• kaka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-12 15:38
Hallo allemaal....

ik heb net een nieuwe tv ( de 32LG3000 ) en nu wil ik mijn pc er op aansluiten.
Ik heb de pc via een dvi-hdmi kabel aangesloten en het beeld is perfect, geen probleem.

Nu weet ik dat er door dvi geen geluid kan, dus heb ik een kabel (3.5mm naar die 2 aansluiten op mijn tv, de rode en witte) van mijn pc naar de tv aangesloten.

als ik nu op "Input" druk , kan ik kiezen tussen allerlei zaken ( scart,vga,hdmi,av3) als ik hdmi kies, krijg ik gewoon perfect beeld, maar geen geluid.... als ik AV3 kies, krijg ik alleen geluid, maar geen beeld! dus de kabel werkt wel. ik heb geluid

wat moet ik nu doen? is er een optie dat je 2 inputs tegelijk kan laten "afspelen"

ik ben ten einde raad... :(

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-12 17:01
Mogelijk moet je de stereo-in nog aan de hdmi ingang toewijzen.

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-12 09:56
Je stereo-input hoort bij AV3 en niet bij die HDMI-input. Mijn Sony heeft een aparte HDMI-input voor een computer, daar zit een extra analoge (waarom dan niet meteen een digitale?) audio-ingang bij. Heb je geen aparte HDMI-ingang waar zo'n extra anloge audio-in bij hoort?

Overigens heeft iedereen met een probleem 'dringend hulp nodig' in hun eigen visie. Maar het is niet zo netjes om dat in je topictitel te verwerken.

Punctuality is the politeness of kings

Verwijderd

ja gwn naab, ss dat je die tv hebt anders geloof ik niet hoor,

anders moest je die tv maar niet van yilmis stelen misschien deed hij dan wel.

• kaka
ik kan geen optie vinden waar Stereo-in staat o.i.d

ik heb wel bij mijn opties staan : Ingangslabel , en hier zie ik dan

AV1
AV2
AV3
RGB
HDMI 1
HDMI 2
HDMI 3

en bij elk van hierboven genoemde kan ik naar rechts/links en dan vult ie dan wat in, bijvoorbeeld : Pc,hd-dvd-blu-ray,game,pc,satteliet...etc etc...

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ik heb hier een TV met 2 HDMI ingangen. Alleen heb ik op de 1ste enkel de mogelijkheid om het geluid via tulp analoog in te sturen. Voor de andere HDMI heb ik dat niet.

Heb je de handleiding al gelezen?

Ey!! Macarena \o/

• kaka
dreamscape schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 19:55:
Je stereo-input hoort bij AV3 en niet bij die HDMI-input. Mijn Sony heeft een aparte HDMI-input voor een computer, daar zit een extra analoge (waarom dan niet meteen een digitale?) audio-ingang bij. Heb je geen aparte HDMI-ingang waar zo'n extra anloge audio-in bij hoort?

Overigens heeft iedereen met een probleem 'dringend hulp nodig' in hun eigen visie. Maar het is niet zo netjes om dat in je topictitel te verwerken.
ik zie nu wel een andere ingang die heet : Audio-In (RGB/DVI) maar daar kan maar 1 kabel in.. dus dat is een analoge aansluiting...

wat voor kabel heb ik hiervoor nodig dan

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Is het geen 3.5mm plug? :) Kan het zelf ook niet al te goed zien op de foto.

Voor een Hi-Res foto: http://nordic.lge.com/sv/...00/LG3000-300dpi-Back.jpg

@ Hierboven, die "rood-wit" aansluiting is ook gewoon analoog hoor. ;)

[ Voor 17% gewijzigd door S_Chief op 10-04-2009 20:10 ]

• dreamscape
adm-n schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 20:02:
[...]
ik zie nu wel een andere ingang die heet : Audio-In (RGB/DVI) maar daar kan maar 1 kabel in.. dus dat is een analoge aansluiting...

wat voor kabel heb ik hiervoor nodig dan
En dat lijkt me de analoge audio-ingang die je zoekt. Bij mijn tv is dat een 3,5mm jackplugje (zo'n koptelefoonding). Ook een beetje raar, want dat zouden eigenlijk wel gewoon twee tulpjes mogen zijn. Misschien is het bij jou ook wel zo'n 3,5mm mini-jack?

edit: als ik de foto hierboven zo zie, dan zit dat precies zoals bij mijn tv. Het is in ieder geval een 3,5mm plug en de audio die daarop binnenkomt wordt weergegeven als je RGB of die onderste HDMI (waar DVI bij staat) selecteert.

[ Voor 17% gewijzigd door dreamscape op 10-04-2009 20:07 ]

• kaka
Maar dan moet ik toch eerst een kabel halen die daar in gaat? van mijn pc naar die aansluiting...3.5mm jackplugje aan 2 kanten..

• nAffie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-11 19:13

nAffie

...

Koop gewoon voor een eurootje of 30 een ATI 4350 kaartje, met HDMI (incl HDMI audio), dan ben je klaar.

Wat je ook kan doen is je audio uit je pc meteen op een receiver (als je die hebt) aan te sluiten...

Pricewatch

[ Voor 19% gewijzigd door nAffie op 10-04-2009 20:17 . Reden: pricewatch linkje ]

meh.

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
nAffie schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 20:16:
Koop gewoon voor een eurootje of 30 een ATI 4350 kaartje, met HDMI (incl HDMI audio), dan ben je klaar.

Wat je ook kan doen is je audio uit je pc meteen op een receiver (als je die hebt) aan te sluiten...

Pricewatch
Koop gewoon voor een eurootje of 2 een 3.5mm---->3.5mm kabel, dan ben je klaar.

;)

Dacht er zelf ook aan om hem een nieuwe videokaart aan te bevelen..., maar toch leek het mij niet een al te goed idee, aangezien je het voor veel minder geld makkelijk kan oplossen.

[ Voor 15% gewijzigd door S_Chief op 10-04-2009 20:20 ]

• nAffie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-11 19:13

nAffie

...

SChief schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 20:19:
[...]

Koop gewoon voor een eurootje of 2 een 3.5mm---->3.5mm kabel, dan ben je klaar.

;)

Dacht er zelf ook aan om hem een nieuwe videokaart aan te bevelen..., maar toch leek het mij niet een al te goed idee, aangezien je het voor veel minder geld makkelijk kan oplossen.
That's sooo 2002! :P

meh.

• dreamscape
Mwoah, aansluiten met 'ouderwetsch analoogh' is helemaal niet zo erg. Sterker nog: ik zou een HD-ready scherm nooit met HDMI aansluiten, want 1366x768 is geen echte HDMI-resolutie en als je apparatuur het niet helemaal ondersteunt zit je fijn naar 1280x720 te kijken. Ergo: dikke VGA-kabel er tussen :)

* dreamscape heeft zijn desktopmonitor fijn op de DVI-output van zijn graka en stuurt de tv lekker ouderwetsch via VGA aan.

[ Voor 12% gewijzigd door dreamscape op 10-04-2009 20:45 ]

Pagina: 1