RAID1 niet langer in RAID?

Pagina: 1
Acties:

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:18
eind vorig jaar heb ik een nieuw core i7 systeem opgezet:

Asus P6T deluxe
Intel Core i7 920
6GB Kingston 1333MHz DDR3 (3x2GB)
Nvidia Geforce GTX280
Chieftec 750W voeding
en 2x Seagate 7200.11 1TB schijven in RAID1 (mirror) op de ICH10R met 3 partities

Een maand of 2 geleden was plotseling de RAID array weg. Dus ik kreeg opeens 6 partities waarvan 3 identiek aan de andere 3. Dus ik gezocht en ik kwam al vrij snel de firmware bug tegen. Dus, ik de firmware van beide schijven geupdate naar SD1A, bios ook maar gelijk up to date gebracht en vista 64, drivers en de rest opnieuw geinstalleerd. Ondertussen niks aan de hand, ik dacht dat ik het mooi had opgelost. Maar helaas, vandaag wederom, zonder een enkele melding, weer de RAID opengebroken, net alsof er geen RAID meer is.
Waar moet ik nou zoeken? De Bios die zichzelf veranderd, of de hardeschijven die vervelend gaan doen?

Alvast bedankt voor de suggesties.

Vette shit!

• 14ReD
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16-02 14:57

14ReD

Who is General Failure?

Wat je kan doen is in de raid bios de huidige array deleten en daarna een nieuwe aanmaken. Ergens krijg je een vraag als: Clear all data oid. Zeg daarop NO, anders wordt alle data op de array gewist. Dit is natuurlijk maar een tijdelijke oplossing. Ik vermoed dat het probleem bij de raid controller ligt en niet bij je harde schijven. Kijk is of er een bios update is, kan een nieuwe raid versie bij zitten.

Bij nalezen van wat ik geschreven heb, moet ik toch even zeggen dat je echt super goed moet opletten met wat je doet. Als je niet zeker bent van je zaak, niet doen! Je kan alle data verwijderen! Dus doe het alleen je de data die erop staat kan missen!

• R.E.
14ReD schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 03:08:
Wat je kan doen is in de raid bios de huidige array deleten en daarna een nieuwe aanmaken. Ergens krijg je een vraag als: Clear all data oid. Zeg daarop NO, anders wordt alle data op de array gewist. Dit is natuurlijk maar een tijdelijke oplossing. Ik vermoed dat het probleem bij de raid controller ligt en niet bij je harde schijven. Kijk is of er een bios update is, kan een nieuwe raid versie bij zitten.

Bij nalezen van wat ik geschreven heb, moet ik toch even zeggen dat je echt super goed moet opletten met wat je doet. Als je niet zeker bent van je zaak, niet doen! Je kan alle data verwijderen! Dus doe het alleen je de data die erop staat kan missen!
De data mag best weg, die is allemaal netjes backed up. Het is ook niet dat ik iets kwijt ben, alleen de raid breekt dus gewoon. Ik verdenk zelf ook de bios, maar het zijn wel 7200.11 schijven...

Ik heb ondertussen ook nog op het seagate forum gekeken en daar kan ik mijn probleem ook niet echt vinden...

Daarnaast is het probleem volgens mij ook nog wel eens voorgekomen bij samsung F1 schijven, maar dat weet ik niet zeker. Dat is een conclusie die ik trek uit een topic hier op GoT.

[ Voor 7% gewijzigd door R.E. op 11-04-2009 12:14 ]

Vette shit!

• R.E.
Heeft niemand dit eerder meegemaakt?

*subtiele kick*

Vette shit!

• Kosty
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-01 14:36
Je hebt ook de ASUS RAID driver in Vista geinstalleerd ?
BIOS update ?
Alles in het BIOS mbt RAID staat goed ingesteld ?

[ Voor 10% gewijzigd door Kosty op 12-04-2009 14:58 ]

• R.E.
Ja, en alles heeft goed gewerkt. Maar zonder waarschuwing breekt vista/bios/hardeschijf/chipset de RAID open en installeert vista gewoon de normale driver en heb ik in plaats van 3 partities in 1 keer 6 partities en geen raid meer en daarna kan ik alles weer opnieuw installeren...

Alles staat echt goed ingesteld en de drivers voor vista zitten meegebakken. Daarna heb ik, nadat vista is geinstalleerd, de inf update van de asus site geinstalleerd voor de x58 chipset.

Vette shit!

Pagina: 1