Toon posts:

[MacBook Pro] Batterij loopt snel leeg in standby modus?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn MacBook Pro late 2008 heeft een probleem. als ik hem dicht klap en zodus in standby zet gaat de batterij toch snel af. het is zelfs zo 10 procent elk half uur..
en dat is ongeveer evenveel als bij gewoon surfen..
dus wat denken jullie? is dit normaal of apple bellen en een nieuwe batterij aanvragen?

Grtz

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 18:41:
Mijn MacBook Pro late 2008 heeft een probleem. als ik hem dicht klap en zodus in standby zet gaat de batterij toch snel af. het is zelfs zo 10 procent elk half uur..
en dat is ongeveer evenveel als bij gewoon surfen..
dus wat denken jullie? is dit normaal of apple bellen en een nieuwe batterij aanvragen?

Grtz
Wie zegt dat het aan de batterij ligt, kan 50% kans zijn dat het een slechte batterij is of 50% kans dat je apple de batterij leegtrekt door een lekstroom.

Apple bellen en het probleem voorleggen lijkt me de beste oplossing.

Verwijderd

Topicstarter
oké . ik overwoog sowiezo van ze te contacteren..
maar gaat dit eigenlijk ook via email?

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Bij grote bedrijven zou ik altijd bellen. Met e-mail krijg je vaak niet veel gedaan, als je al een reactie krijgt.

Verwijderd

Topicstarter
Oké , dank je voor je hulp.
ik ga na het paasweekend bellen.

Gr

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

Ik heb dit probleem ook, welke MBP heb je precies?

Mijn MBP 2.53 4GB heeft het dus ook en Apple heeft tegen mij gezegd dat dit normaal is :(

Ikzelf vind dit best wel vervelend, MBP (eerste gen) heeft hier minder last van en mijn PowerBook 12" (1.33Ghz g4) Heeft hier helemaal geen last van, deze kan wel een week in standyby laten en dan nog voldoende accu tijd over hebben.

[ Voor 1% gewijzigd door Qorne op 11-04-2009 17:42 . Reden: uhu ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb een Late 2008
2,8 GHz 4GB ik vind dit erg vervelend.
als ik een uur dichtklap ben ik minstens 10 procent batterij lading kwijt.

• sergev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-04 10:40
Qorne schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 14:11:
Ik heb dit probleem ook, welke MBP heb je precies?

Mijn MBP 2.53 4GB heeft het dus ook en Apple heeft tegen mij gezegd dat dit normaal is :(

Ikzelf vind dit best wel vervelend, MBP (eerste gen) heeft hier minder last van en mijn MacBook Pro 12" (1.33Ghz) Heeft hier helemaal geen last van, deze kan wel een week in standyby laten en dan nog voldoende accu tijd over hebben.
mierenneukmodus: er heeft nooit een 12 MacBook Pro bestaan, wel een 12 Powerbook met een 1,33 GHz G4 er in...

Anyway, dit soort dingen zijn dus niet normaal, zou gewoon net zo lang blijven bellen tot ze bereid zijn het probleem te verhelpen. Ik heb dit probleem namelijk niet echt meegemaakt. Ook dezelfde 2,53 GHz late 2008 MacBook pro, vandaar.

• Tijn89
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-12 22:33
Weet je wel zeker dat die goed in stand-by gaat?

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

^^ Inderdaad: gaat het lampje na enkele seconden "ademen"? Als het vol aan (of helemaal uit) blijft gaat die gewoon niet goed in slaap.

Als dat wel zo is is er echt iets mis en ik vraag me ook af wie Qorne bedoelt als hij zegt dat "Apple" gezegd heeft dat dat normaal is?? Raar verhaal.

Zoef

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

met Apple bedoel ik de Apple Care support, te bereiken onder dit nummer: 0900 7777 703

Uiteraard staat de MBP in z'n sleepmode met een fading sleep indicator. De accu loopt gewoon leeg, het schijnt zo te zijn, (heb dit zelf niet geprobeerd) als je de safe sleep mode uit zet , dat je accu veel langer mee gaat.

Verwijderd

Topicstarter
Ja het ledje ademt en alles lijkt normaal , hij zet de schijven stil enzovoort.
maar hij blijft de batterij snel leeg trekken.

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Qorne schreef op zondag 12 april 2009 @ 15:39:
met Apple bedoel ik de Apple Care support, te bereiken onder dit nummer: 0900 7777 703
Dat is echt absurd ; in het ergste geval (10 procentpunt per half uur, zoals in eerste post) zit je dus binnen 5 uur onder de 10% en in het beste geval (10 procent per uur) zit je daar binnen 22 uur?

Geen enkele Apple notebook die ik ooit gebruikt heb (OK, daar zit geen unibody MBP bij) komt daar in de buurt. Als alle nieuwe MBP's dat hebben is dat wel heel slecht zeg. En als Apple er echt niets aan wil doen nog erger.

Zoef

• sroebert
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:28
Voor zover ik weet (eerlijk gezegd niet eens zo erg op batterij status gelet na standby) kan mijn mbp unibody toch zeker wel een aantal uur op standby zonder veel meer dan 5 procent te verliezen. Dan lijkt het toch wel een specifiek geval.

• tijntjethf
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-12 11:24
Bij mijn unibody mbp is het ongeveer 1% per uur wat ik verlies..

Verwijderd

Topicstarter
Dan licht het toch aan mijn laptop zelf en is het geen fout die in alle laptops zou zitte..
nu hoop ik maar dat het een slechte batterij zit..
geen zin om op vervanging van men laptop te gaan zitte wachten..

Verwijderd

tijntjethf schreef op maandag 13 april 2009 @ 03:27:
Bij mijn unibody mbp is het ongeveer 1% per uur wat ik verlies..
+1

Veel meer gaat er niet vanaf.. Heb een late 2008 MBP 2,53GHz.

• tijntjethf
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-12 11:24
Verwijderd schreef op maandag 13 april 2009 @ 19:22:
[...]

+1

Veel meer gaat er niet vanaf.. Heb een late 2008 MBP 2,53GHz.
Oja, vergeten te vermelden.. hier een late 2008 MBP 2,40GHZ. met 4GB geheugen..

Verwijderd

Volgens mij heb ik hetzelfde probleem. Een aantal keer merkte ik dat mijn batterij flink leger (lees: bijna helemaal leeg) was toen ik de unibody uit slaapstand haalde. Dit verbaasde me, maar ik heb nog geen echte test gedaan om te zien hoe hard het gaat.

Ik heb de 15", 2.4GHz, 4GB memory en 320GB harde schijf.

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:50

Quakie

quakelen

Ik heb een gewone MacBook Late 2008 (2.4ghz 2gig) en ik heb het vermoeden dat ik hier ook last van heb. Volgens ervaringen topic heb ik een redelijke hoge batterijverbruik in slaap ivt andere MacBook gebruikers.
Als ik hem laat slapen met 76% heb ik 20 a 22 uur later nog maar 55% over. Er werd toen geadviseerd om bluetooth uit te zetten. Dit staat hier uit, bij jou ook?
Het gekke is dat het dan ongeveer overeenkomt met 1% per uur wat sommige van jullie met een Pro halen. Persoonlijk vind ik dat dus teveel,want hier en daar wordt indruk gewekt dat je hem dagen kan laten slapen.

Sindsdien, gebruik ik slaap niet meer. hij boot toch snel genoeg. Ik vind hem toch niet super meer draaien na zoveel uur en veel swap gebruik :S. Niet Apple style naar mijn idee want sleep werkt super op een Apple.

[ Voor 9% gewijzigd door Quakie op 14-04-2009 12:58 ]

Ik teken nergens meer voor

Verwijderd

Topicstarter
Bel allen naar apple !
hoeveelste meer klachten hoe groter de kans dat we uit de nood geholpen worden!

@quakie : natuurlijk als je bleutooth en wireless en zo afzet tijdens gebruik gaat je batterij langer mee , maar in stand by zou dit ook geen probleem mogen zijn vermits er van je MBP verwacht wordt dat hij alles uitschakeld.

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:50

Quakie

quakelen

Zover ik begrijp schijnt of kan het zo zijn dat bluetooth blijft zoeken naar apparaten om hem uit zijn slaap te halen.

Bluetooth staat hier altijd uit.. wireless niet,, ik zou het achterlijk vinden dat ik mijn wireless moet uitschakelen voordat ie in slaapstand verdwijnt om zodoende niet een erge batterij hit te krijgen.

Ik teken nergens meer voor

Verwijderd

Topicstarter
Dat bleutooth verhaal kan kloppe..
maar waarom zou een bleutooth apparaat je laptop uit slaap moeten kunnen halen als hij is toegeklapt?
dit vind ik ook maar compleet nutteloos.

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Verwijderd schreef op donderdag 16 april 2009 @ 17:38:
maar waarom zou een bleutooth apparaat je laptop uit slaap moeten kunnen halen als hij is toegeklapt?
Om 'm in clamshell mode te kunen gebruiken met extern tobo, muis en beeldscherm :) Of aan je TV.

Maar mocht je BT-muizen en tobo's gebruiken en geen behoefte hebben aan dit gedrag dan kun je in de Keyboard & Mouse preferences, onder de tab Bluetooth, het vinkje voor

[ ] Allow Bluetooth devices to wake this computer

weghalen.

Ik weet trouwens niet waar de BT antennes zitten in de unibodies maar als dat bv. achter het scherm is dan kan ik me er wel iets bij voorstellen dat je accu leegloopt als BT naar apparaten moet zoeken. Dat schiet niet echt op door die alu kast heen :) Maar misscchien zit er ergens een radiovenster a la iPod Touch.

[ Voor 23% gewijzigd door Zpottr op 16-04-2009 18:13 ]

Zoef

• Ariejan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12 14:51
Verwijderd schreef op donderdag 16 april 2009 @ 17:38:
Zodat jeje mac kan dichtklappen als j'm b.v. aan de TV of ext. monitor hangt, maar wel 'n BT muis of keyboard gebruikt.

Computeraar - Part-time Maker van Geluiden - https://neuroslasher.bandcamp.com

Verwijderd

Vandaag heb ik even gecheckt of bluetooth uitstond en gekeken hoe vol de batterij was. 76% toen ik begon, daarna in slaapstand gezet, uur later weer wakker gemaakt en toen stond ie op 75%.

Mijn probleem lijkt dus idd aan bluetooth te hebben gelegen!
Pagina: 1