Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.
1. Je maakt matrix zelf aan (de kolommen en rows headers)
2. Er vanuitgaande dat Persoon A1 is en Data A3, plaats je de volgende functie in F2 (van je matrix)
1
| =IF(AND($E2=$A$2:$A$10)*(F$1=$B$2:$B$10);$C$2:$C$10;"niet gevonden") |
"niet gevonden" even toegevoegd, voor debugging, maar normaal kan je die gewoon leeg laten dmv "".
Hier een screenshot ter verduidelijking:
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Verwijderd
VoorBtM909 schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 11:32:
1. Je maakt matrix zelf aan (de kolommen en rows headers)
code:
1 =IF(AND($E2=$A$2:$A$10)*(F$1=$B$2:$B$10);$C$2:$C$10;"niet gevonden")
G2 krijg ik meteen "niet gevonden." terug die de "g" had moeten vinden.
1
| =IF(AND($E2=$A$2:$A$10)*(G$1=$B$2:$B$10);$C$2:$C$10;"niet gevonden") |
Dit is de file: http://www.fileqube.com/file/rawuBa187258 (Met dummy data uiteraard...)
Hoe werkt nou die * en AND? heb je wat zoekwoorden voor de Engelse help.
En ik moet nog uitvogelen hoe ik De E colum vul, want de waarden daar zijn niet A,B,C, meer veel meer waarden.... Maar dat zal wel lukken.
[ Voor 10% gewijzigd door leuk_he op 10-04-2009 15:19 . Reden: dat kan met een unique filter. ]
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.
1
| {=INDEX($C$2:$C$10,MATCH(1,($E3=$A$2:$A$10)*(F$1=$B$2:$B$10),0))} |
(gebruik ctrl-shift-enter bij het invoeren)
Keer is gebaseerd op dat TRUE intern 1 is in excel. TRUE*TRUE is dus 1... Die AND kan ik in dit verband niet plaatsen, die is gedoemd om fout te gaan
Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten
1
2
3
4
5
| TRANSFORM First(bron.data) AS persoonsdagcode SELECT bron.persoon FROM `[naambestand`.[naambereik] bron GROUP BY bron.persoon PIVOT bron.dag; |
De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland