Toon posts:

[C#] Geselecteerde datarow aanpassen via subform

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een programmaatje gemaakt dat gegevens uit een database (MSSQL2005) weergeeft middels een datagridview. Daarnaast worden de gegevens van de geselecteerde row ook in read-only textboxjes weergegeven naast de gridview. Nu wil ik de gegevens in de gridview aan kunnen passen via een subform. Ik dacht dat dus zo te doen maar om de een of andere reden worden de gegevens niet in de textboxen geplaatst. Kijk ik nu ergens overheen? Google en de search gaven mij geen antwoord.

C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
private void button2_Click(object sender, EventArgs e)

{
            frmAanpassen NewFrmAanpassen = new frmAanpassen();        

textBoxID.Text = dataGridView1.CurrentRow.Cells[0].Value.ToString();

textBoxNum.Text = dataGridView1.CurrentRow.Cells[1].Value.ToString();

textBoxDes.Text = dataGridView1.CurrentRow.Cells[2].Value.ToString();

NewFrmAanpassen.ShowDialog();

}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Waar vertel jij je programma waar 'ie textBoxID, textBoxNum en textBoxDes kan vinden :?
Als je eens NewFrmAanpassen.textBoxID gebruikt? Althans; ik neem aan dat 't public members zijn en dat ze op het "andere" form staan?
Verwijderd schreef op donderdag 09 april 2009 @ 22:15:
Ik dacht dat dus zo te doen maar om de een of andere reden worden de gegevens niet in de textboxen geplaatst.
Je zegt dat ze er niet in worden geplaatst; dat betekent dat er (ook) op het eerste form textboxes staan met die namen, of je vertelt er niet bij dat je een dikke foutmelding krijgt.

Hoe dan ook; misschien is het verstandig even een tutorial of goed boek er bij te nemen want dit is echt basic (en ook basic debugwerk overigens).
Verwijderd schreef op donderdag 09 april 2009 @ 22:15:
Google en de search gaven mij geen antwoord.
Want je zocht op... :? En je vond... :? En je probeerde... :? En het werkte niet omdat/want.. :?

[ Voor 98% gewijzigd door RobIII op 09-04-2009 22:24 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RobIII schreef op donderdag 09 april 2009 @ 22:20:
Waar vertel jij je programma waar 'ie textBoxID, textBoxNum en textBoxDes kan vinden :?
Als je eens NewFrmAanpassen.textBoxID gebruikt? Althans; ik neem aan dat 't public members zijn en dat ze op het "andere" form staan?

[...]

Je zegt dat ze er niet in worden geplaatst; dat betekent dat er (ook) op het eerste form textboxes staan met die namen, of je vertelt er niet bij dat je een dikke foutmelding krijgt.
Op het main-form staan inderdaad textboxen met dezelfde naam het zijn inderdaad public members.

Maar ik denk dat ik misschien iets gevonden heb, ga even lezen en laat het dan weer weten. Zul je altijd zien beslis je eindelijk dat je een topic opent kom je iets tegen op google |:( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 21:30
Daarnaast, als je de gegevens overneemt in textboxes, en je past ze aan, zul je deze gegevens ook in de datasource van de gridview aan moeten passen.