Ik heb gisteravond mijn oude pc van een frisse hdd voorzien. Draaide al enige tijd xpsp3 en was gecrashed. Net alles weer geinstalleerd en een aantal mappen geshared maar ik kan er vanaf vista64 niet bij. Als ik al op het computerinkoontje klik dan krijg ik direct een logon popup. Wanneer is die voorzie van de juiste credentials van de xp machine geeft ie doodleuk "windows in unable to log you on"
terwijl een rdp-sessie naar de xpmachine wel gewoon gaat met dezelfde credentials.
edit 1
xp account is admin; ook firewall op beide uitgezet (stom maar moest t toch proberen omdat die in de exclude list staan) maar dat maakt niets uit.
edit 2
Als ik in vista een map share voor iedereen kan ik er vanuit xp wel bij (zonder account/pwd op te geven). Van xp naar vista lijkt wel te kunnen maar dat vind das nou net wat ik niet direct nodig heb.
Iemand een idee want het zou gewoon moeten werken - aan de vista machine is niets gewijzigd..
edit 1
xp account is admin; ook firewall op beide uitgezet (stom maar moest t toch proberen omdat die in de exclude list staan) maar dat maakt niets uit.
edit 2
Als ik in vista een map share voor iedereen kan ik er vanuit xp wel bij (zonder account/pwd op te geven). Van xp naar vista lijkt wel te kunnen maar dat vind das nou net wat ik niet direct nodig heb.
Iemand een idee want het zou gewoon moeten werken - aan de vista machine is niets gewijzigd..
[ Voor 36% gewijzigd door shades op 09-04-2009 22:36 ]