Toon posts:

Website www.hln.be genereert constante flow OUT-traffic...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag iedereen. Ik heb hier al een paar topics gepost nadat ik ontzettend veel uitgaand verkeer begon te zien. Ik kon echter niet precies bepalen waar het vandaan kwam en kon dus mijn vraag niet echt preciseren. Dus ook weinig antwoorden...

Nu is het me beginnen opvallen dat, zodra ik naar de Belgische krant www.hln.be (Het Laatste Nieuws) ga, er onmiddellijk een constante flow van OUT-traffic start. Lijkt wel een constante Skype connectie die aanstaat, constant verkeer.

Ga ik bijvoorbeeld naar een pagina van Tweakers of andere websites, dan zie ik ook wel wat OUT-traffic (controlepakketjes e.d. veronderstel ik), maar na het inladen van de pagina stopt dat.

Niet bij www.hln.be. Constant OUT-verkeer. Nu staat deze website bij mij zowat de hele dag open, en lees ik wat nieuwsberichtjes tussen het werken door... wat resulteert in 400 MB uitgaand verkeer in een dag. Ik begrijp niet waar al dit OUT-verkeer naar toe gaat en wat het nu precies is.

Ik zie dit gedrag op mijn eigen PC's, en ook op een gloednieuwe PC die vers geïnstalleerd is, gepatched met alle updates e.d. vooraleer te connecteren,... dus een virus/spyware probleem zal het alvast niet zijn.

Nu ken ik té weinig van Internet netwerken (ben Oracle developer/DBA), vandaar mijn vraag... Kan iemand van jullie met meer kennis over dit onderwerp dan mezelf eens een oog werpen op www.hln.be en eens proberen te analyseren waar al dat OUT-traffic nu aan op gaat. Wat wordt er nu precies constant uitgestuurd??

Alvast bedankt voor de moeite!!!

• beefstick
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 16:13
offtopic:
Jezus wat een site, daar wil je je nieuws toch niet kijken :S

hier geopend (in frankrijk) en slechts heel enkel verkeer (wat ook veroorzaakt kan worden door bijvoorbeeld gmail die refreshed) absoluut geen constante data stroom.

Test met Fx op mac leopard.

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Wat een vreselijke site :D

Twee gokjes:
- Bovenin staat file-info en weersinfo. Wellicht updaten deze automatisch zonder dat een f5 nodig is waardoor je steeds verkeer ziet?
- Helemaal onderaan de site staat een flash-onderdeel met video's. Misschien werkt deze zichzelf steeds bij?

Vicariously I live while the whole world dies

Verwijderd

Topicstarter
Vicarious schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 00:13:
Wat een vreselijke site :D

Twee gokjes:
- Bovenin staat file-info en weersinfo. Wellicht updaten deze automatisch zonder dat een f5 nodig is waardoor je steeds verkeer ziet?
- Helemaal onderaan de site staat een flash-onderdeel met video's. Misschien werkt deze zichzelf steeds bij?
Goeie suggesties. Als dat zo is, dan is dat toch wel totaal onaanvaardbaar dat een eenvoudige nieuws-site pakweg 20 MB uitgaand verkeer per uur veroorzaakt (zeker in dit land met zijn middeleeuwse 25 Gig maandlimieten).

Kan ik weinig aan doen, vrees ik; contact opnemen met de website zelf gaat uiteraard niks veranderen. Dus maar niet meer surfen naar deze website (zo'n vreselijke site is het nu ook weer niet?) en een andere nieuwsbron zoeken.

Bedankt voor het uitzoeken!

Verwijderd

Topicstarter
beefstick schreef op donderdag 09 april 2009 @ 23:38:
offtopic:
Jezus wat een site, daar wil je je nieuws toch niet kijken :S

hier geopend (in frankrijk) en slechts heel enkel verkeer (wat ook veroorzaakt kan worden door bijvoorbeeld gmail die refreshed) absoluut geen constante data stroom.

Test met Fx op mac leopard.
Misschien maakt website een onderscheid tussen landen waaruit je surft en krjigt "eigen land" de volle laag?

Bedankt voor het bekijken!

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-03 15:04

chromeeh

the Gnome

Verwijderd schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 09:50:
[...]

Misschien maakt website een onderscheid tussen landen waaruit je surft en krjigt "eigen land" de volle laag?

Bedankt voor het bekijken!
Kijk eens met bijv. WireShark wat je nu daadwerkelijk weg stuurt?

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:02
Ik heb de site hier (BE) nu 10min open gehad, maar heb niet echt abnormaal veel upload gemerkt eigenlijk...

Verwijderd

Topicstarter
Mmmm, ik hou nu een dag of twee mijn firewall in de gaten... vooral als ik hln bekijk... Wat blijkt nu vanavond, het constante OUT-verkeer is gestopt en de website "gedraag" zich weer... Geen merkbaar outbound traffic.

Wat is er daar gebeurd? Een stagiair met het verlengde paasweekend die er alleen voorstond en wat met scriptjes gerommeld heeft? We zullen het wel nooit weten.

In ieder geval, het probleem lijkt opgelost. Ik ga toch wel even die Wireshark bekijken, vind het wel fijn om te zien wat er nu precies mijn netwerk binnenkomt en buitengaat.

Bedankt voor alle reacties!
Pagina: 1