Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 02-10 18:34
Hey designers,

even een heel kort vraagje waarbij google me niet kon helpen.

Ik zoek naar een functie om in Photoshop een soort van variabele kleur in te stellen. Deze kleur kan ik dan aanklikken in alles wat met kleuren werkt, dus tekst, gradients etc. Echter wanneer ik deze kleur verander, veranderen dus alle elementen mee die gelinkt zijn aan die variabele kleur.

Kan dit? Alvast bedankt! :D

Homey — Critics are those without skills to create.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DEVoTi0N
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-08 20:26
Er is naar mijn weten geen dergelijke functie in photoshop aanwezig. Maar je zou wel iets in elkaar kunnen knutselen dmv en onderliggende layer met de gewenste kleur en daaroverheen andere layers met masks en leuke layersettings, die er voor zorgen, dat die onderste layer weer naar voorkomt... Ik weet niet waar je het voor wil gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 02-10 18:34
Eigenlijk voor een heel simpel doeleind: een site in 1 klik een andere kleur geven ;)

Homey — Critics are those without skills to create.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:45
WeeJeWel schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 17:24:
Hey designers,

even een heel kort vraagje waarbij google me niet kon helpen.

Ik zoek naar een functie om in Photoshop een soort van variabele kleur in te stellen. Deze kleur kan ik dan aanklikken in alles wat met kleuren werkt, dus tekst, gradients etc. Echter wanneer ik deze kleur verander, veranderen dus alle elementen mee die gelinkt zijn aan die variabele kleur.

Kan dit? Alvast bedankt! :D
Kun je beter met Illustrator werken, en daarin indien nodig, photoshop elementen importeren.

In Photoshop heb je alleen replace color maar daar haal je denk ik niet mee wat je wil.

[ Voor 6% gewijzigd door Phusebox op 10-04-2009 18:44 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freddy_Fish
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-10 13:42

Freddy_Fish

de Verdwenen Zeewierzaadjes

Je zou er een apart kleur kanaal bij kunnen maken in je kanalen menu, alleen moet je dan wel continue switchen tussen kanalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicasus
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-03-2020

Nicasus

Beta testing human race

Bedoel je Hue/Saturation misschien?
Dan kan je d.m.v. het balkje slepen in de pop-up in één keer de hele kleurenschema veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Je zou een Adjustment layer aan kunnen maken, die haal je uit je menubalk -> Layer -> Adjustment layer -> Hue/Saturation (tint/verzadiging).

Vervolgens selecteer je alles in je ontwerp aan dat je mee wil laten kleuren en je maakt daarvoor een Layer mask in die Ajdustment Layer.
Je kunt daarna echter niet meer slepen met je objecten, want hij maskt (kleurt in dit geval) alleen de pixels binnen het mask en zodra je een object versleept valt hij buiten het mask. Je kunt dan natuurlijk wel gewoon je mask weggooien en een nieuwe maken :)

Ook handig dan om tussendoor even je selecties, bijv. van elk object apart, op te slaan als Selectie. Die kun je dan snel terughalen als je dingen verplaatst hebt. Objecten in een layer selecteer je door ctrl-klik op de layer te doen (op het miniatuurtje) of eh, quick'n'dirty met de magic wand tool.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat je zou kunnen doen is met mappen werken. Probeer zoveel mogelijk stuff die dezelfde kleur gaat krijgen in een map te zetten. Hier kan je namelijk een Layer style op toepassen. Conclusie is dat je de inhoud van een map van kleur kan veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Waarom zou Replace Color (CS+) niet werken?

Welke versie van PS praten we hier over?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

BtM909 schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 16:21:
Waarom zou Replace Color (CS+) niet werken?

Welke versie van PS praten we hier over?
Ik zeg niet dat het niet werkt, maar ik vind het zelf niet zo mooi om te gebruiken. Als je een gradient hebt of een tint die overloopt in een andere, wordt dat met replace color vaak geen mooie overgang omdat hij alleen de kleur verandert die jij kiest - niet de kleur waar hij naar verandert.

Bovendien voer je dan 1x een actie uit op je ontwerp die je per kleurverandering ongedaan moet maken. Als je het document tussentijds opslaat en PS sluit kun je het niet meer terugdraaien.

Ik vind de oplossing met de folder vol layers - en daar dan een layer style op toepassen - nog niet eens zo gek. Je moet waarschijnlijk wel het effect 'color overlay' kiezen en de modus ook weer op 'color' of 'hue' zetten.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Dark Blue schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 16:58:
[...]

Ik zeg niet dat het niet werkt, maar ik vind het zelf niet zo mooi om te gebruiken. Als je een gradient hebt of een tint die overloopt in een andere, wordt dat met replace color vaak geen mooie overgang omdat hij alleen de kleur verandert die jij kiest - niet de kleur waar hij naar verandert.

Bovendien voer je dan 1x een actie uit op je ontwerp die je per kleurverandering ongedaan moet maken. Als je het document tussentijds opslaat en PS sluit kun je het niet meer terugdraaien.

Ik vind de oplossing met de folder vol layers - en daar dan een layer style op toepassen - nog niet eens zo gek. Je moet waarschijnlijk wel het effect 'color overlay' kiezen en de modus ook weer op 'color' of 'hue' zetten.
Ik had het niet tegen jou hoor :)

Een andere opzet is ook gewoon alle kleuren apart doen en daarbovenop je gradients. Dit maakt het makkelijker om color replacements te doen :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

BtM909 schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 17:11:
[...]

Ik had het niet tegen jou hoor :)
Nee, dat was ook niet echt m'n insteek :) maar ik zag ook niet goed tegen wie je het wel had.

Pagina: 1