Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

portable KVM en laptop als scherm

Pagina: 1
Acties:

• BarthezZ
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

BarthezZ

anti voetbal en slechte djs!

Topicstarter
Het blijkt dat waar ik naar op zoek ben óf niet bestaat óf dat mijn zoek-skills dramatisch zijn verslechterd. Even een korte situatieschets en de reden van mijn wens.
Bijvoorbeeld op kantoor (maar niet uitsluitend daar) hebben we nog een aantal servers zonder iLo, in het geval dat hier wat mis mee gaat is het dus nodig een beeldscherm ergens weg te plukken, wat helaas niet altijd voor handen is, om erop aan te sluiten.

Ik vroeg mij hierbij dus af of er een oplossing is om KVM (Keyboard Video Mouse) op mijn laptop te gebruiken. Idealistisch zag ik dit voor ogen als een USB of PCMCIA(express card) apparaatje met een VGA,Keyboard en Muis kabeltje eraan om in mijn server te duwen en op mijn laptop een applicatie RDP-alike om dat scherm over te nemen.

Helaas blijkt dit, of varianten hierop, niet te vinden. Gewone KVM(over IP) modules zijn zeer onpraktisch en vooral de portabiliteit, want ik kan het in meerdere situaties goed gerbuiken, is ver te zoeken. Onzer Tweakerstjes, mijn laatste hoop!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01:10

DukeBox

loves wheat smoothies

Hangt natuurlijk van de mogelijkheden van je laptop af, ikzelf gebruik daar een pcexpress kaart met vga in voor.. ik heb er dan wel een los muisje + keyboard bij.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• BarthezZ
  • Niet online

BarthezZ

Topicstarter
Oja. Dit:HP Elitebook 8530p is mijn laptopje.
1 Express Card/54
4 USB 2.0
1 1394a

Daar zullen we het mee moeten doen kwa poortjes denk ik.

[ Voor 4% gewijzigd door BarthezZ op 10-04-2009 17:23 . Reden: Nederlandse link geadd ]

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Voor usb hebben we deze ook wel eens gebruikt: http://www.epiphan.com/products/frame-grabbers/

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:01
En gewoon via het netwerk als remote login is geen optie?
Ik weet niet precies wat iLo is maar als dat betekend dat je niet remote kan inloggen of remote desktop ondersteund dan zou iets in de geest van putty nog een optie zijn ;)

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

klaasbram schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 18:21:
En gewoon via het netwerk als remote login is geen optie?
Ik weet niet precies wat iLo is maar als dat betekend dat je niet remote kan inloggen of remote desktop ondersteund dan zou iets in de geest van putty nog een optie zijn ;)
Ilo is een soort ip-kvm.. net als bijv. de dell (amd) drac en avocent system director.
Met remote access heb je geen toegang tot alles wat voor je OS geladen wordt zoals bios en andere post controller configuraties.

[ Voor 34% gewijzigd door DukeBox op 10-04-2009 18:45 ]

• BarthezZ
  • Niet online

BarthezZ

Topicstarter
Sommige dingen kan je niet remote doen @klaasbram. In je bios, recovery cd's of whatever gaat niet helemaal lekker over SSH of RDP.
iLo is integrated Light Out, een management systeem van HP om over je netwerk servers aan/uit te zetten, remote console (KVM dus) enzovoorts vanuit je browser te doen.

@DukeBox, ziet er opzich wel interresant uit, ff verder in duiken :)

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Wat ik dan ook nog bijna vergat.. dit is ook een oplossing. Die heb ik ook nog wel eens gebruikt: http://www.kvm-switches-online.com/dkx2-101.html
edit: deze bedoelde ik eigenlijk: http://accessories.euro.d...dt1&sku=A2470631#Overview
Sommige systemen ondersteunen Intelligent Platform Management Interface, dan kan je ook je post info (mits het character based is) over lan bedienen.. maar als bijv. je onboard NIC stuk is houdt dat ook op natuurlijk.

[ Voor 16% gewijzigd door DukeBox op 10-04-2009 18:49 ]

• Cobelix
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-11 16:19
Er bestaat wel een dergelijk apparaatje maar is redelijk aan de prijs idd ook van Epiphan KVM2USB... 400 - 500 euro.... http://www.epiphan.com/products/frame-grabbers/kvm2usb/

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Suggestie; pak Synergy. Het is een soort remote desktop app welke je muis/toetsenbord (en copy/paste van text) kan delen met meerdere andere computers die benaderbaar zijn over 'n netwerk (internet icm SSH kan ook, maar is vrij zinloos natuurlijk). Clients zijn beschikbaar voor Linux, Windows en volgensmij zelfs OS X. De werking is vergelijkbaar met een extra monitor; je stelt in 'waar' de andere pc zich bevindt, ga je vervolgens met je muis tegen die rand aan, dan schiet je als 't ware door naar de andere computer.

Het voordeel hiervan is dat je ook de resources van je laptop kan blijven gebruiken, bovendien is de lag tussen de verschillende pc's verwaarloosbaar, zelfs wanneer je je laptop draadloos en desktop bedraad hebt aangesloten. Nadeel is natuurlijk dat je geen apps kunt verschuiven van PC tot PC, maar het behoud van je resources is ook wel 't nodige waard natuurlijk. Verder blijft het echt software; je zal zelf moeten zorgen dat je pc op 't juiste moment aan gaat, maar dat is te regelen met een autorun on startup en wake on lan.

[ Voor 11% gewijzigd door Leftblank op 30-04-2009 19:46 . Reden: Ik geef gisteravond de schuld 8)7 ]

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

^ daar heb je dus niets aan asl het OS niet boot of als je geen netwerk hebt, vandaar ook de vraag voor een ilo achtige oplossing.

• BarthezZ
  • Niet online

BarthezZ

Topicstarter
Cobelix schreef op donderdag 30 april 2009 @ 16:40:
Er bestaat wel een dergelijk apparaatje maar is redelijk aan de prijs idd ook van Epiphan KVM2USB... 400 - 500 euro.... http://www.epiphan.com/products/frame-grabbers/kvm2usb/
Dat ziet er precies uit als wat ik zoek :Y) super :D maar eens kijken of we dat ding ergens kunnen bestellen.
ok, het is minder portable dan ik in gedachten had, maar je kan niet alles hebben

@Leftblank: Dat slaat de plank wel compleet mis, nog een slechtere oplossing dan vnc of rdp 8)7

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Als je iets compact zoekt kan je ook nog kijken naar de kvm/ip oplossing van belkin. Deze werkt via een web-interface. Of het uitgebreidere model dat ook nog lokale usb-devices kan aanbieden.
http://www.belkin.com/PDF/26PB059-C_F1DP101M-F.pdf

Pagina: 1