Toon posts:

Packets received unknown

Pagina: 1
Acties:
  • 427 views

Verwijderd

Topicstarter
Environment
Server 2003 SBS
HP 2524 Switches
CAT5e bekabeling

Probleem
Een van de servers ik beheer zorgt ervoor dat mijn router extreem stressed raakt. En met stressed bedoel k ping response tijden van > 1000ms. Zodra ik de netwerk kabel uit desbetreffende server haal is alles weer normaal. en krijg ik response tijden van < 30ms

Geprobeerd
-Andere netwerk kabel
-Andere switch
-netwerk kaart driver geupdate
-Link speed aangepast

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Als 's wireshark aangeslingerd?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Topicstarter
CyBeR schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 15:20:
Als 's wireshark aangeslingerd?
ja, zie vrij veel dns verkeer maar lijkt me ook geen probleem te zijn...

Tevens heb ik met perfmon gekeken. Hier zie ik dat current bandwidth continue op 1000000 staat. en dat mijn maximum "packets received unknown" blijft klimmen.....

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Die ping tijden, gelden die over je hele netwerk of alleen naar die server? Is het niet gewoon een duplicate IP oid?

edit: en zie je in vergelijking met andere servers ook excessief veel broadcast verkeer?

[ Voor 28% gewijzigd door Vicarious op 10-04-2009 16:07 ]

Vicariously I live while the whole world dies

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Of een ARP poison ofzo?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:43

ralpje

Deugpopje

Verwijderd schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 15:49:
[...]

ja, zie vrij veel dns verkeer maar lijkt me ook geen probleem te zijn...
Hij dient niet toevallig als recursive dns waardoor je nu van buitenaf jouw server als dns kan misbruiken, en je misschien onderdeel bent geworden van een dDoS ofzo?

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Verwijderd

Topicstarter
Vicarious schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 16:07:
Die ping tijden, gelden die over je hele netwerk of alleen naar die server? Is het niet gewoon een duplicate IP oid?

edit: en zie je in vergelijking met andere servers ook excessief veel broadcast verkeer?
Die ping tijden krijg ik alleen als desbetreffende server aangesloten is op het netwerk.

Verwijderd

Als ik hier op het DC mijn laptop/servers op auto detect media type zet, zegt ie wel dat ie 100 of 1000 pakt, alleen zijn er dan gigantisch veel collisions, of soms zie je niets, maar wordt het traag.

Oplossing hiervoor : nic handmatig op de juiste snelheid zetten.
Dit had een flinke snelheidsverbetering tot gevolg.

Mss eens het proberen waard ?

Gr

• EnigmA-X
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-02 10:53
Om een hardwareprobleem uit te sluiten: live-cd downloaden naar keuze (knoppix ofzo) en even pingen met die handel. Doet die het dan wel goed: software probleem. Niet goed: hardware probleem.

Verder klinkt dit idd als arp poison.

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Verwijderd schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 16:19:
[...]

Die ping tijden krijg ik alleen als desbetreffende server aangesloten is op het netwerk.
dat begrijp ik. Maar van waar naar waar ping je dan? Ofwel: gaat pingen tussen twee willekeurige andere servers of pc's ook langzaam, of alleen de ping naar die betreffende "kapotte" server? Ofwel: raakt de hele switch gestresst of alleen dat poortje of die server zelf?

Vicariously I live while the whole world dies

Verwijderd

Topicstarter
Vicarious schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 16:48:
[...]

dat begrijp ik. Maar van waar naar waar ping je dan? Ofwel: gaat pingen tussen twee willekeurige andere servers of pc's ook langzaam, of alleen de ping naar die betreffende "kapotte" server? Ofwel: raakt de hele switch gestresst of alleen dat poortje of die server zelf?
Ik ping van een willekeurige client naar de router...

• EnigmA-X
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-02 10:53
Als je niet terug post wat de uitkomsten zijn van de suggesties die mensen je geven, denk ik niet dat je dit probleem snel gaat oplossen...

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:41

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Los van dat vind ik de topicstart veel te mager.
Meer dan 'ik heb een server, en die doet raar' staat er eigenlijk niet, en het opgegeven eigen onderzoek komt niet heel veel verder dan een beetje met de kabel en NIC rommelen.

[ Voor 9% gewijzigd door Koffie op 17-04-2009 09:14 ]

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.