Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

8% korting op een nieuwe auto... zit er meer in?

Pagina: 1
Acties:

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:44
Ik ben voor mijn schoonmoeder een nieuwe auto aan het kopen. Ze vinden het zelf vervelend werk en ik vind het leuk om te doen dus daarom help ik ze.

Nu hebben we bij toyota een prijsopgave gekregen voor de iQ.
We hebben zo'n beetje alle opties geselecteerd, en komen du op een prijs uit van € 15250,00 dat is een korting van 8% en een kortingsbedrag van € 1146,01. Ik had verwacht dat met de huidige malaise in de autobranche er meer in zou zitten. Maar dit is het laatste voorstel wat de dealer wil doen.

We hebben overigens geen auto in te ruilen. En daarom vind ik het wat laag want meestal krijg je zonder inruil al 6% korting.

het gaat verder ook niet over werldschokkende bedragen, maar gevoel is ook wat waard ;) Is de 8% redelijk of zit er meer in?

Ow ik weet dat er andere alternatieven zijn, maar de iQ voldoet aan de wensen dus het heeft geen zin om daar over te beginnen ;)

Verwijderd

Als ie niet lager wil gaan houdt het op. Doe een tegenoffer wat je wel aanstaat en ben bereid om weg te lopen.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:21

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Andere dealer proberen lijkt me een optie...

Maar voor zo'n nieuw model lijkt 8% me niet onaardig...

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:30

SmartDoDo

Woeptiedoe

Inderdaad bij andere dealers langsgaan en vergelijken. Verder is 8% korting voor een relatief goedkope auto volgens mij niet verkeerd.

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:10

-ET-

Phone Home

Zeker nu niet. Juist nu zijn dealers minder scheutig met het geven van kortingen. Nieuwe auto's leverd verhoudings gewijs weinig op. En nu de markt op zijn gat ligt is iedere cent die ze verdienen er 1.

Verwijderd

Het lijkt mij juist dat ze wel graag een auto willen verkopen.. Maar goed.. Je zou ook op die 8% kunnen blijven hangen en dan gaan overleggen over wat extra's.. Ik weet niet wat voor extra's er dan standaard al opzitten, maar misschien kun je er op die manier nog iets extra's uit halen..

Inderdaad ook langs gaan bij andere dealers en kijken wat die kunnen bieden.. Kan nooit kwaad :)

Verwijderd

Het zou me weinig verbazen als die samenheulen. Merkdealers dus. En een auto van ver halen is ook niet leuk als je dan voor garantie/onderhoud naar die specifieke dealer terug moet steeds. Zorg dan iig dat je daarvoor gewoon bij je lokale dealer terecht kunt. Als je al bij een merkdealer wilt lopen voor onderhoud want dan ben je sowieso een dief van je eigen portomonnee na de garantieperiode.

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-11 21:05
As said op kleinere auto's zit weinig marge dus veel meer korting zal je er niet echt uitkrijgen. Sowieso is de iQ natuurlijk echt nog een nieuw model en loopt het aardig dus ze MOETEN hem niet persee kwijt aan je.

Je kan inderdaad een tegenbod doen en als ze dat niet accepteren moet je het daar mee doen. Of het bij de volgende dealer nog eens proberen.

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:50
Waarom koop je niet een mooie 2 jaar oude auto? Dan ik net de kop eraf en kan je een veel mooie auto kopen, of een zelfde soort auto voor veel minder. Aygo of Yaris bijvoorbeeld
Ik vind 15K voor zo'n kleine auto erg veel geld.

Wat je sowieso kan doen is extra dingen regelen, zoals dakdragers etc. Op die extra's kunnen ze namelijk veel makkelijker korting geven. Maar daar begin je natuurlijk pas over als je al het maximum aan korting heb geregeld voor de auto.

[ Voor 8% gewijzigd door chrisborst op 10-04-2009 14:46 ]

• 911GT2
chrisborst schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 14:41:
Waarom koop je niet een mooie 2 jaar oude auto? Dan ik net de kop eraf en kan je een veel mooie auto kopen, of een zelfde soort auto voor veel minder. Aygo of Yaris bijvoorbeeld
Zoals ik in de TS al zei dat is geen optie. Daarnaast tweede hands auto's vind ik niets. Je zit altijd met de shit van een ander, je hebt geen garantie en je moet het doen met het aanbod wat er is. Daarnaast een aygo koop je ook nieuw voor dat geld. Maar dat willen ze dus juist niet.
Wat je sowieso kan doen is extra dingen regelen, zoals dakdragers etc. Op die extra's kunnen ze namelijk veel makkelijker korting geven. Maar daar begin je natuurlijk pas over als je al het maximum aan korting heb geregeld voor de auto.
Ik zal eens kijken wat ze nog hebben aan assecoires :)

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:14
De huidige malaise in de autowereld treft Toyota slechts licht. In maart waren ze de marktleider in ons land, voor het eerst in de geschiedenis denk ik zo ;)

De Aygo gaat als warme broodjes (meer dan 1000 in Maart alleen, ruim 3% van het totaal aan verkochte autos)
iQ is er net, maar er zijn er ook al genoeg geleverd.

Over 2009 tot nu toe staat Toyota slechts 500 in de min. Vermoedelijk heb je het onderste wel redelijk uit de kan; wellicht kun je het nog halen uit extra assecoires zoals genoemd.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• Neoz
  • Laatst online: 21-11 15:22

Neoz

Neoz & Hobbes

Snap dat dit geen discussie is over IQ of Aygo, maar gister op de Autorai vond ik 4000 euro veel verschil, en de daar aanwezige verkoper kon me ook niet helder uitleggen waarom dat precies was, ja er zat standaard airco en elektrische ramen in en op, maar een Aygo die dat dan ook had als optie was nog 3000 goedkoper dan die veredelde smart....

Serve The Humanity , Be Server

• El-Loco
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:02
Take it. Tenzij een Toyotadealer hier het tegendeel kan bewijzen, zit er voor de dealer nu nog denk ik max. 2% op. En die gaat hij niet meer weggeven.

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:13

Nik

Verwijderd schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 13:59:
Het lijkt mij juist dat ze wel graag een auto willen verkopen.. Maar goed..
Maar niet tegen een te kleine (niet bruikbare) marge, dan kun je net zo goed geen auto verkopen...

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Verwijderd schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 13:59:
Het lijkt mij juist dat ze wel graag een auto willen verkopen..
Auto's die ze hebben staan ja, zoals occasions, of de talloze auto's bij kroymans :P Daar wil de dealer vanaf. De dealer is nog altijd iemand anders dan de autofabrikant ;) Een dealer zal nooit een auto die nog bij de fabrikant besteld moet worden met verlies weg doen. Kunnen ze net zo goed niet verkopen.
chrisborst schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 14:41:
Dat levert weinig op. Een aygo, c1 of cuore schrijft zo tergend langzaam af, kan je beter een nieuwe kopen, want het scheelt echt niets met een 2 jaar oude tweedehands.

Grote, wat duurdere auto's, dat is lucratief ;) Maserati van 4 jaar oud ofzo, is meestal maar 1/3 van over.

[ Voor 39% gewijzigd door Bartjuh op 10-04-2009 21:12 ]

• 911GT2
Ok thanks, morgen ga ik de deal rond maken. er moet nog een kinderzitje bij... en misschien is er nog wat te doen met de kosten rijklaar maken.

Als he aan mij lag hadden ze ook gewoon een leuke swift shogun gekocht zoals mijn vrouw heeft. Maar ja zoveel mensen zoveel wensen denk ik dan.

Het grote verschil tussen een aygo en een iq is trouwns het premium gevoel wat er in zit. Ik vind een iQ wel even wat beter er uit zien van binnen en buiten dan de aygo.. Dat op dat vlak snap ik die keuze. Daarnaast zal er in 95% van de tijd alleen iemand in zitten, en heb ik gek genoek mijn dochtertje liever in de iQ dan in de aygo zitten. ;)

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

Ik snap je probleem niet met een 2e hands auto van 2 jaar oud.

De kop is er af en je krijgt vaak meer auto voor je geld. Daarbij kan je die bij de dealer kopen en krijg je er vaak gewoon garantie op hoor. Dus vind je een beetje kort door de bocht wat betreft 2e hands auto's.

Maar ja, das mijn humble opinion

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

• Ronald
Daar is een rationele verklaring voor hoor ;)

iQ heeft 5 sterretjes bij broederbotsproef, Aygo slechts 4. iQ is domweg boven de aygo gepositioneerd ;)

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• 911GT2
Naboo schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 22:05:
Ik snap je probleem niet met een 2e hands auto van 2 jaar oud.

De kop is er af en je krijgt vaak meer auto voor je geld. Daarbij kan je die bij de dealer kopen en krijg je er vaak gewoon garantie op hoor. Dus vind je een beetje kort door de bocht wat betreft 2e hands auto's.

Maar ja, das mijn humble opinion
Ik snap niet dat iedereen toch altijd zit over auto's met de kop er vanaf. Ik (en om me heen dus ook een hoop mensen) hebben gewoon niets met tweede hands auto's als het niet hoeft.

Ik vind het prettig om zelf te bepalen hoe mijn auto is, wat er mee gebeurd is en ik vind het een prettige gedachte dat ik nooit met een ander zijn nukken geconfronteerd wordt.

Maar koop jij lekker tweede hands. Aan mij is het als het niet nodig is niet besteedt.

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ronald schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 19:32:
De huidige malaise in de autowereld treft Toyota slechts licht.
De huidige problemen treft Toyota hard genoeg dat ze bij TME niemand aannemen (en ze zoeken normaal altijd mensen) en projecten schrappen... Ik weet niet wat jouw definitie van slechts licht is maar dit is absoluut niet licht.

De verkopen zijn slechts één deel, ze snijden in de ontwikkeling en als ze dat doen dan is het al voorbij het stadium licht.

En nu kan de dealer minder kortingen geven, zeker op kleinere auto's is de marge kleiner. Maar soms verkopen dealers de wagen wel goedkoper en geven ze zelf korting. Ze moeten namelijk ook aan hun quota komen van de verkopen...

[ Voor 39% gewijzigd door Chevy454 op 11-04-2009 12:05 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Chevy454 schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 11:58:
[...]
De huidige problemen treft Toyota hard genoeg dat ze bij TME niemand aannemen (en ze zoeken normaal altijd mensen) en projecten schrappen... Ik weet niet wat jouw definitie van slechts licht is maar dit is absoluut niet licht.
Inderdaad, zo'n beetje iedere autofabrikant wordt hard getroffen, ook Toyota. Misschien had hij erbij kunnen zetten, relatief licht getroffen. Want de problemen bij GM zijn groter dan de problemen van alle andere autofabrikanten opgeteld :D

• Ronald
Bartjuh schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 13:43:
[...]

Inderdaad, zo'n beetje iedere autofabrikant wordt hard getroffen, ook Toyota. Misschien had hij erbij kunnen zetten, relatief licht getroffen. Want de problemen bij GM zijn groter dan de problemen van alle andere autofabrikanten opgeteld :D
Kweenie... maar het is goed ondernemerschap om in tijden van teruggang de kosten te besparen.
Toyota is verder en gezond bedrijf, iets wat van GM en Chrysler nou niet echt beweerd kan worden.

GM maakt al jaren en jaren lang zware verliezen, dat ze nu ineens omvallen heeft weinig te maken met de crisis an sich, eerder met het feit dat financiers niet langer geld in deze bodemloze put willen storten. Wellicht is "relatief licht" een betere verwoording.

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Ronald schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 22:03:
[...]
Kweenie... maar het is goed ondernemerschap om in tijden van teruggang de kosten te besparen.
Toyota is verder en gezond bedrijf, iets wat van GM en Chrysler nou niet echt beweerd kan worden.

GM maakt al jaren en jaren lang zware verliezen, dat ze nu ineens omvallen heeft weinig te maken met de crisis an sich, eerder met het feit dat financiers niet langer geld in deze bodemloze put willen storten. Wellicht is "relatief licht" een betere verwoording.
Ik ben het verder helemaal met je eens hoor, ben zelf best wel een Toyota-fanboy. Persoonlijk vind ik Toyota samen met Honda de meest vooruitstrevende (grote) autofabrikanten, die durven te investeren in nieuwe techniek lang voordat het zich terugverdient (zie hybrideverhaal).

Als er autofabrikanten zijn die de crisis overleven, dat zijn het deze twee wel. Mijn reactie was ook meer bedoelt in het algemeen; nagenoeg elke fabrikant ondervind serieus de nadelige gevolgen. Echter denk ik wel dat Toyota een van de weinige fabrikanten is die op termijn allicht dit nadeel nog een beetje in een voordeel kan toveren doordat ze tijdig inspelen op de sterk veranderende marktbehoefte.
Zie bijvoorbeeld ook Honda, die met hun nieuwe, kleinere en goedkopere, insight hybride in Japan 3x zoveel auto's verkoopt dan gepland, en zelfs nu veel mensen moeten aannemen om de vraag te kunnen bijbenen.
http://www.autoweek.nl/au...sight-loopt-als-een-trein

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-11 21:05
Chevy454 schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 11:58:
[...]

De verkopen zijn slechts één deel, ze snijden in de ontwikkeling en als ze dat doen dan is het al voorbij het stadium licht.

En nu kan de dealer minder kortingen geven, zeker op kleinere auto's is de marge kleiner. Maar soms verkopen dealers de wagen wel goedkoper en geven ze zelf korting. Ze moeten namelijk ook aan hun quota komen van de verkopen...
Misschien dwalen we wel offtopic nu. maar TME heeft het inderdaad zwaar. Maar Toyota in nederland is niet van "toyota" en het feit dat het bij TME niet al te best gaat treft heeft niet echt invoeld op de dealers hier.

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Pagina: 1