Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Word 2003] Triviale woorden ontbreken in spellingcontrole

Pagina: 1
Acties:

• tERRiON
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-02-2024
Ik heb een vraag gekregen om naar een vreemd Word-probleem te kijken, namelijk dat er triviale woorden ontbreken in de spellingcontrole van Word/Office 2003.

Woorden als 'volgende', 'voorbeeld' en 'worden' worden niet automatisch herkend terwijl vele andere Nederlandse woorden wel gewoon herkend worden.

De taal van het betreffende document staat (gewoon) op Nederlands ingesteld en deze staat ook standaard zo ingesteld voor elk nieuw document.

Natuurlijk zijn deze woorden toe te voegen aan de Aangepaste woordenlijst, maar dit is natuurlijk niet de bedoeling van de spellingcontrole.

Is er iemand die vergelijkbare ervaringen heeft en een oplossing heeft of me in elk geval in de richting van een oplossing kan sturen?

blah

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Als je het woord selecteert, wat is de taal dan volgens Word? Wat als je het woord selecteert en de taal forceert op Nederlands? Heb je ook Detect language automatically aanstaan?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• tERRiON
Als ik het woord selecteer dan geeft ie aan dat het Nederlands is, taal automatisch detecteren heb ik al uit- en aangezet (in beiden omstandigheden getest).

Ook de taal op een andere taal instellen, controle uitvoeren, weer terugzetten in het Nederlands en opnieuw controle uitvoeren levert geen verbeteringen op.

blah

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Even voor m'n beeldvorming: je hebt wel Word 2003 NL of de NL Proofing Tools geïnstalleerd?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• tERRiON
Correct. MS Office 2003 NL is geinstalleerd.
(op een engelstalige Windows 2003 (terminal) server overigens)

blah

• tERRiON
*kick*

Iemand nog ideetjes?

blah

• Kappie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-11 18:28

Kappie

Tell me your secrets...

Office herstel functie al gebruikt? Wellicht zijn je spellingscontrole bestanden corrupt geraakt

He does fit the profile perfectly. He's intelligent, but an under-achiever; alienated from his parents; has few friends. Classic case for recruitment by the Soviets.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

tERRiON schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 11:40:
(op een engelstalige Windows 2003 (terminal) server overigens)
En dat lijkt me een kandidaat. Kijk eens naar problemen met die combi (of een andere combi van Engelse TS en anderstalige Office). Check bijv Input Language of Terminal Server Client Does Not Match That of Terminal Server Session

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1