Hi all,
Hier een probleem wat me vannacht heel wat tijd heeft gekost. Ik wil een datum uit de database halen en die weergeven in het Nederlands. Inmiddels ben ik een heel eind:
Ik krijg nu bijvoorbeeld deze output: 01 augustus 2009. Nu wil ik die lelijke 0 nog weghebben bij de dagaanduiding. Iemand een foefje?
Hier een probleem wat me vannacht heel wat tijd heeft gekost. Ik wil een datum uit de database halen en die weergeven in het Nederlands. Inmiddels ben ik een heel eind:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
| <?php $datum = date("Y-m-d"); $query = "SELECT naam, plaats, datum, DATE_FORMAT(datum, '%d %M %Y') AS eventdatum FROM agenda where datum > '$datum' ORDER BY datum ASC"; $result = mysql_query($query); $paantalres = mysql_num_rows($result); while ($record = mysql_fetch_object($result)) { $datumtest=$record->eventdatum; $maand['January']="januari"; $maand['February']="februari"; $maand['March']="maart"; $maand['April']="april"; $maand['May']="mei"; $maand['June']="juni"; $maand['July']="juli"; $maand['August']="augustus"; $maand['September']="september"; $maand['October']="oktober"; $maand['November']="november"; $maand['December']="december"; foreach($maand as $k=>$v) { $datumtest=str_replace($k, $v, $datumtest); } echo " <tr> <td class='agendarij'>".$record->naam."</td> <td class='agendarij'>".$record->plaats."</td> <td class='agendarij'>".$datumtest."</td> </tr> "; } ?> |
Ik krijg nu bijvoorbeeld deze output: 01 augustus 2009. Nu wil ik die lelijke 0 nog weghebben bij de dagaanduiding. Iemand een foefje?