• WiXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-02 20:10

WiXX

Kijk uit malloot een...

Topicstarter
Ik heb even rond lopen zoeken, maar vind het verdomd lastig om hier iets over te vinden.

Atmoz (bekend van dit forum) heeft gisteren bij mijn ouders een automatisch beamer scherm geinstalleerd en alle kabels netjes weg gewerkt. Nu heeft die Beamer maar 1 HDMI ingang. Er moeten op dit moment 2 HDMI apparaten op aangesloten worden, namelijk een samsung HD decoder en de HD Recorder, later kan hier misschien nog een blue-ray speler bijkomen.

Nu zoek ik dus een HDMI switchbox met 3 HDMI poorten die automatisch switched naar het signaal dat gegeven wordt. Dus zet ik de Samsung decoder aan, dan moet hij daarna switchen. Als ik dan de HD recorder aanzet moet hij weer overspringen op dat apparaat zonder dat er iets handmatigs tussen moet komen. Er liggen hier namelijk al 2021 miljoen afstandsbedieningen (ook zo'n philips ding wat alles kan bedienen) en me pa wordt er helemaal gek van. Het moet dus redelijk noob proof zijn.

Het liefste heb ik er ook nog een die automatisch het audio signaal ook mee switched, maar ik weet niet of die er zijn. Heeft iemand enig idee of die apparaten voor handen zijn en waar ik ze kan kopen? Ik heb namelijk alleen maar engelse sites kunnen vinden en die zijn vaak allemaal out of stock.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:03

DarkSide

theres no place like ::1

als ik even google kom ik deze tegen

Zou dus automatisch moeten switchen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• WiXX

WiXX

Kijk uit malloot een...

Topicstarter
DarkSide schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 13:42:
als ik even google kom ik deze tegen

Zou dus automatisch moeten switchen.
Thx, maar die had ik ook al gevonden en de site verteld me dit.

"Het omschakelen van de signaalbron gebeurt automatisch (door het in- en uitschakelen van het desbetreffende apparaat, handmatig door een knop op het aparaat in te drukken of m.b.v. de meegeleverde afstandsbediening)"

Dus het is geen automatische. Leuke marketing van conrad, maar het geeft veel mis-informatie.

• mdj84nl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-03-2025
WiXX schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 18:33:
[...]

"Het omschakelen van de signaalbron gebeurt automatisch (door het in- en uitschakelen van het desbetreffende apparaat, handmatig door een knop op het aparaat in te drukken of m.b.v. de meegeleverde afstandsbediening)"

Dus het is geen automatische. Leuke marketing van conrad, maar het geeft veel mis-informatie.
Ja, hij schakelt dus automatisch om, als jij handmatig je tv aanzet, zo lees ik het ?

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Dus als je lekker film aan't loeren ben, en je recorder wil opnemen vind je het niet erg als je dan in eens zit te kijken naar wat de recorder gaat opnemen? Automatische switch lijkt me verre van ideaal in dit geval.

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

WiXX schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 18:33:
[...]

"Het omschakelen van de signaalbron gebeurt automatisch..."

Dus het is geen automatische.
:O

Verwijderd

Ik lees het als OF je switched automatisch, OF met een knop, OF met de afstandsbediening. Want wat gebeurd er als je meerdere apparaten tegelijk aanzet? Dan zul je dus handmatig moeten switchen.

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Verwijderd schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 18:54:
[...]

Ik lees het als OF je switched automatisch, OF met een knop, OF met de afstandsbediening. Want wat gebeurd er als je meerdere apparaten tegelijk aanzet? Dan zul je dus handmatig moeten switchen.
Wilde gok: Dat ding switch naar het apparaat wat wordt aangezet.

Situatie schets:

Lekker op Veronica film X kijken op de beamert. En om 21.15 schiet ie naar Net 5 omdat de recorder aan gaat om op te nemen. Precies wat de TS wil. Wensellijk lijkt dat me niet, maarja..

Ey!! Macarena \o/

• Freddy_Fish
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-02 12:45

Freddy_Fish

de Verdwenen Zeewierzaadjes

Mij lijkt een receiver hier de beste oplossing, je gooit al je audio en video naar de receiver en schakelt alles in een keer om. Hoe heb je nu je geluid geschakeld dan via een versterker, of via een receiver zonder hdmi? Je koopt er zo'n logitech afstandbediening bij en je bent helemaal klaar. Wel een beetje dure oplossing, maarja je moet wat over hebben voor gemakkelijkheid :P.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:03

DarkSide

theres no place like ::1

Zoals ik het leest doet hij idd Of, OF OF. Maar zoals hierboven geschets wordt is de vraag of dit idd wenselijk is.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• WiXX

WiXX

Kijk uit malloot een...

Topicstarter
DarkSide schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 19:30:
Zoals ik het leest doet hij idd Of, OF OF. Maar zoals hierboven geschets wordt is de vraag of dit idd wenselijk is.
Hmmm dat is inderdaad een hele goeie. Had ik nog helemaal niet bij stil gestaan. Dat wordt dus kijken naar een mooie met afstandbediening en optische/coax + hdmi.

Iniedergeval bedankt voor het meedenken.

Verwijderd

RaZ schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 19:00:
[...]

Wilde gok: Dat ding switch naar het apparaat wat wordt aangezet.

Situatie schets:

Lekker op Veronica film X kijken op de beamert. En om 21.15 schiet ie naar Net 5 omdat de recorder aan gaat om op te nemen. Precies wat de TS wil. Wensellijk lijkt dat me niet, maarja..
Dat zou niet mooi zijn inderdaad. Beter zou zijn dat de ontwerpers hier aan hebben gedacht, en dat hij alleen automatisch switched als er geen ander apparaat ingeschakeld is. Stel er is al een apparaat ingeschakeld is en er gaat een 2e aan, dat je dan handmatig moet switchen.
Misschien wat reviews van het apparaat zoeken...

• VanRoyal
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Ik weet niet of het mag, maar ik kan geen enkele manier vinden om WiXX direct te benaderen (DM en email ontbreken) vandaar dat ik toch even een berichtje plaats. Ik heb gisteren net een 4-1 HDMI splitter SWITCH (met 4x optisch, display en afstandsbediening) in V&A gezet. Wellicht is dit iets voor je ouders?

[ Voor 1% gewijzigd door VanRoyal op 10-04-2009 20:30 . Reden: schreef splitter, moest switch zijn ]

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Hij zoekt juist het tegenovergestelde.

En splitter maakt van 1 signaal meerdere, hij wil 2 signalen op 1 beamer. Dus een Switch

Ey!! Macarena \o/

• VanRoyal
  • Niet online
Mijn fout, het is ook een switch, geen splitter.

Als je nou toch een switch zoekt die automatisch schakelt dan kan TS trouwens ook kijken naar de switches van Octava. Zitten echter wel in een totaal andere prijsklasse...

• Ferry34
  • Laatst online: 00:31
Ik heb nog zo'n octava liggen.
Dat zo'n ding niet automatisch switched is helemaal niet zo erg, er zit gewoon een afstandsbediening bij!
Pagina: 1