Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-11 19:38

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

Topicstarter
ik heb een behoorlijk bedrag aan stakingswinst ntvangen wegens beeindiging van ons bedrijf afgelopen jaar. Nu heb ik een aantal offertes liggen voor koopsommen. , tbv mijn pensioen

Verreweg de hoogste uitkering na 25 jaar geeft Aegon, maar gezien de woekerpolisaffaires en erg lage koers, zie zie ik dat niet zo zitten. Plus de erg hoge kosten voor overlijdensrisico/tussenpersoon...

Zijn er nog meer producen, met vaste rentes over 20-25 jaar
Je kunt lijfrente sparen, maar zover ik het begrijp is de rente alleen vast over het ingelegde bedrag, niet de rente die er later per jaar bijkomt.

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:09

Standeman

Prutser 1e klasse

Je zou ook kunnen kijken naar het stamrecht, of wil je het echt als pensioen gaan gebruiken?

[ Voor 58% gewijzigd door Standeman op 10-04-2009 12:03 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• Philip J. Dijkstra
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-08 12:43
Reken voor jezelf het volgende eens uit:

Zet het geld op een rekening tegen 3% rente.
Tel elk jaar 3% bij je bedrag op (cumulatief).
Haal per jaar dat het bedrag boven de 40.000 zit 1,2% van de totaal som(-40.000) af (vermogensbelasting).

Wat heb je staan na 25 jaar? Is er ook maar 1 polis die die som garandeerd?

We denken wel eens dat het in een polis moet maar dat hoeft natuurlijk niet.
Uitstel van belasting kan een reden zijn om het via een polis te regelen maar kijk eens naar de veranderingen in het bank & verzekeringswezen van de afgelopen 15 jaar.... dus denk je dat het nu opeens wel 25 jaar hetzelfde blijft?

Als je de dicipline hebt er af te blijven zolang het op een rekening staat hoef je volgens mij helemaal geen polis. We zijn een beetje gek gemaakt met alle complexe constructies terwijl het ook heel simpel kan.

Verwijderd

Philip J. Dijkstra schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 12:12:
Haal per jaar dat het bedrag boven de 40.000 zit 1,2% van de totaal som(-40.000) af (vermogensbelasting).
Moet je wel getrouwd zijn. Anders is het 20K ;)

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-11 22:17
Verwijderd schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 12:13:
[...]

Moet je wel getrouwd zijn. Anders is het 20K ;)
Getrouwd zijn is niet nodig, fiscaal partnerschap wel. Bijkomende voorwaarde is dat je fiscale wederhelft zelf geen vermogen heeft, anders gaat dat weer van die 40k€ af.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Verwijderd

Da's 1 pot nat.

• sander817

sander817

Topicstarter
het startkapitaal ligt al behoorlijk boven de 40000

• Remco
  • Laatst online: 14:56
sander817 schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 12:42:
het startkapitaal ligt al behoorlijk boven de 40000
Ik heb een gelijkwaardig iets. Ook ik heb toen alles zitten uitzoeken, ivm mijn pensioen.
Wat ze allemaal bieden en garanderen kan ik zelf ook, en nog beter.
Ik heb nu mijn geld geparkeerd staan bij de ATBank. Als ik met pensioen ga koop ik op dat moment een polis.
Niet eerder.
Het voordeel hiervan is dat ik altijd bij mijn geld kan, en dat ik een vaste vergoeding heb van 4,5%. gegarandeerd.
En ik kan op dat moment beslissen hoe ik uitkering wil. Een bedrag tot aan mijn dood, of een x bedrag de aankomende xx jaar.

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

Verwijderd

Heb je een deposito? Anders ben je helemaal niet gegarandeerd van dat percentage. Aangezien je zegt dat je er altijd bij kunt dan zal dat wel niet. Iig niet boetevrij. En je moet er nog steeds vermogensbelasting over afdragen.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2009 12:53 ]

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-11 21:42

zomertje

Barisax knorretje

Als je een flink bedrag hebt, kun je dan niet met de bank praten over een hogere rente? Ik neem aan dat de bank liever een klant heeft met een leuk bedrag dan die paar duizend die de gemiddelde kleine spaarder op de standaard spaarrekening heeft staan en daar ook wat meer voor over heeft :)

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

• sander817

sander817

Topicstarter
hoe vast? is dat een deposito voor een aantal jaar?
Ik heb nog geen depositos voor 20 jaar oid gezien

daarna moet je maar zien hoe hoog de rente is

nee, helaas niet, schijnbaar is het nog te weinig
De rabo adviseerde zlefs niet eens hun eigen rekening(rabo toekomstsparen)
waarschijnlijk ook vanwege de hoge opbrengsten voor de adviseur zelf :(

[ Voor 40% gewijzigd door sander817 op 10-04-2009 13:08 ]

• n4m3l355
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-11 14:17
zomertje schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 12:55:
Als je een flink bedrag hebt, kun je dan niet met de bank praten over een hogere rente? Ik neem aan dat de bank liever een klant heeft met een leuk bedrag dan die paar duizend die de gemiddelde kleine spaarder op de standaard spaarrekening heeft staan en daar ook wat meer voor over heeft :)
Bij de SNS kreeg ik slechts 4,5% 1 jaar vast bij een bedrag boven de 100.000 euro. Je zou verwachten inderdaad dat banken graag wat cash hebben maar de realiteit is dat ze van deze relatief kleine bedragen niet echt wakker liggen.
Ik zou dit opnemen met een fiscalist, allemaal leuk vastzetten bij de bank maar er zijn allicht wegen dat het belastingtechnisch better kan aangezien je potentiele 'winst' gedrukt wordt door de belasting die je erover gaat afdragen.

• sander817

sander817

Topicstarter
tsja, de enige adviseurs die ik ken zijn mensen die geld aan me verdienen, geen onafhankelijke

als ik kijk naar iets als sns lijfrentesparen: is de rente vast over het hele saldo(incl. rente), of alleen over het ingelegde bedrag? Ik denk het laatste, omdat Rabo Toekomstsparen ook zo werkt

[ Voor 51% gewijzigd door sander817 op 10-04-2009 13:24 ]

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:11
Ik heb geen idee waar je ze kan vinden ;) maar je hebt ook adviseurs die puur op uurtarief werken. Dus geen provisiebasis. Deze zijn, lijkt mij, het meest onafhankelijk.

Deze personen moeten vast wel te vinden zijn. Als je al spreekt over een bedrag van meer dan 40.000 dan lijkt het mij niet onverstandig te gaan praten met een professional.

Mijn hobby projectjes: www.agenticprojects.be

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Wat denk je ervan om het kapitaal gewoon in je huis te stoppen en hetgeen je maandelijks vervolgens bespaart in een pensioen of ander spaarpotje te stoppen. Zolang je schulden hebt is het volgens mij niet handig om een groot kapitaal opzij te zetten of je moet er een doel op de kortere termijn voor hebben.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-11 22:17
Frogmen schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 15:57:
Zolang je schulden hebt is het volgens mij niet handig om een groot kapitaal opzij te zetten of je moet er een doel op de kortere termijn voor hebben.
Klopt, behalve wanneer het een hypotheekschuld of een studieschuld betreft. De kosten van beide schulden zijn namlelijk lager dan het mogelijke rendement op kapitaal. Bij de hypotheek komt dat door aftrekbaarheid van rente en bij de studieschuld door de lage rente.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Klopt helemaal maar als je vervolgens boven je vrijgestelde kapitaal komt betaal je vervolgens daar ook belasting over. Kortom tot € 20.000 ongeveer per persoon is sparen in welke vorm dan ook interessant daarboven wordt het eerst aflossen.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Verwijderd

n4m3l355 schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 13:13:
[...]

Bij de SNS kreeg ik slechts 4,5% 1 jaar vast bij een bedrag boven de 100.000 euro. Je zou verwachten inderdaad dat banken graag wat cash hebben maar de realiteit is dat ze van deze relatief kleine bedragen niet echt wakker liggen.
Ik zou dit opnemen met een fiscalist, allemaal leuk vastzetten bij de bank maar er zijn allicht wegen dat het belastingtechnisch better kan aangezien je potentiele 'winst' gedrukt wordt door de belasting die je erover gaat afdragen.
Klopt. Banken gaan echt niet dealtjes sluiten met elke particulier die toevallig enkele tientallen k€ opzij wil zetten. In vermogensbeheertermen ben je daarmee nog lang geen 'high net worth individual'. Daarvoor moet je echt wel denken aan een vermogen van miljoenen in plaats van aan tonnen.

Ik weet niet om hoeveel geld het gaat maar als het echt een aanzienlijk bedrag is (> 250k€) dan kun je er aan denken om een professionele (dat wil zeggen op uurtarief werkende, liefst aan een groot kantoor verbonden zijnde) financieel adviseur in de arm te nemen.

• Philip J. Dijkstra
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-08 12:43
Frogmen schreef op woensdag 15 april 2009 @ 10:18:
Klopt helemaal maar als je vervolgens boven je vrijgestelde kapitaal komt betaal je vervolgens daar ook belasting over. Kortom tot € 20.000 ongeveer per persoon is sparen in welke vorm dan ook interessant daarboven wordt het eerst aflossen.
Nee, dat hoeft helemaal niet. Die vermogensbelasting is 'slechts' 1,2% dus wanneer je die 1,2% meeneemt in je berekening en dan nog steeds een hoger rendement haalt dan de kosten die je hebt van de lening dan is het helemaal niet interessant om eerst af te lossen.
Pagina: 1