Toon posts:

[DLNA] Speelt geen video

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag,

Mijn vraag gaat over een probleem welke ik ondervind bij het configureren van mijn DLNA opstelling.

Op mijn pc wil ik media van een externe harddisk via dit systeem delen met mijn audioset en/of tv.

De setup is als volgt:

- TV: Samsung 8 serie (DLNA compatible)
- Audio/blu-ray: JVC NX-BD3 (DLNA compatible)

Beide apparaten zitten via een netwerkkabel op onze router.

Mijn PC draait TVersity (of SimpleCenter) als media server.

Het probleem is dat het streamen van muziek (mp3) en foto's (jpg) geen enkel probleem is, maar zodra ik probeer video's af te spelen deze grijs blijven in de menu's op de tv. Het lijkt er dus op dat de formaten die ik probeer niet ondersteund worden.

Nu vraag ik mij af hoe het bij DLNA geregeld is, aangezien het (in mijn ogen) gewoon een stream is die je verstuurd vanaf de pc. Het decoderen (gebruik van de codec) zou dus aan de pc kant moeten gebeuren en aangezien deze probleemloos video afspeelt zou dit geen probleem moeten zijn.

Heeft iemand hier ervaringen mee of een idee hoe dit op te lossen? Alvast bedankt!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:36
Misschien handig als je ook vertelt in welk formaat die video's dan zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Elk videobestand dat ik probeer weigert helaas dienst. Denk hierbij bijvoorbeeld aan DivX of een bron als YouTube video (ondersteund door TVersity).

• Tjeerd
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12:03

Tjeerd

Be Original, Be Yourself.

Blijkbaar is de ondersteuning van bepaalde videoformaten een probleem met een header, als ik zo wat rondzoek op internet. Er wordt een voor TVersity onbekende header gestuurd vanuit de Samsung televisie. Oplossing is of de software van Samsung zelf gebruiken, die een hoop mist. Of hopen dat TVersity in een nieuwe uitgave het probleem oplost.

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.

• jakob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-02 17:18
wij hebben in de winkel ook zo'n vaag probleem.
een loewe connect speelt filmbestanden perfect af, terwijl de nx-bd3 op datzelfde netwerk problemen heeft met de videobestanden(evenals Philips en samsung tv's)

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:11
Verwijderd schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 10:50:
Nu vraag ik mij af hoe het bij DLNA geregeld is, aangezien het (in mijn ogen) gewoon een stream is die je verstuurd vanaf de pc. Het decoderen (gebruik van de codec) zou dus aan de pc kant moeten gebeuren en aangezien deze probleemloos video afspeelt zou dit geen probleem moeten zijn.
Nope. Er wordt gewoon bronmateriaal vanaf de PC gestreamd en de TV doet het decoderen, dus een mp3 wordt als mp3 verstuurd, een jpg als jpg en een xvid, mpeg2 of mkv als een xvid, mpeg2 of mkv.

Jouw TV zal die mp3, jpg of mpeg2 wel snappen - maar een xvid of mkv waarschijnlijk niet (check de documentatie van de TV...). Probeer anders van een set DVD-files eens de VOB te streamen. Da's gewoon mpeg2 die mogelijk wel ondersteund wordt.

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Ik schop dit topic weer omhoog... misschien had ik een nieuwe moeten open, maar goed.

Hoe zit het met compatibiliteit van verschillende servers met een Samsung tv (B650). Ik erger me groen en geel aan die crap die Samsung meeleverd (crashes! beperkte functies). De twee die de TS noemt, werken niet blijkbaar... andere? Het is toch een protocol met certificering, waarom werkt het dan niet?

[ Voor 3% gewijzigd door iAR op 29-04-2009 20:23 ]

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:11
oZner schreef op woensdag 29 april 2009 @ 20:22:
Hoe zit het met compatibiliteit van verschillende servers met een Samsung tv (B650). Ik erger me groen en geel aan die crap die Samsung meeleverd (crashes! beperkte functies). De twee die de TS noemt, werken niet blijkbaar... andere? Het is toch een protocol met certificering, waarom werkt het dan niet?
Misschien toch iets fout gedaan of vergeten met installeren. Stond die Samsung-server er misschien nog op? Iets anders wat de DLNA poorten bezet houdt? Firewalls of zo?
Tversity is een grote bekende, dus die zou het echt wel moeten doen. Ik heb ook nog nooit iets over incompatibiliteiten op dit gebied gehoord, dus ik zet m'n geld in op een fout ergens anders dan de software zelf.
Eventueel zou je ook nog Twonkyvision kunnen proberen. Draai ik al een paar jaar zonder problemen. Drie apparaten die 'm probleemloos aankunnen (Philips DLNA mediaplayer, Philips TV en Conceptronic mediaplayer).

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

vanaalten schreef op woensdag 29 april 2009 @ 23:31:
Misschien toch iets fout gedaan of vergeten met installeren. Stond die Samsung-server er misschien nog op? Iets anders wat de DLNA poorten bezet houdt? Firewalls of zo?
Tversity is een grote bekende, dus die zou het echt wel moeten doen. Ik heb ook nog nooit iets over incompatibiliteiten op dit gebied gehoord, dus ik zet m'n geld in op een fout ergens anders dan de software zelf.
Eventueel zou je ook nog Twonkyvision kunnen proberen. Draai ik al een paar jaar zonder problemen. Drie apparaten die 'm probleemloos aankunnen (Philips DLNA mediaplayer, Philips TV en Conceptronic mediaplayer).
Kan me zo niet voorstellen wat... Installatie is vrij simpel en ik heb de instructies gevolgd. Ik heb ook al de .mkv bestanden weggehaald omdat ik dacht dat ie daar over crashte. Geen idee waar hij dus op vastloopt tijdens het updaten van de database... maar ik zal eens kijken.
Voor de anderen, hier een overzichtje van de dlna servers: http://www.rbgrn.net/cont...windows-mac-os-x-or-linux

• Ghostface9000
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07-02 18:01
heb het zelfde probleeem met mijn nieuwe Samsung LE32B652 LCD TV
Foto's en muziek lukken via dlna maar video niet....
ik gebruik Nero MediaHome 4 en op de tv krijg ik de melding "Not supported file format"
Via usb in de tv kan hij dezelfde avi bestanden wel afspelen

Iemand al een oplossing ?

[ Voor 29% gewijzigd door Ghostface9000 op 01-05-2009 14:14 ]

Verwijderd

Ghostface9000 schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 13:39:
heb het zelfde probleeem met mijn nieuwe Samsung LE32B652 LCD TV
Foto's en muziek lukken via dlna maar video niet....
ik gebruik Nero MediaHome 4 en op de tv krijg ik de melding "Not supported file format"
Via usb in de tv kan hij dezelfde avi bestanden wel afspelen

Iemand al een oplossing ?
Er is geen oplossing, via USB wordt simpel meer ondersteund. Lees je manual erop na en je weet alles

met transcoded streaming kom je wellicht nog een heel eind
Pagina: 1