• Lubbers92
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-12-2025
Hallo,
Ik heb een probleem met mijn pc, want als ik cod4 speel had/heb ik 125 fps, maar de laatste tijd stottert hij heel erg. Het is nog erger in normale servers dan in een promod server. Ik heb nu al een aantal dingen geprobeerd:
1) pc geformateerd ( met deze handleiding: Klik
2) Cpu overclockt van 2.0 naar 2.2 Ghz (temp +/- 52 graden stressed)
3) Gpu overglockt van core 500 naar 550 en geheugen op 500 gelaten, omdat hij meteen artifacts gaf zodra ik die omhoog gooide. (temp +/- 85 graden)

m'n specs zijn:
Cpu: sempron 3300+
Gpu: 6600GT
RAM: 512 Mb
Mobo: Asrock k8nf4g-sata2
HDD: maxtor 160 Gb (volgens mij)
voeding: geen flauw idee

Ik had zelf nog 1 idee, want als je bij stap 9 in de link kijkt zie je dat hij die prefetch uitschakelt, maar kan ik die prefetch niet alleen gebruiken voor call of duty 4 dat hij daardoor misschien sneller loopt? en hoe ga ik dit dan doen? Of is m'n pc gewoon aan het verotten (hij is nu al een aantal jaren oud) en presteert hij daardoor minder.

Alvast bedankt,

[ Voor 2% gewijzigd door Lubbers92 op 10-04-2009 19:26 . Reden: Temps toegevoegt ]

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-07 07:30
125 FPS met dat systeem :X , ik magf al blij zijn als mijn laptop op alleen low settings 30 frames per secodne haalt :X (C2D T7110 1,8GHz, 4GB DDR2, GF 8400M G....).

Maar heb je verder al wat andere dingen geprobeerd? Heb je wat veranderd aan je PC voor je hem formatteerde (toen hij traag werd dus). Andere rare dingen. Neem eens Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door. Op GoT verwachten we namelijk wel wat meer inzet. We hebben geen glazen bol waarmee we ineens je probleem zien.

*Move naar PMG

[ Voor 48% gewijzigd door GENETX op 10-04-2009 19:30 ]

• SirDarkAngel
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-07 13:07
Als de pc altijd gewerkt heeft zonder problemen, zou ik hem niet gaan overklokken. Wordt de pc vaak instabiel van inplaats dat het je probleem verhelpt.

Probeer er eens achter te komen wat het probleem veroorzaakt dmv system monitor of iets dergelijks.

Wilde altijd al iets over computers weten

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-07 13:36

M2M

medicijnman

draai eens 3dmark06 en post je scores hier (ook de subscores). Dan kunnen wij zeggen of er iets veel afwijkt van het normale (wat op een hardware / driver probleem duidt) of dat het aan je configuratie ligt.

-_-

• teamacc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-07 19:43
Ik zou eens wat meer geheugen bij gaan plaatsen, en natuurlijk je drivers updaten

Goed koper is duurder dan slecht koper

• frank131331
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16-07 12:56
Lubbers92 schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 19:21:
Hallo,
Ik heb een probleem met mijn pc, want als ik cod4 speel had/heb ik 125 fps, maar de laatste tijd stottert hij heel erg.
Hij deed het dus eerst goed?
Had je toen de CPU/GPU ook al overgeklokt?
PCI&PCIe gelokt? (33.33MHZ/100MHZ)

• Knuckless
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23:15
Heb je niet toevallig sinds kort wat aanstaan zoals Utorrent of iets dergelijks dat download/upload van internet. Mijn ervaring is dat dit nogal veel op je fps kan schelen

Alcohol, the cause and solution to all of life's problems

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:49

Archimond

Lopende Helpdesk

“Required (min) Specs”
CPU: Intel(R) Pentium(R) 4 2.4 GHz or AMD(R) Athlon(TM)
64 2800+ processor or any 1.8Ghz Dual Core Processor or better supported
RAM: 512MB RAM (768MB for Windows Vista)
Harddrive: 8GB of free hard drive space
Video card (generic): NVIDIA(R) Geforce(TM) 6600 or better or ATI(R) Radeon(R) 9800Pro or better

http://www.firingsquad.co...rticle.asp?searchid=17802

De pc die hij heeft trekt het volgens mij wel.

- Heb je hele tijd 125fps of alleen bij bepaalde delen?
- wat is de gemiddelde fps?
- let op de harde schijf lampje, als het erg stottert brand het lampje dan ook lange tijd?

Prefetch is alleen om delen van een programma alvast te laden in je systeem zodat het de volgende keer sneller opstart. In de game levert het geen en bij weinig geheugen zelfs nadelige prestaties.
In jouw geval beter om uit te schakelen.

Dingen wat je kunt proberen:
- schakel virusscanner tijdelijk tijdens het spelen uit.
- Kijk of je windows firewall + andere firewall aanstaat, je moet niet twee firewalls aan hebben.
- Heb je pc al gedefragmenteerd? Programma's zoals JKDefrag (opensource, gratis) werken iets beter dan windows defragmentatie programma.
- Hoe groot is je pagefile? Kun je zien bij: Windows toets + Pause/break > Geavanceerd > bovenste Instellingen knop > geavanceerd > bij Virtueel geheugen kijken.

Op jouw pc moet het virtueel geheugen minstens 768 MB zijn, het liefst rond de 1GB.
- Defragmenteer je pagefile met Pagedefrag http://technet.microsoft....ysinternals/bb897426.aspx
selecteer pagefile.sys > selecteer Defragment at next boot > klik op OK

Verwijderd

Ik heb 'n dergelijk probleem gehad toen ik zat te spelen met de Mhz van de videokaart, tooltje eraf geflikerd en andere videokaart en probleem opgelost. Videokaart werkt nu in 'n andere PC trouwens vlekkeloos (na terug zetten fabrieks waarden)

Overklokken klinkt misschien heel interessant maar ik geef liever wat extra geld uit zodat het stabiel draait of gewoon genoegen nemen met wat minder.

Verwijderd

125fps? dat haal ik net met mijn pc denk ik....

maar goed, wat heb je veranderd vlak voordat de problemen begonnen?

• Neodymium
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

Lubbers92 schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 19:21:
Bla bla bla

voeding: geen flauw idee
Daar lijkt mij een gat te zitten. Mijn glazen bol zegt dat er geen A merk voeding in zit, welke tevens bij je basis configuratie al veel moet leveren. Wanneer je bent begonnen met overclocken, kan het zijn dat de voeding het niet bijbeent, waardoor onderdelen worden undervolt (google voor info), wat dus schokken etc met zich meebrengt. Althans dit zegt mijn glazen bol. Kun je ff op de achterkant van de pc kijken wat voor voeding er in zit?

N00dlesoup alleen op afhalen (4,29EUR)

• Red-Front
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-07 10:24
Kun je ff op de achterkant van de pc kijken wat voor voeding er in zit?
Door het gaas van de voeding heen kijken en dan weer een glazen bol gebruiken?

1. Schroef je PC open (de zijkant)
2. Kijk naar het blok wat linksboven zit
3. Noteer zoveel mogelijk informatie (Merk en wattage is eigenlijk al genoeg)

• Lubbers92
GENETX schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 19:28:
125 FPS met dat systeem :X , ik magf al blij zijn als mijn laptop op alleen low settings 30 frames per secodne haalt :X (C2D T7110 1,8GHz, 4GB DDR2, GF 8400M G....).

Maar heb je verder al wat andere dingen geprobeerd? Heb je wat veranderd aan je PC voor je hem formatteerde (toen hij traag werd dus). Andere rare dingen. Neem eens Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door. Op GoT verwachten we namelijk wel wat meer inzet. We hebben geen glazen bol waarmee we ineens je probleem zien.

*Move naar PMG
Ik heb nagenoeg een constante 125 fps, maar dan speel ik wel met 800*600 reso en alles op het laagst + decals uitgeschakeld enz. En hij kan nog wel hoger, maar dat mag niet van promod, max fps is 125 volgens mij
SirDarkAngel schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 19:29:
Als de pc altijd gewerkt heeft zonder problemen, zou ik hem niet gaan overklokken. Wordt de pc vaak instabiel van inplaats dat het je probleem verhelpt.

Probeer er eens achter te komen wat het probleem veroorzaakt dmv system monitor of iets dergelijks.
Hoe moet ik de system monitor doen dan? want ik heb op google gekeken en daar stond wel iets over system monitor, maar dan moet ik sysmon.exe draaien ofzo, maar dat staat niet eens op mijn computer... Alleen sysmon.ocx (3x)
frank131331 schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 19:44:
[...]

Ja hij deed het eerst goed, maar toen kreeg ik een aantal virussen (kon niet eens een systeem herstel meer doen) dus toen had ik hem voor het eerst geformateerd en toen deed hij het voor ong. 2 weken goed, maar ik denk dat in 1 van mijn backups die ik erop het gezet het virus ook opstond ofzo, want precies dezelfde problemen enz. weer. Toen weer geformateerd via de handleiding en hij doet het nu weer redelijk, maar het stottert soms gewoon erg
Knuckless schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 20:31:
Heb je niet toevallig sinds kort wat aanstaan zoals Utorrent of iets dergelijks dat download/upload van internet. Mijn ervaring is dat dit nogal veel op je fps kan schelen
Ik draai alleen deze programma's van de programma's die ik kan afsluiten:
rundll32.exe
egui.exe (antivirus)
ctfmon.exe (geen flauw idee)
explorer.exe
frank131331 schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 19:44:
[...]

Ik probeerde het te fixen met overclocken, dus daarvoor deed hij het ook al niet goed ;)
Archimond schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 21:12:
“Required (min) Specs”
CPU: Intel(R) Pentium(R) 4 2.4 GHz or AMD(R) Athlon(TM)
64 2800+ processor or any 1.8Ghz Dual Core Processor or better supported
RAM: 512MB RAM (768MB for Windows Vista)
Harddrive: 8GB of free hard drive space
Video card (generic): NVIDIA(R) Geforce(TM) 6600 or better or ATI(R) Radeon(R) 9800Pro or better

http://www.firingsquad.co...rticle.asp?searchid=17802

De pc die hij heeft trekt het volgens mij wel.

- Heb je hele tijd 125fps of alleen bij bepaalde delen?
- wat is de gemiddelde fps?
- let op de harde schijf lampje, als het erg stottert brand het lampje dan ook lange tijd?

Prefetch is alleen om delen van een programma alvast te laden in je systeem zodat het de volgende keer sneller opstart. In de game levert het geen en bij weinig geheugen zelfs nadelige prestaties.
In jouw geval beter om uit te schakelen.

Dingen wat je kunt proberen:
- schakel virusscanner tijdelijk tijdens het spelen uit.
- Kijk of je windows firewall + andere firewall aanstaat, je moet niet twee firewalls aan hebben.
- Heb je pc al gedefragmenteerd? Programma's zoals JKDefrag (opensource, gratis) werken iets beter dan windows defragmentatie programma.
- Hoe groot is je pagefile? Kun je zien bij: Windows toets + Pause/break > Geavanceerd > bovenste Instellingen knop > geavanceerd > bij Virtueel geheugen kijken.

Op jouw pc moet het virtueel geheugen minstens 768 MB zijn, het liefst rond de 1GB.
- Defragmenteer je pagefile met Pagedefrag http://technet.microsoft....ysinternals/bb897426.aspx
selecteer pagefile.sys > selecteer Defragment at next boot > klik op OK
Ik heb dus de hele tijd 125 fps, ik zal ff kijken of het beter gaat zonder virusscan en ik heb alleen de firewall aanstaan van eset smart

Ik heb 10 Gb aan virtueel geheugen dus dat lijkt me wel genoeg :P
en m'n pagefile is toch hetzelfde als m'n virtueel geheugen of zit ik nu verkeerd? iig ik zal dat progje ff lopen en ook zal ik op m'n hardeschijf lampje letten (rode lampje aan de voorkant toch?)
Luukland schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 22:21:
[...]

Daar lijkt mij een gat te zitten. Mijn glazen bol zegt dat er geen A merk voeding in zit, welke tevens bij je basis configuratie al veel moet leveren. Wanneer je bent begonnen met overclocken, kan het zijn dat de voeding het niet bijbeent, waardoor onderdelen worden undervolt (google voor info), wat dus schokken etc met zich meebrengt. Althans dit zegt mijn glazen bol. Kun je ff op de achterkant van de pc kijken wat voor voeding er in zit?
Merk: Switching
Watt: 300

dus onbekend merk....

ik heb net ook ff 3dmark06 op de standaard settings gelopen en ik heb deze score:
totaal: 1589
Sm 2.0: 619
HDR/sm3.0: 602
CPU: 829

Hoe werkt memtest86+ ik heb het al met usb en iso geprobeerd? je moet toch gewoon iso branden en booten vanaf die iso? dat heb ik gedaan maar dan krijg ik een error... insert .... boot nog wat...

net ff gespeeld zonder antivirus en dat scheelt wel :o maar soms lagte ik nog wel en dan brande het rode lampje (hdd?) ook best hevig

ot: volgens mij moet ik de volgende keer minder quoten en gewoon opschrijven :P

[ Voor 3% gewijzigd door Lubbers92 op 11-04-2009 20:11 ]

• Archimond

Archimond

Lopende Helpdesk

Dan is het denk ik al duidelijk dat je harde schijf niet snel genoeg data kan lezen en waarschijnlijk is of je pagefile (is zelfde als virtueel geheugen) hevig gefragmenteerd of je harde schijf zelf.

Een andere duidelijke gratis defragmentatie programma is: defraggler.
Daarmee kun je kijken of alle Call of duty bestanden gedefragmenteerd zijn.
Als dat niet zo is, kun je ze allemaal selecteren en dan alleen die bestanden laten defragmenteren.

10GB aan virtueel geheugen is wel erg veel, dat moet windows ook nog beheren en dat kost ook weer wat processor prestaties. Ik hoop dat de pagefile niet aan het einde van de harde schijf staat (traagste gedeelte)

Wat ook nog kan is een virus of spyware dat in je computer problemen levert maar Eset ziet het niet.
Dus ook scannen voor de zekerheid met:
- Malwarebytes Antimalware
- SuperAntispyware
- Spybot
- Ad Aware
- Kaspersky Online scanner

ipv Memtest86 kun je ook Orthos gebruiken (minstens 4 uur):
http://sp2004.fre3.com/beta/beta2.htm met opties: Blend en Priority op 5 of hoger.
Je pc zit wordt zwaar door het programma gebruikt, dus het lijkt net alsof alles vast zit. Het duurt een paar minuten voordat die stopt als je op Stop drukt.

Bedenk wel dat Orthos het hele systeem test en niet alleen het geheugen, maar na de test weet je wel of je computer stabiel is of niet.

[ Voor 19% gewijzigd door Archimond op 12-04-2009 02:43 ]

Verwijderd

Een pagefile wordt van te voren al gereseveerd door Windows. Al zou het gefragmenteerd raken je schijf dan zou die er nog weinig moeite mee moeten hebben omdat het immers gereseveerd stond/was ipv dat het over de gehele schijf moet seeken.

512MB is te weinig voor een degelijk spelletje met de nodige mods. Upgrade eens naar minimaal 1.5GB en kijk eens hoe het spel dan loopt.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-07 22:47
Geheugen uitbreiden naar 1000Mb dan loopt pc een stuk vlugger.
Wel 2 gelijke geheugen kopen.

Virtueel geheugen op 1 of 2 Gb zetten meer is niet nodig.

Alle software opnieuw downloaden, ivm virussen. En schoon installeren.

Ad aware, spybot, virusscanner, firewall installeren(windows firewall is niet goed genoeg).
Hijackthis gebruiken.

Op de forum lezen hoe je de pc kunt beveiligen.
Firefox gebruiken, plugin hierin installeren, noscript en adblock. Internet explorer de beveiligings schuif hoog zetten, en niet meer gebruiken.

Proberen op te lossen met overclocken? Dus auto loopt slecht dan ga je hem nog sneller maken?

Pc van internet loskoppelen voordat je gaat installeren.
Installeren, windows installeren.
Dan chipset drivers installeren.
Dan videokaart installeren.
Dan de rest van de drivers.

[ Voor 12% gewijzigd door jan99999 op 12-04-2009 10:29 ]

• Lubbers92
Ik heb al een verse installatie van xp en ik denk niet dat ik hier virussen op heb zitten... maar desalniettemin zal ik die virusscanners even lopen.
Ik heb net ook orthos weer gelopen en dit was een beetje vreemd, want na 10 minuten kreeg ik al een error terwijl hij 1 week geleden 12 uur heeft gelopen met deze settings dus ik heb een aantal dingen verandert.
ik heb m'n CPU en GPU op de standaard settingen gezet en m'n geheugen even nagekeken op welke clocks die liep en daar kwam ik wat vreemds tegen. BIOS zegt dat er 166Mhz geheugen in zit en CPU-z zegt dat er 200 Mhz geheugen inzit dat loopt op 133 Mhz door de mem divider want 2000/15 = 133 Mhz, maar ik kan nergens die divider vinden. Ik heb hieronder een paar foto's van m'n bios misschien weten jullie wat ik moet doen.

Afbeeldingslocatie: http://img19.imageshack.us/img19/6131/dsc00072yxe.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img22.imageshack.us/img22/9073/dsc00074p.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img25.imageshack.us/img25/395/dsc00075a.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img15.imageshack.us/img15/4884/dsc00076b.jpg

ik zal ze de volgende keer iets kleiner maken 8)7

Ik zal zo weer even orthos laten lopen tijdens het eieren eten :9~ kijken of hij het dan wel goed doet

• Archimond

Archimond

Lopende Helpdesk

Op de tweede foto zie je dat maximum multiplier "x10 2000mhz" is
Op de derde foto zie je Memory clock, geheugen snelheid is 200mhz dus DDR400.

Op de website van je moederbord http://www.asrock.com/mb/overview.asp?Model=K8NF4G-SATA2
zijn dit de belangrijke specificaties:
-Chipset Capable to FSB 1000MHz (dat is de Hyper-Transport snelheid)
-Max. capacity of system memory: 2GB
-Supports DDR400 / 333 / 266
-Socket 754 for AMD Athlon™ 64 and Sempron processors

Heb je PC3200 DDR400 of PC2700 DDR333 geheugen?
- Update je drivers naar de laatste versies op deze website: http://www.asrock.com/mb/...?Model=K8NF4G-SATA2&s=754

ALS je overclockt moet je wel onder de HT snelheid van 1000mhz blijven.
Waarom heb je veel dingen handmatig ingesteld?
- Zet eens Overclock mode > STANDARD
- Multiplier/voltage > Auto
- Memory Clock > SPD

• Lubbers92
Ik heb net weer ff alles standaard gezet maar beetje vreemd dit:

Je zegt dat m'n HT 1000 Mhz moet zijn maar hij is maar 800 ook is m'n Vcore hoger dan m'n VID

Afbeeldingslocatie: http://img21.imageshack.us/img21/4096/cpuz1g.png

En m'n Ram is ook vreemd want die wil gewoon niet op de juiste snelheid lopen. Terwijl hij Min. 166 Mhz aan moet kunnen

Afbeeldingslocatie: http://img21.imageshack.us/img21/4361/cpuz2b.png

Ik heb de allerlaatste drivers al. Alleen een oudere bios volgens mij.
Ik herstart nu m'n pc ff en dan defragmenteer in m'n pagefile en daarna doe ik de virusscanners

-EDIT-

net die pagedefrag gebruikt en hij was al binnen 2 of 3 seconden klaar dus ik denk niet dat hij hevig gefragmenteerd was 8)7 :P

[ Voor 10% gewijzigd door Lubbers92 op 13-04-2009 14:00 ]

• quesadilla
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-06-2025
missch ligt het aan je internet. heb je draadloos of bekabeld?

• Lubbers92
kabel van tele-2 ... het alles in 1 pakket, maar dat wordt waarschijnlijk binnenkort verandert.

[ Voor 90% gewijzigd door Lubbers92 op 13-04-2009 14:57 ]

• Archimond

Archimond

Lopende Helpdesk

Heb je al gedefragmenteerd met JKDefrag of Defraggler?

Heb je trouwens NVIDIA ForceWare Network Access Manager (NAM) of Network shield geinstalleerd?
Die zorgen voor problemen van internet. Ik had er ook last van, mijn chipset nvidia 6150 en 410 is bijna hetzelfde als die van jou 6100 en 410.

Stottert het spel ook als je niet op internet speelt, dus in singleplayer?
Als dat Niet het geval is dan ligt het aan firewall, internet of andere programma's.
Als dat Wel het geval is kun je COD4 eerst verwijderen, daarna volledig defragmenteren, COD4 installeren en weer defragmenteren.

Ik denk dat de COD4 installatie overal op de harde schijf ligt en door fragmentatie kan de harde schijf het niet snel genoeg lezen.

Welk model harde schijf heb je? > Je kunt daarachter komen met dit programma: http://www.gtopala.com/siw-download.html
Hardware > Storage Devices

-------------------------------------------
Ik heb op internet gezocht naar de specificaties van je processor. Op wikipedia zag ik:
"Palermo" Sempron 3300+, 2000 MHz, 128 KiB L2 cache, 800 MHz HyperTransport, 10x multiplier, 1.40 V.
Wikipedia: List of AMD Sempron microprocessors
Dus de 800mhz HT snelheid en 1,40 V kloppen wel dat zijn standaard waarden. Coretemp meet dat goed.

Het vreemde is de geheugensnelheid op 133mhz(333) staat, maar geheugen kan 200mhz (400) aan.
Het kan komen door Flexibility option in de Bios (3e Bios foto). Zet die eens UIT.

Verhoog de DRAM voltage naar 2.6V, sommige geheugen modules kunnen niet zo goed lagere voltages aan.
Kingston geeft als standaard voltage voor 2.6 V aan

Staat bij jou Cool & Quiet uit, want ik zie dat de processor snelheid op 2000mhz staat.
Op 2000mhz moet het geheugen op 400mhz lopen en als die terugclockt met Cool & Quiet dan gaat de geheugen snelheid ook mee omlaag.

[ Voor 37% gewijzigd door Archimond op 13-04-2009 22:37 ]

• Lubbers92
Ik snap die website niet echt maar ik heb dit uit everest ultimate edition gelezen:
Station #1 - Maxtor 6L160P0 (152 GB)

en ik kan zelf geen voltages kiezen in bios voor m'n geheugen
bij de optie DRAM voltage staat:
auto
low
normal
high
ultra high

En volgens mij heb ik die nvidia software niet geinstalleerd, ik kan ze iig niet zo snel vinden... ga nu ff cod4 singleplayer spelen

-edit- ik deed net ook de cd van cod4 erin en m'n cd-speler spuugde hem meteen weer uit :P en dat doet hij nu eigelijk bij elke cd, pas de 2e keer blijft hij erin... miss heeft dat er iets mee te maken

-edit2- ik heb net ff cod4 sp gespeeld en die speelt gewoon soepel. niks geen problemen mee... wel een minder hoge fps, maar dat ligt denk ik aan m'n instellingen... maar hij stottert niet.

-edit3- ik heb m'n geheugen nu op 200 Mhz lopen met high voltage... is dit goed of frituur ik de boel nu?

-edit4- @hieronder ik heb net met cpu-z gekeken en hij loopt nu op 2.5 volt

[ Voor 45% gewijzigd door Lubbers92 op 16-04-2009 15:38 ]

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-07 13:36

M2M

medicijnman

kijk eens met CPU-Z wat het voltage van je geheugen is (of gebruik een ander willekeurig programma).

-_-

• Archimond

Archimond

Lopende Helpdesk

Als het nu in singleplayer goed werkt, werkt het dan ook goed online?
Probeer dus zonder dat de virusscanner aan is en met de vorige instellingen het te spelen.

Als het nog steeds stottert kun je proberen zonder Eset smart firewall en met windows firewall online te spelen. Misschien is Eset smart firewall niet zo snel in het checken van pakketjes van internet.

Je zei ook dat de CD/DVD speler de cd pas de 2e keer goed leest. Sluit eens de kabels van de CD/DVD speler opnieuw aan kijk of dat helpt.

Probeer ook eens met andere DVD speler, want als een DVD speler half defect is dan geeft die inderdaad haperingen in windows.

• Lubbers92
ok ik heb net weer ff gespeeld en aangezien m'n eset is afgelopen heb ik nu gewoon weer avg + windows firewall ook heb ik een tweak van het internet afgehaald van het internet (yitch3 of zoiets) en hij loopt nu wel redelijk soepel weer ik zal nog ff kijken met m'n dvd speler ik heb er nog wel een paar liggen hier en daarvan werkt er vast wel 1 goed.

net weer gespeeld en ik kreeg soms weleens horizontale zwarte strepen door het beeld.... ik weet niet of dit artifacts zijn of gewoon een probleem van die tweak. ik zal zo ff ati-tool lopen en naar artifacts scannen. Ik heb m'n Graka niet overgeclocked dus lijkt me sterk dat het artifacts zijn, maarja het zou kunnen...

[ Voor 31% gewijzigd door Lubbers92 op 25-04-2009 11:11 ]

• Lubbers92
ik denk dat het gewoon aan de config ligt met die artifacts, want ik heb net ff cod4 gedraait met open kast ( had de dvd-speler afgekoppelt) en gpu-z op de achtergrond en hij werdt maar 70 graden... en kreeg soms nog steeds strepen door het beeld, dus daar maak ik me niet zo druk over, maar ik denk dat het probleem bij m'n dvd-speler ligt, want toen ik dat ding afgekoppeld had liep hij wel een stuk sneller geen stottering alleen van de server want er zaten een paar lui in met een ping van 200... (rete-irritant)... dus het probleem is nu wel gefixt
Pagina: 1