[win2k3/2k8] Bestands toegang loggen

Pagina: 1
Acties:

• tim427
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03-02 21:18

tim427

Turbulence!

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik zit met het volgende: Ik heb een SBS2008 server draaien met een aantal shares.

Daar staan een paar word-documentjes op. Ik zou heel graag het Bekijken/Openen, Aanpassen, Verwijderen en Hernoemen acties willen loggen.

Ik heb al een beetje gekeken naar Windows Security File Audithing, maar hiermee kan ik nog steeds geen logs genereren/bekijken.

Als ik google naar File Access Log dan krijg ik soms een optie: SNARE

Deze heb ik geïnstalleerd maar kwam tot de conclusie dat die alleen maar de Event Viewer naar een centrale SNARE Server of SYSLOG server kan weg schrijven de optie om file-access te loggen ben ik niet tegen gekomen.

Iemand ideeen?

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 05-02 16:52

Tags NL

Harmful or Harmless?

Object Access kun je auditen en dan wordt het in het security log weggeschreven, je kunt het security log met bijvoorbeeld Logparser naar een bestand of database wegschrijven.

https://powershellisfun.com

• tim427
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03-02 21:18

tim427

Turbulence!

Topicstarter
-={Fred_Perry}=- schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 15:47:
Object Access kun je auditen en dan wordt het in het security log weggeschreven, je kunt het security log met bijvoorbeeld Logparser naar een bestand of database wegschrijven.
Top, dat was de term die ik nodig had.

Het staat nu aan en volgens mij werkt het prima. Nog eventjes uitgebreid testen of er voldoende ge-logd worden,