Installatie datum werkstations opnemen in Active Directory

Pagina: 1
Acties:

• mr-dennis86
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-04-2025
Hallo,

Heeft er iemand een idee hoe ik de installatie datum van een werkstation kan opnemen in de Active directory.
Dit omdat ik via de active directory moet kunnen terug vinden met wanneer de PC geinstalleerd is.

of dat ik een extra tabblad/veld krijg waar ik zelf de datum kan typen.. De locatie waar ik dat graag zou willen is bij de eigenschappen van een werkstation in de AD.

Ben benieuwd _/-\o_

Verwijderd

Je kunt toch gewoon in AD en dan de computer eigenschappen van de aangewezen computer bijvoorbeeld bij description de datum invullen.

• SteeringWheel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-02 08:43
En wat voor ideeën heb je daar zelf over? Wat heb je zelf al gezocht? Heb je niet genoeg aan het veld 'Created' bij het tabblad 'Object' in de properties van de computer? :)

A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting.

• mr-dennis86
Heey

Nee, we doen alles via wds. Ze willen graag dat er een soort versiebeheer wordt weer gegeven. Aangezien wij vaak updates hebben van images probeer ik een veld te krijgen die ik kan bewerken en de discrption is geen oplossing om het daar in aan te geven...

Created dan krijg je te zien wanneer de pc is aangemaakt in de AD niet de install datum toch?
SteeringWheel schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 10:16:
En wat voor ideeën heb je daar zelf over? Wat heb je zelf al gezocht? Heb je niet genoeg aan het veld 'Created' bij het tabblad 'Object' in de properties van de computer? :)

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-02 15:14
mr-dennis86 schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 10:20:
Heey

Nee, we doen alles via wds. Ze willen graag dat er een soort versiebeheer wordt weer gegeven. Aangezien wij vaak updates hebben van images probeer ik een veld te krijgen die ik kan bewerken en de discrption is geen oplossing om het daar in aan te geven...

Created dan krijg je te zien wanneer de pc is aangemaakt in de AD niet de install datum toch?
[...]
Lijkt mij toch dat zodra je een PC installeert of een nieuwe image geeft, je deze gelijk in de AD hangt? Zit hooguit een paar uur verschil tussen.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Het was natuurlijk handig geweest als je even veteld had welke Windows versie jullie installeren, maar goed.

Een computer weet op zich zelf wanneer hij geinstalleerd is (tenzij je met images werkt, dan is dat de datum van de image natuurlijk), bijvoorbeeld door:

systeminfo | findstr /i /C:"Original install date"

uit te voeren kan je die opvragen. Als je dit dan combineert met wat VBscripting (waar je denk ik de installatiedatum ook wel mee op kan vragen), kan je dit automatisch bv. in het description veld van de computer laten zetten?

• mr-dennis86
heey,

ja wij werken hier met images. Eigelijk willen ze de versie van de image kunnen terugvinden.
We hebben zoveel verschillende versies van images dat we een versiebeheer willen.
Dit willen we graag terugvinden in de AD
elevator schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 10:27:
Het was natuurlijk handig geweest als je even veteld had welke Windows versie jullie installeren, maar goed.

Een computer weet op zich zelf wanneer hij geinstalleerd is (tenzij je met images werkt, dan is dat de datum van de image natuurlijk), bijvoorbeeld door:

systeminfo | findstr /i /C:"Original install date"

uit te voeren kan je die opvragen. Als je dit dan combineert met wat VBscripting (waar je denk ik de installatiedatum ook wel mee op kan vragen), kan je dit automatisch bv. in het description veld van de computer laten zetten?

• mr-dennis86
Dat klopt!

Dan krijg je indd de created date te zien. Maar wat we eigelijk echt willen is om in de AD te kunnen vinden met welke versie van de images de werkstation geinstalleerd is.
UTwizard schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 10:23:
[...]

Lijkt mij toch dat zodra je een PC installeert of een nieuwe image geeft, je deze gelijk in de AD hangt? Zit hooguit een paar uur verschil tussen.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-02 16:14

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Waarom vul je dat dan niet als description van de computer in tijdens de uitrol van je image (al dan niet automatisch)? Als je in de AD dan de properties van een computer opvraagd is het description field ingevuld met het versienummer van het image.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• mr-dennis86
Heey,

Ja dat stelde ik ook voor want dat is tenslotte een makkelijke manier. Maar helaas, het moet automatisch.
Question Mark schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 10:56:
Waarom vul je dat dan niet als description van de computer in tijdens de uitrol van je image (al dan niet automatisch)? Als je in de AD dan de properties van een computer opvraagd is het description field ingevuld met het versienummer van het image.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Over het algemeen quoten wij op GoT niet aan de onderkant - kijk eventjes rond op GoT hoe we hier normaal quoten en probeer dat te volgen, dit leest wat ongemakkelijk :)

Is dit een stage opdracht ofzo? Moet het per se in de AD staan, of mag je het bijvoorbeeld ook in een CSV filetje zetten?

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-02 16:14

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

mr-dennis86 schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 11:04:
Heey,

Ja dat stelde ik ook voor want dat is tenslotte een makkelijke manier. Maar helaas, het moet automatisch.
[...]
Wat is het probleem dan precies? Dat veld is ook gewoon automatisch te vullen met een text-string.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Pagina: 1