB.
Ow, op die manier. ik had het gisteravond idd even geprobeert maar het werkt niet?
Dus HFS+ werkt wel op X360? dan ga ik dat ff doen :D thnx 4 the tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
thnx voor de reacties
ik heb mijn xbox niet aangesloten op het internet (alleen af en toe via mijn laptop om updates te downloaden) dus het streamverhaal gaat voor mij niet werken.

Ik zal GParted eerst eens proberen (thnx voor de tip)

Het splitsen van de bestanden lijkt mij erg veel tijd te gaan kosten, ik heb niet echt een krachtige pc (amd sempron 3000+) duurt het lang om een bestand van 10 GB te splitsen?
Flasherrr schreef op zondag 12 april 2009 @ 13:46:
Ik heb niet heel veel verstand van mac, maar volgens mij staat hier een oplossing, en bij de comments zelfs meerdere: http://www.macosxhints.co...p?story=20030613121738812 hier moet je natuurlijk wel mac voor hebben.....
grappig dat je een oplossing geeft die ik NB zelf in de startpost geef ;)

[ Voor 33% gewijzigd door funk-e op 12-04-2009 16:57 ]

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flasherrr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-10 14:52
funk-e schreef op zondag 12 april 2009 @ 16:54:
thnx voor de reacties
ik heb mijn xbox niet aangesloten op het internet (alleen af en toe via mijn laptop om updates te downloaden) dus het streamverhaal gaat voor mij niet werken.

Ik zal GParted eerst eens proberen (thnx voor de tip)

Het splitsen van de bestanden lijkt mij erg veel tijd te gaan kosten, ik heb niet echt een krachtige pc (amd sempron 3000+) duurt het lang om een bestand van 10 GB te splitsen?

[...]

grappig dat je een oplossing geeft die ik NB zelf in de startpost geef ;)
haha, 8)7 ik denk weer eens slim te zijn...
Pagina: 1