Freecom FTP server werkt niet van buitenaf met SMC7908

Pagina: 1
Acties:

• matthijs88
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-01-2022
Ik heb een Freecom FTP server aangesloten op een SMC7908 router en intern werkt alles prima alleen als ik vanaf buitenaf wil inloggen op de FTP server door in IE ftp://83.247.8x.xx:21 te typen lukt het inloggen nog wel en ik kan de inhoud van sommige mappen ook nog wel zien maar zodra ik een bestand wil downloaden of uploaden van of naar de server lukt het niet meer. En als ik het via CuteFTP probeer dan lukt het inloggen ook alleen het uploaden en downloaden van bestanden lukt ook niet.

De smc is zo ingesteld:
Afbeeldingslocatie: http://img9.imageshack.us/img9/8671/setupsmc2.jpg

De Freecom FTP server is zo ingesteld:
Afbeeldingslocatie: http://img22.imageshack.us/img22/4589/freecomsetup.jpg

Volgens mij heb ik alle poorten die open moeten staan open staan dus ik weet niet waarom het nu niet werkt?

Dit zijn nog wat gegevens van mijn verbinding:

WAN IP Address: 212.45.32.xxx
Resolved: filter11.solcon.nl
ISP: solcon
Server Port: 80
Internet Port: 39220
Browser: Netscape 6
Resolution: 1280x1024
Color Resolution: 32 Bit
Time: 04/10/2009 14:45:28
OS Language: English

Ik heb ook het topic over poortmappen al gelezen maar daar wordt ik ook niet veel wijzer van.

Is er iemand die weet wat ik fout doe?

Alvast bedankt!

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-03 15:52

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

waarschijnlijk moet je in je router een poortmap aanmaken, kun je m overigens pingen van buitenaf?

Signature

• matthijs88
hoe maak ik die poortmap aan?

als ik in cmd type ping 83.247.8x.xx:21 dan lukt t niet maar ik weet niet zeker of dat het juist command is?

• BGB4rn

BGB4rn

in principe wel, wat krijg je dan voor een melding dan ? en over dat poortmap gebeuren: ik ben er ook niet heel bekent mee ik weet alleen wat het doet :P daar hebben we ook die mooie FAQ voor :)

Signature

• matthijs88
Ik krijg de melding ping aanvraag kan de host 83.247.8x.xx niet vinden. Controleer de naam en probeer het opnieuw.. maar dat topic heb ik al doorgelopen maar ik snap er niet zoveel van hoe ik dat dan met mijn modem moet doen...

Verwijderd

Alles staat goed ingesteld, anders kon je niet eens inloggen (opzich logisch).
Probeer je het ook echt ergens anders, of log je thuis gewoon in met je WAN ip adres ipv. je LAN ip adres?
Kan zijn dat je SMC geen NAT loopback ondersteund.

Kijk ook eens of er een nieuwe firmware is, ben hier ook weleens tegenopgelopen (brakke firmware).

• matthijs88
Nee ik probeer het ook op andere plekken zoals op mn werk of op school of op een willekeurig draadloos netwerk maar bij allemaal hetzelfde resultaat...

Verwijderd

Kijk dan toch eens voor nieuwe firmware ...

Hebben je aangemaakte gebruikers ook voldoende rechten e.d. ?

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-03 12:24
Idd ,je moet eens naar je rechten kijken.Aangezien je wel kan inloggen ligt het niet aan de poortforwarding.Het probleem zit in je gebruikers en wat hun rechten zijn.

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-03 15:58

ResuCigam

BOFH

Volgens mij heb je ook UDP nodig op poort 21-22, probeer eens 'both' in plaats van TCP.

We do what we must because we can.

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-03 19:03

Caveman

whahoehaha

Kun je locaal wel ftp'en ? Dan weet je in ieder geval of je rechten goed staan.

Wat ik niet begrijp uit het verhaal is dat je wel kunt inloggen maar pingen lukt niet ?? Dat kan dus niet, als je kunt inloggen dan moet pingen ook lukken. Of probeer je soms locaal te pingen naar je "buiten" IP, dat gaat dus niet lukken.

[ Voor 60% gewijzigd door Caveman op 11-04-2009 11:09 ]

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Verwijderd

Nee FTP is alleen TCP (Wikipedia: List of TCP and UDP port numbers)
22 kan wel UDP maar is voor SSH.

FTP = 20 en 21

Als hij op z'n router heeft ingesteld 'block WAN ping' of iets dergelijks dan gaat verhaal al niet op.

Blijf toch bij het rechten stukje en firmware verhaal, niet omdat ik koppig ben ofzo :P maar omdat ik het eerder meegemaakt heb.

• matthijs88
Ik kan lokaal wel gewoon ftp'en... en zoals ook op de screenshot te zien is staan de rechten voor de gebruikers gewoon op read/write (RW).

Ik heb nu poorten 21 en 22 op TCP & UDP gezet maar dat maakt nog steeds niet uit..

Als ik op een ander draadloos netwerk inlog dan waarop de ftp drive is aangesloten kan ik wel weer inloggen maar zodra ik op n file klik dan gaat internet explorer heel lang laden en krijg ik op een gegeven moment 'de webpagina kan niet worden weergegeven'.

• matthijs88
Ik probeerde net ook nog te uploaden met Cute FTP dat lukte wel gewoon vanaf een ander draadloos netwerk.. alleen bij downloaden krijg ik een timeout error...

Het enige wat ik zou kunnen proberen is de firmware update...

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-03 16:44
passive mode gebruiken en die poorten ook forwarden naar je ftp server zou ook kunnen werken.

• matthijs88
hoe doe ik dat?

• BGB4rn

BGB4rn

door wat meer eigen inzet te tonen en te googlen/ faq's op GoT lezen en dergelijke :)

Signature

• matthijs88
ik heb het gedeelte over passive mode gelezen op het topic over portmapping en daar op stond dat je poorten boven 1024 open moest zetten en dat heb ik toen gedaan maar ik weet verder niet wat je verder nog moet instellen oid?

• Hollanda
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-09-2025
NAT / portforward poort 21 TCP (+ open in firewall router / server)

Succes!!!

[ Voor 9% gewijzigd door Hollanda op 11-04-2009 18:56 ]

• matthijs88
Dat heb ik toch al gedaan? Zoals op de screenshot te zien is? Of moet het op een andere manier?
Pagina: 1