[Testcase] Mensen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipaantspit
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-04 21:47
Enkele foto's van mijn trip naar Duitsland met de familie. De foto's zijn getrokken met een Canon EOS 10D.

http://i301.photobucket.c...t/Duitslandmaandag025.jpg

http://i301.photobucket.c...t/Duitslandmaandag026.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i301.photobucket.com/albums/nn57/Kipaantspit/Duitslandmaandag041.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i301.photobucket.com/albums/nn57/Kipaantspit/Duitslandmaandag054.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i301.photobucket.com/albums/nn57/Kipaantspit/Duitslandwoensdag051.jpg

#6 (ietsje teveel ruis door ISO 3200 maar anders moest ek flashen en dat vind ik niet mooi :))
Afbeeldingslocatie: http://i301.photobucket.com/albums/nn57/Kipaantspit/Duitslandwoensdag066.jpg

http://i301.photobucket.c.../Duitslandwoensdag079.jpg

Zo, alle commentaar is natuurlijk welkom ;)

Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaZZ
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09-2024
Wat is je reden om deze foto's te plaatsen? Wat vind je er wel / niet geslaagd aan?

Sowieso zit er geen enkele scherpe foto tussen en heeft de laatste foto toch echt veel te veel ruis.. Persoonlijk had ik deze foto's de prullenbak in gegooid maar misschien ben ik dan iets te hard..

Canon EOS 5D Mark II | Canon 17-40 F4.0L | Canon 50mm F1.8 | Tamron 28-75 F2.8 | Canon 430 EXII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuke herinneringsfoto´s van je familie uitje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipaantspit
LaZZ schreef op donderdag 09 april 2009 @ 22:04:
Wat is je reden om deze foto's te plaatsen? Wat vind je er wel / niet geslaagd aan?

Sowieso zit er geen enkele scherpe foto tussen en heeft de laatste foto toch echt veel te veel ruis.. Persoonlijk had ik deze foto's de prullenbak in gegooid maar misschien ben ik dan iets te hard..
Ik fotografeer gewoon graag mensen. En waarom plaats ik ze? Om te weten wat de mensen vinden van mijn foto's, want ik krijg redelijk veel goede commentaar van vrienden enzo. Dan vraag ik me af als professionele fotografen en hobbyisten ze ook kunnen appreciëren.

P.S.: Als ze niet scherp zijn komt dat door photobucket.com want ze zijn getrokken in RAW en op de pc zijn ze haarscherp.
(vergeet ook niet naar de links te kijken, die kon ik niet echt verkleinen)

[ Voor 4% gewijzigd door kipaantspit op 09-04-2009 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Foto 5 is gewoon duidelijk onscherp. Kan ook moeilijk anders op 1/60 sec terwijl het jochie hoogstwaarschijnlijk beweegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:50
Kan je de foto's misschien even uploaden naar tinypic.com dan?
Want nu zijn ze iig echt onscherp.
Foto van het Chinese jongetje is wel erg onscherp. Lijkt me dat dat niet door Photobucket komt eigenlijk.

Je foto's hebben ook heel weinig contrast vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-09 14:48
Je foto's zijn technisch niet zo heel goed (onscherp, bewogen, niet de meest interessante composities), maar ik vind er toch wel een lekkere sfeer in zitten en misschien is dat wel het belangrijkste. Het doet nostalgisch, landelijk en gezellig aan.

Maak je geen zorgen, techniek kun je redelijk makkelijk leren, als je je daar wat in verdiept kun je daar nog een hoop uit halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipaantspit
Fire69 schreef op donderdag 09 april 2009 @ 22:16:
Kan je de foto's misschien even uploaden naar tinypic.com dan?
Want nu zijn ze iig echt onscherp.
Foto van het Chinese jongetje is wel erg onscherp. Lijkt me dat dat niet door Photobucket komt eigenlijk.

Je foto's hebben ook heel weinig contrast vind ik.
die site werkt niet echt :p :"Services for this domain have been discontinued."

Dat ik weinig contrast heb is me ook al opgevallen, dat heb ik in al mijn foto's. Mijn pa heeft trouwens ook een 10D en zijn foto's hebben ook niet veel contrast. Ik probeer dat een beetje te counteren met nabewerking, maar daar moet ik nog veel in leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjDuivert
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-05 14:31
Buiten dat ze niet zo heel scherp zijn, wat je nu wel weet, vind ik het best geinige foto's. Leuke sfeer weten te pakken :). Je moet inderdaad nog veel leren, hoewel je verder ben dan ik, maar ik weet bij wijze van spreken net hoe dat ding aanmoet ;).

Ik mis alleen wel een beetje een boodschap persoonlijk, 5 geeft me nog wel een goed gevoel. Bij 2 zou ik rechts nog wat croppen, maar ik weet niet of je ze bewerkt wilde laten zien, zeker omdat je in RAW schiet. Ik zou je alleen wel aanraden nog niet met RAW te beginnen. De correcties van je camera zijn in principe prima en zo kom je ook goed te weten wat de functies op de camera voor effect hebben, zo probeer ik zelf wat te oefenen.

Foto 4 vind ik overigens wel heel leuk met dat geel, is mooi uitgekomen. En leuk dat je ze online hebt gezet. Het is niet het niveau wat veel mensen hier wel weten te halen, maar oefening baart kunst. Ik ben benieuwd naar volgende foto's. Probeer ze dan wel net zo scherp als op jouw beeld aan ons te tonen he ;)

2600K - 4.6G|8GB 1333|P8P67 EVO|Club3D 4870 1G OC|2x 2493HM|DasKeyboard Ultimate|Logitech G5|Lian-Li PC-A71b + demping|Intel 510 120G|WD Black 1TB + Green 2TB|Be-Quiet P7-Pro 850W|Xonar D2x|Phonar Ethos R 100G EdMa|Music Hall DAC25.3 + A15.2|AKG K701

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:50
DjDuivert schreef op donderdag 09 april 2009 @ 22:56:
[...]
Ik zou je alleen wel aanraden nog niet met RAW te beginnen. De correcties van je camera zijn in principe prima en zo kom je ook goed te weten wat de functies op de camera voor effect hebben, zo probeer ik zelf wat te oefenen.
[...]
Deze tip snap ik niet zo goed.
Je wil dat hij niet in RAW maar gewoon in JPG schiet omdat de settings van zijn fototoestel prima zijn?
Hoe kan hij dan leren wat hij er zelf aan kan doen? ;)
Juist door RAW te schieten leer je IMO het meeste. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Photobucket zorgt zeker niet voor deze onscherpte, ik gebruik het zelf ook wel eens voor foto's die ik wel wil hosten maar die niet op flickr "mogen". Als ze er zo uit gingen zien gebruikte ik het niet, dat weet ik zeker.

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:57

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

in de toning en sfeer van 3 en 5 zie ik wel wat :), zeker 5 is gewoon sfeervol. Dat hij wat bewogen is is natuurlijk jammer, maar de zachte blur geeft de foto ook wat.

Technische niet geweldig, maar toch wel gevoel voor fotografie denk ik :).
Techniek leer je vanzelf wel.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjDuivert
Fire69 schreef op donderdag 09 april 2009 @ 23:12:
[...]

Deze tip snap ik niet zo goed.
Je wil dat hij niet in RAW maar gewoon in JPG schiet omdat de settings van zijn fototoestel prima zijn?
Hoe kan hij dan leren wat hij er zelf aan kan doen? ;)
Juist door RAW te schieten leer je IMO het meeste. :)
Ja, beetje vaag uitgelegd en ik ben zelf ook nog beginnende fotograaf, mijn tips zullen niet altijd even nuttig zijn vrees ik. RAW heeft als voordeel dat je enorm veel controle hebt over hoe je foto eruit komt. Maar RAW bewerk je pas als je thuis weer achter je PC zit. Het lijkt mij persoonlijk veel nuttiger om eerst met JPG te kijken welke invloed licht, beweging en dergelijke allemaal heeft op je foto.

Ik denk dat je RAW pas moet gaan doen zodra je het fotograferen zelf onder controle hebt. Jezelf meteen op beide te storten lijkt me een grote sprong in het diepe, maar misschien ben ik de enige met die mening hoor. Kan ook komen doordat ik RAW altijd beetje verbind met nabewerking, dat je snel de neiging hebt je foto te gaan verbeteren. Maar die redenering is wel een beetje krom, moet ik toegeven :+

2600K - 4.6G|8GB 1333|P8P67 EVO|Club3D 4870 1G OC|2x 2493HM|DasKeyboard Ultimate|Logitech G5|Lian-Li PC-A71b + demping|Intel 510 120G|WD Black 1TB + Green 2TB|Be-Quiet P7-Pro 850W|Xonar D2x|Phonar Ethos R 100G EdMa|Music Hall DAC25.3 + A15.2|AKG K701

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-05 07:44
en dan maak je een preset in adobe en klaar, inlezen, export en uploaden, wat je er verder aan gaat doen had je ook met JPG kunnen doen, maar da heb je wel alle informatie nog. raw is the better choice [/rawverkooppraatje]

Mijn tip: wees kritischer op wat je plaatst, ik snap dat je nog niet zo ver bent maar kritisch op jezelf zijn (dan had je ook gezien dat je nu onscherpe foto's geplaatst hebt) scheelt veel. Dat je dan vragen hebt kan ik me voorstellen maar dan kun je die beter doelgericht stellen :)

[ Voor 39% gewijzigd door Timo op 12-04-2009 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjDuivert
Timo schreef op zondag 12 april 2009 @ 12:18:
en dan maak je een preset in adobe en klaar, inlezen, export en uploaden, wat je er verder aan gaat doen had je ook met JPG kunnen doen, maar da heb je wel alle informatie nog. raw is the better choice [/rawverkooppraatje]
Moet je daarin toch gelijk gaan geven vrees ik, nou ja, ga ik RAW modus ook maar even aanzetten. :)

Pagina: 1