Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vin draait niet ; PC raakt overhit

Pagina: 1
Acties:

• brotherlouie99
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-12-2020
Beetje een leekvraag, maar hoe heet dat kastje waar je aan/uit schakelaar en je schermkastje mee aansluit (ACPI)?

Daar zit dus een vin in welke niet (meer?) draait. Hierdoor lijkt dat ding bloedheet te worden.

ik meet met speedfan de volgende waardes:

GPU : 55 graden (GEforce Video Card)
Temp1: 50 graden (Winbond)
Temp2: 62 graden (Winbond)
Temp3: 128 graden (Winbond)
Temp: 55 graden (LM75)
HD: 41 graden
HD1: 43 graden
Temp1: 67 graden (ACPI)
Core: 55 graden (NVIDIA Video Card)

Het vervelende is dat het hierdoor ook behoorlijk stinkt.
Iemand een idee?

Betreft een Medion PC / Pentium 4 / 1024

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Neem aan dat je de voeding bedoelt en speedfan lijkt mij niet die fan te kunnen meten. Als je zelf gaat klussen is het vervangen van die fan een mogelijkheid..

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-11 10:24
Ik snap de vraag niet helemaal?? dat kastje waar je aan/uit schakelaar en je schermkastje dat dus.

En een vin? bedoel je daar een ventilator mee?

Verwijderd

Heb ik het goed begrepen dat de fan van je voeding niet meer draait?

Als dat het geval is, dan is het hoog tijd om je voeding te vervangen (en je pc vooral niet meer aan te zetten indien je die niet volledig stuk wil hebben. De reuk die je merkt zal in dat geval te wijten zijn aan onderdelen in je voeding die aan het oververhitten zijn. Als die stuk gaat kan die makkelijk de rest van je pc naar de filistijnen helpen.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:15
brotherlouie99 schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 18:24:
Beetje een leekvraag, maar hoe heet dat kastje waar je aan/uit schakelaar en je schermkastje mee aansluit
Een computer? Een geschakelde contactdoos? Een voeding?

Ik heb werkelijk geen idee waar je op doelt, misschien komt dat omdat ik ook geen idee heb wat een schermkastje is? :P
Daar zit dus een vin in welke niet (meer?) draait.
Een vin zit aan een vis, in een computer zitten fans. ;)
Hierdoor lijkt dat ding bloedheet te worden.

ik meet met speedfan de volgende waardes:

GPU : 55 graden (GEforce Video Card)
Temp1: 50 graden (Winbond)
Temp2: 62 graden (Winbond)
Temp3: 128 graden (Winbond)
Temp: 55 graden (LM75)
HD: 41 graden
HD1: 43 graden
Temp1: 67 graden (ACPI)
Core: 55 graden (NVIDIA Video Card)
Die temperaturen zeggen niet alles (die 128 graden zal een meetfout zijn), maar:
Het vervelende is dat het hierdoor ook behoorlijk stinkt.
Iemand een idee?
Stank is over het algemeen niet goed. ;) Niet mee door blijven werken, vervang die fan, of laat hem vervangen.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• brotherlouie99
Fly-guy schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 18:27:
Neem aan dat je de voeding bedoelt en speedfan lijkt mij niet die fan te kunnen meten. Als je zelf gaat klussen is het vervangen van die fan een mogelijkheid..
Je bedoelt die vin vervangen?
Ik heb m al opengemaakt en met een vochtig doekje alle stof weggehaald, maar helaas geen succes.

Ik neem aan dat het hele voeding ding vervangen niet echt een optie is gezien de hoeveelheid bedrading wat daar ingaat.
Ik zou mijn god niet weten hoe ik dat in een nieuwe voeding zou kunnen proppen.

• brotherlouie99
Verwijderd schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 18:29:
Heb ik het goed begrepen dat de fan van je voeding niet meer draait?

Als dat het geval is, dan is het hoog tijd om je voeding te vervangen (en je pc vooral niet meer aan te zetten indien je die niet volledig stuk wil hebben. De reuk die je merkt zal in dat geval te wijten zijn aan onderdelen in je voeding die aan het oververhitten zijn. Als die stuk gaat kan die makkelijk de rest van je pc naar de filistijnen helpen.
Waar je monitor voeding ingaat, het bovenste gedeelte van de achterkant van je pc zeg maar.
Dat heb ik ontkoppeld nu, en de fan blijkbaar, draait niet. Lijkt me dat dit wel zou moeten.

Hoe makkelijk is dat te vervangen?

• jorisw86
  • Laatst online: 07-09 12:43
ga naar een computer winkel en laat hun het bekijken.

• brotherlouie99
jorisw86 schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 18:33:
ga naar een computer winkel en laat hun het bekijken.
Ja, maar het gaat me meer om die bedrading die er allemaal inzit.
Hoe hevel ik dat over naar een nieuwe voeding, of zitten daar standaard die bedrading al in?

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:15
brotherlouie99 schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 18:30:
[...]
Ik neem aan dat het hele voeding ding vervangen niet echt een optie is gezien de hoeveelheid bedrading wat daar ingaat.
Ik zou mijn god niet weten hoe ik dat in een nieuwe voeding zou kunnen proppen.
Dat klinkt inderdaad als de voeding. De hele voeding vervangen is best een optie, al die bedrading krijg je er gratis bij. :P Je propt dus niet de huidige bedrading in de nieuwe voeding, je sluit de kabels die uit de nieuwe voeding komen aan op de diverse onderdelen van je PC.
Je bedoelt die vin vervangen?
Ik heb m al opengemaakt en met een vochtig doekje alle stof weggehaald, maar helaas geen succes.
Nee, hij bedoelt de fan vervangen. In plaats van een nieuwe voeding kopen kun je de voeding ook openschroeven (daarvoor moet al die bedrading eerst los en de voeding eruit, ja) en enkel de fan vervangen. Da's goedkoper dan een nieuwe voeding, maar misschien niet echt aan te raden zonder ervaring. Een computerwinkel opzoeken lijkt me geen gek idee. ;)

Overigens, vocht en PC's gaan ook niet erg goed samen.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• brotherlouie99
Xander schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 18:36:
[...]

Dat klinkt inderdaad als de voeding. De hele voeding vervangen is best een optie, al die bedrading krijg je er gratis bij. :P Je propt dus niet de huidige bedrading in de nieuwe voeding, je sluit de kabels die uit de nieuwe voeding komen aan op de diverse onderdelen van je PC.

[...]

Nee, hij bedoelt de fan vervangen. In plaats van een nieuwe voeding kopen kun je de voeding ook openschroeven (daarvoor moet al die bedrading eerst los en de voeding eruit, ja) en enkel de fan vervangen. Da's goedkoper dan een nieuwe voeding, maar misschien niet echt aan te raden zonder ervaring. Een computerwinkel opzoeken lijkt me geen gek idee. ;)

Overigens, vocht en PC's gaan ook niet erg goed samen.
Bedankt voor je antwoord.

Ik ga morgen eens voor een nieuwe voeding kijken bij de MediaMarkt.

Voor die paar tientjes koop ik liever een nieuwe voeding ipv nieuwe fan (PC is ook alweer 6 jaar oud inmiddels)

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:02

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Als je de snoertjes zou volgen, zou je merken dat er aan het ene einde je voeding zit en aan het andere einde allemaal stekkertjes. Aan een nieuwe voeding zitten ook allemaal snoertjes, inclusief stekkertjes. Dus dat is makkelijke.

Neem je hele kast mee naar een compu-onderdelen-winkel en laat hen ff een bijpassende voeding uitzoeken.

Waarom? Omdat het kan!!

• jetix189
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13-11 21:26
lol
Xander schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 18:36:

De hele voeding vervangen is best een optie, al die bedrading krijg je er gratis bij. :P
als de voeding al is gaan stinken, lijkt het mij het beste idee om een nieuwe voeding er in te proppen ;)

PS als er stank uit elektronica komt is het meestal foute boel,
tenzij het bijv een magnetron is waar een voor jouw onsmakelijke substantie in zit :P

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Misschien is de Medion Reparatie wat voor je :P
Haha, zie ik toevallig staan hieronder bij de google ads.

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 26-11 11:52
Bekijk stap 12 en 20 van deze site eens. Kan je enigzins zien wat je moet doen,

No Shame, only Fame!

Pagina: 1