Homey — Critics are those without skills to create.
Homey — Critics are those without skills to create.
Kun je beter met Illustrator werken, en daarin indien nodig, photoshop elementen importeren.WeeJeWel schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 17:24:
Hey designers,
even een heel kort vraagje waarbij google me niet kon helpen.
Ik zoek naar een functie om in Photoshop een soort van variabele kleur in te stellen. Deze kleur kan ik dan aanklikken in alles wat met kleuren werkt, dus tekst, gradients etc. Echter wanneer ik deze kleur verander, veranderen dus alle elementen mee die gelinkt zijn aan die variabele kleur.
Kan dit? Alvast bedankt!
In Photoshop heb je alleen replace color maar daar haal je denk ik niet mee wat je wil.
[ Voor 6% gewijzigd door Phusebox op 10-04-2009 18:44 ]
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Dan kan je d.m.v. het balkje slepen in de pop-up in één keer de hele kleurenschema veranderen.
Vervolgens selecteer je alles in je ontwerp aan dat je mee wil laten kleuren en je maakt daarvoor een Layer mask in die Ajdustment Layer.
Je kunt daarna echter niet meer slepen met je objecten, want hij maskt (kleurt in dit geval) alleen de pixels binnen het mask en zodra je een object versleept valt hij buiten het mask. Je kunt dan natuurlijk wel gewoon je mask weggooien en een nieuwe maken
Ook handig dan om tussendoor even je selecties, bijv. van elk object apart, op te slaan als Selectie. Die kun je dan snel terughalen als je dingen verplaatst hebt. Objecten in een layer selecteer je door ctrl-klik op de layer te doen (op het miniatuurtje) of eh, quick'n'dirty met de magic wand tool.
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
Verwijderd
Welke versie van PS praten we hier over?
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Ik zeg niet dat het niet werkt, maar ik vind het zelf niet zo mooi om te gebruiken. Als je een gradient hebt of een tint die overloopt in een andere, wordt dat met replace color vaak geen mooie overgang omdat hij alleen de kleur verandert die jij kiest - niet de kleur waar hij naar verandert.BtM909 schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 16:21:
Waarom zou Replace Color (CS+) niet werken?
Welke versie van PS praten we hier over?
Bovendien voer je dan 1x een actie uit op je ontwerp die je per kleurverandering ongedaan moet maken. Als je het document tussentijds opslaat en PS sluit kun je het niet meer terugdraaien.
Ik vind de oplossing met de folder vol layers - en daar dan een layer style op toepassen - nog niet eens zo gek. Je moet waarschijnlijk wel het effect 'color overlay' kiezen en de modus ook weer op 'color' of 'hue' zetten.
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
Ik had het niet tegen jou hoorDark Blue schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 16:58:
[...]
Ik zeg niet dat het niet werkt, maar ik vind het zelf niet zo mooi om te gebruiken. Als je een gradient hebt of een tint die overloopt in een andere, wordt dat met replace color vaak geen mooie overgang omdat hij alleen de kleur verandert die jij kiest - niet de kleur waar hij naar verandert.
Bovendien voer je dan 1x een actie uit op je ontwerp die je per kleurverandering ongedaan moet maken. Als je het document tussentijds opslaat en PS sluit kun je het niet meer terugdraaien.
Ik vind de oplossing met de folder vol layers - en daar dan een layer style op toepassen - nog niet eens zo gek. Je moet waarschijnlijk wel het effect 'color overlay' kiezen en de modus ook weer op 'color' of 'hue' zetten.
Een andere opzet is ook gewoon alle kleuren apart doen en daarbovenop je gradients. Dit maakt het makkelijker om color replacements te doen
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Nee, dat was ook niet echt m'n insteek