Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shades
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-07 13:45
Ik heb gisteravond mijn oude pc van een frisse hdd voorzien. Draaide al enige tijd xpsp3 en was gecrashed. Net alles weer geinstalleerd en een aantal mappen geshared maar ik kan er vanaf vista64 niet bij. Als ik al op het computerinkoontje klik dan krijg ik direct een logon popup. Wanneer is die voorzie van de juiste credentials van de xp machine geeft ie doodleuk "windows in unable to log you on" :? terwijl een rdp-sessie naar de xpmachine wel gewoon gaat met dezelfde credentials.

edit 1
xp account is admin; ook firewall op beide uitgezet (stom maar moest t toch proberen omdat die in de exclude list staan) maar dat maakt niets uit.

edit 2
Als ik in vista een map share voor iedereen kan ik er vanuit xp wel bij (zonder account/pwd op te geven). Van xp naar vista lijkt wel te kunnen maar dat vind das nou net wat ik niet direct nodig heb.

Iemand een idee want het zou gewoon moeten werken - aan de vista machine is niets gewijzigd..

[ Voor 36% gewijzigd door shades op 09-04-2009 22:36 ]

https://k1600gt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shades
euh.. niemand ?

> vista64ultimate kan geen shares benaderen van xppro sp3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TCP_IP
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-07 19:38
Zet bij een gedeelde map, bij tabblad beveiliging er eens een extra gebruiker bij, genaamd 'iedereen' en geef dan 'volledige' toegang.

Bij de gedeelde map op tabblad 'delen' ook 'iedereen' toevoegen en volledige rechten geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shades
das allemaal al gedaan - als het zo makkelijk was ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Je zou dit even kunnen checken voor de zekerheid. Als die nieuwe installatie ook weer SP3 bevat zou het er al in moeten zitten maar zoek ook even op 'Network Access Protection'.

8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je in je Windows Firewall bij uitzonderingen al bestanden en printer deling aangezet.
En wat voor Virusscanner heb je?

En Iedereen volledig beheer geven is niet echt veilig. Je kan ook gewoon de gebruiker van de vista PC/Laptop toevoegen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2009 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekeeghan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-08-2024
Ook mijn XP machine kan ik niet benaderen vanuit een Vista64 machine in hetzelfde netwerk. We zijn lid van dezelfde Werkgroep en op Vista is het als particulier netwerk ingesteld. Maar vanuit XP kan ik wel op de Vista PC, maar niet omgekeerd. De XP machine is onzichtbaar op het netwerk vanuit Vista.

Op de XP machine heb ik alle updates geïnstalleerd. Wanneer ik de KB922120 update probeer geeft de installatie de foutmelding dat de geïnstalleerde updates nieuwer zijn. Ik kan het IP van de XP machine wel pingen vanuit Vista, maar nergens zie ik de XP PC verschijnen in Windows.

Zit dit probleem in XP? Het lijkt erop dat mijn XP machine de Vista verbinding blokkeerd, maar ik snap niet hoe. Ik had eerst NOD32 v.3 virusscanner (met enkel de Windows firewall) en toen werkte het niet. Nu heb ik Avira Premium Security Suite met een eigen firewall (Winwall staat uit). Hier heb ik bestanden delen aangezet en al het inkomende verkeer van de Vista machine's IP toegelaten. Nog steeds geen succes.

Wat zie ik over het hoofd?

[ Voor 30% gewijzigd door koekeeghan op 21-10-2009 12:56 ]

A mind once stretched by a new idea never regains its original dimensions.

Pagina: 1