Hoi,
ik heb een stuk code geschreven waarmee ik een extern bestand (VB) kan compileren en vervolgens hier methoden uit aan kan roepen. Dit heb ik volledig voor elkaar gekregen.
Maar....
Ik wil vanuit dit dynamisch gecompileerde stuk code een methode aanroepen in het hoofdprogramma, en dit krijg ik niet voor elkaar....
Het stuk code in de executable is als volgt:
De code uit de vb.file
Is er iemand die mij op weg kan helpen ??
Groeten,
Kalin
Edit Oplossing gevonden:
Iedereen bedankt voor de tips.
De oplossing die ik gevonden heb is door de volgende regels toe te voegen aan het te compileren bestand.....
Als eerste Initialize aanroepen en vervolgens is NewAuction aan te roepen.
ik heb een stuk code geschreven waarmee ik een extern bestand (VB) kan compileren en vervolgens hier methoden uit aan kan roepen. Dit heb ik volledig voor elkaar gekregen.
Maar....
Ik wil vanuit dit dynamisch gecompileerde stuk code een methode aanroepen in het hoofdprogramma, en dit krijg ik niet voor elkaar....
Het stuk code in de executable is als volgt:
Visual Basic .NET:
1
2
3
4
5
6
7
| Public Module modStockRound Public Sub NewAuction() End Sub End Module |
De code uit de vb.file
Visual Basic .NET:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| Imports Microsoft.VisualBasic Public Class StockRound Public Sub StartStockRound(ByVal Phase As String) modStockRound.NewAuction() End Sub End Class |
Is er iemand die mij op weg kan helpen ??
Groeten,
Kalin
Edit Oplossing gevonden:
Iedereen bedankt voor de tips.
De oplossing die ik gevonden heb is door de volgende regels toe te voegen aan het te compileren bestand.....
Als eerste Initialize aanroepen en vervolgens is NewAuction aan te roepen.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
| Private MainAssembly As System.Reflection.Assembly Public Sub Initialize() MainAssembly = [Assembly].GetCallingAssembly End Sub Public Function CallMain(ByVal MethodName As String, ByVal ParamArray Args() As Object) As Object Dim MainType As Type Dim MainMethod As MethodInfo Dim MethodObject As Object MainType = MainAssembly.GetType("Proj18xx2009.clsStockActions") MainMethod = MainType.GetMethod(MethodName) MethodObject = Activator.CreateInstance(MainType) Return MainMethod.Invoke(MethodObject, Args) End Function Public Sub NewAuction() CallMain("NewAuction") End Sub |
[ Voor 36% gewijzigd door Kalin848 op 22-04-2009 10:10 ]