[BBG] Gamesysteem / High-end gamesysteem mei 2009

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-06 20:45

Madrox

Oh, Pharaoh!

RAID kan wat laden aangaat denk ik heel goed meekomen, op het niveau van de X-25e van Intel.

Mini-test:
6x WD Blue 640GB in een RAID-5 array, gestuurd door een PErc 5/i PCIe x8 Raidcontroller.

Laden level in Oblivion : 7sec.
Laden level in COD:WAW 18sec.

Als ik dat afzet tegen de cijfers uit de reviews hieronder doet de Sata-setup het zeker niet slecht.
http://www.anandtech.com/storage/showdoc.aspx?i=3311&p=8
http://www.anandtech.com/.../showdoc.aspx?i=3403&p=14

De controller + de zes disks kosten me in totaal 200+360 euro= 560 euro. Dan heb je in RAID-5 wel 2 TB tot je beschikking. Aan de andere kant koop je voor dit geld drie 60GB Vertex disksje. Hoe die presteren zonder hardware-raid controller laat zich raden denk ik.

Alle gekheid op een stokje, als je ff goed kijkt bij Anandtech is de winst bij het laden relatief beperkt. Het scheelt in sommige games iets meer, vaak blijft het ongeveer hetzelfde. SSD is dan in mijn ogen zeker niet noodzakelijk voor een high-end gamepc. Zou al het andere voorop stellen, en dan zien wat er nog overblijft.

[ Voor 18% gewijzigd door Madrox op 20-04-2009 15:34 ]

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:12

Bosmonster

*zucht*

Het is een erg persoonlijke keuze denk ik, dus kan me op zich voorstellen dat ie de BBG niet haalt. Al is het maar dat de techniek nog in de kinderschoenen staat en het misschien nog iets te vroeg is om er al in te duiken.

Over de betrouwbaarheid op de langere termijn is bijvoorbeeld nog maar bar weinig bekend over de Vertexes.

Maar kan me niet voorstellen dat een SSD geen basisonderdeel van iedere high-end PC vormt over +/- 6 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-07 21:12

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Madrox schreef op maandag 20 april 2009 @ 15:32:
Zou al het andere voorop stellen, en dan zien wat er nog overblijft.
Dat doe ik zeker en het mooie is: het past! Er is nog bijna €40 budget 'over' zonder dat er onderdelen zijn waar ik van meen dat erop beknibbeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabamAppien
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-10-2024

KabamAppien

IT Enthousiast

Even over die 1,5 TB ik dus duidelijk nog niet de nadelen ervan bekeken.

En nu jullie het zo even uitleggen zouden jullie gelijk hebben.
En 1500GB is inderdaad veel, het is eigenlijk meer iets voor servers.

En jha, ik denk eigenlijk niet als je hem alleen puur voor games gebruikt, dat je er zoveel spellen opzet. 1500GB: aqua 8 GB = 187 games.

Always remember that you are absolutely unique. Just like everyone else.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

nee, trek er maar 20% vanaf. Je wil je storage niet tot de nok vullen, word het alleen maar trager van.
Dan passen er nog maar 140 spellen op O-)
Edmin schreef op maandag 20 april 2009 @ 16:31:
[...]

Dat doe ik zeker en het mooie is: het past! Er is nog bijna €40 budget 'over' zonder dat er onderdelen zijn waar ik van meen dat erop beknibbeld is.
Eigenlijk zeg je dat je met iets meer dan 1500 euro ook al klaar ben :-)

[ Voor 53% gewijzigd door Madrox op 20-04-2009 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-06 00:33

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

ja zo kan je wel bezig blijven, als je de ssd eruitgooit dan zit je idd tegen de 1500 aan, maarja dan moet je wel weer alles op 1 schijf dumpen en dat is ook niet echt bevordelijk voor data behoud/simpel verse instal van windows doen enz. Dus dan moet je toch weer een extra schijf nemen, ben je iig 50 e kwijt wil je een beetje normale schijf hebben zeg een barracuda 7200.12 500gig.

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Madrox schreef op maandag 20 april 2009 @ 19:36:

Eigenlijk zeg je dat je met iets meer dan 1500 euro ook al klaar ben :-)
Het kan nog goedkoper hoor, maar het doel is natuurlijk niet alleen zo veel mogelijk fps/€. Hoewel dat ook wel eens een interessante insteek kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134818

Ik denk dat je dan in de lower midrange gaat uit komen :S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Ongetwijfeld. Het is dan ook niets voor 'hier'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
@Madrox een raid array met gewone hdd's kunnen het denk ik niet winnen van zelfs maar 1 vertex.
Mijn ervaring is er in elk geval niet best mee. Toevallig heb ik ook een perc5i scheelt wel iets met levels laden maar is niet meer als een paar seconden tov van onboard ich9r. SSD daarentegen is 25/50% sneller.
Voorbeeldje: FEAR2 saved automatisch ingame voor je. Met gewone hdd's moet je heel ff wachten/haperen, met ssd geen hapering te ontdekken. Zelfde zal je ingame hebben bij oblivion, als die textures inlaadt.

Als ik die 1e link van anandtech zie hadden ze beter met een snellere pc mogen testen want het is denk ik een beetje cpu gebottled daar..

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:27
Modbreak:Het systeem staat vast

Inmiddels is het alweer de 20e van de maand en dat betekent dat de ramplanken overuren moeten draaien. Het systeem staat vast en iedereen van harte bedankt voor de inbreng in dit topic. Nu mogen jullie wel rust nemen, en Ed_L, succes met het schrijven ;)

/attentionwhore *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Ik denk dat het resultaat best mooi is geworden gezien de laatste post van ed.

Mag ik nog een miniscuul finetune puntje noemen over de gewone game-pc?
Wil je daar een iets goedkopere kast nemen en dan de WD Black? (of anders de 640GB-WD Black)
Een CM 690 is een prima kast en de WD black is toch iets sneller: en daaar gaat het toch om in een gamepc?

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Powrskin schreef op maandag 20 april 2009 @ 20:37:
@Madrox een raid array met gewone hdd's kunnen het denk ik niet winnen van zelfs maar 1 vertex.
Mijn ervaring is er in elk geval niet best mee. Toevallig heb ik ook een perc5i scheelt wel iets met levels laden maar is niet meer als een paar seconden tov van onboard ich9r. SSD daarentegen is 25/50% sneller.
Voorbeeldje: FEAR2 saved automatisch ingame voor je. Met gewone hdd's moet je heel ff wachten/haperen, met ssd geen hapering te ontdekken. Zelfde zal je ingame hebben bij oblivion, als die textures inlaadt.

Als ik die 1e link van anandtech zie hadden ze beter met een snellere pc mogen testen want het is denk ik een beetje cpu gebottled daar..
Weet niet hoe jouw config er verder uitziet, maar ik laad een level in Oblivion net zo snel als de snelste SSD. Van haperen heb ik ook al totaal geen last. Maar goed, wellicht dat partition alignment het verschil maakt; dat heb ik nml. wel gedaan. Wat heeft het laden van een level van doen met de kracht van de cpu ? Volgens mij word vooral het storage systeem belast; of er 2ghz of 3ghz cpu tussen zit, lijkt mij weinig uit te maken.
Anoniem: 134818 schreef op maandag 20 april 2009 @ 20:28:
Ik denk dat je dan in de lower midrange gaat uit komen :S.
Dus alle game-systemen hiervoor, waren allesbehalve high-end ? Kom op, Reinman. Overdrijven is ook een vak.
Een SSD ansich maakt niet het verschil tussen een high-end gamepc en een lower midrange. Zelfs niet midrange.
Ik snap reuze goed de voordelen; maar er word hier naar gekeken alsof het "de heilige graal" is. Wat, als je de nuchtere cijfers erbij pakt, toch echt reuze tegenvalt.

[ Voor 18% gewijzigd door Madrox op 20-04-2009 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Huh? Nee ik had het over het meeste fps/€.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Ja, de Black is sneller dan de F1. De vraag is echter hoe dat zich vertaalt naar gameloadtimes. hier een overzichtje:
http://techreport.com/articles.x/15363/5
http://www.tomshardware.c...tal-terabyte,2017-13.html
http://www.pcpro.co.uk/re...tal-caviar-black-1tb.html

Lijkt me niet de moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
je hoeft toch niet moeilijk te doen over een paar euro, als je wel kiest voor een dure kast?

Of heb je een bepaalde opbouw in gedachte voor de BBG, waardoor veel dezelfde onderdelen handig zijn?
Dan begrijp ik het namelijk weer wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Ja, het gaat om die upgradebaarheid, waardoor ik veel gelijke onderdelen wil hebben. En eerlijkgezegd, nu ik die reviews nogmaals doorneem, zie ik geen reden om geen F1 DT te kopen. Misschien neem ik er volgende week zelf ook wel eentje mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

productreview: Samsung Spinpoint F1 RAID HE322HJ, 320GB review door DaOverclocker is van een vriend van mij. Raid = niet zo voor F1's.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 134818 op 20-04-2009 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
2008...
We zitten nu al bijna in mei 2009.
Ik denk dat de fouten nu wel uit de F1-serie gehaald zijn.

Ik heb zelf trouwens een hele rits samsung-schijven. En 1 1 TB F1-schijf welke ik sinds ehh ik geloof augustus heb. Draait perfect. Geen enkel probleem. Al gebruik ik geen raid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb ze zelf ook, geen probleem hier. En ook geen raid. Ik heb ze om die reden niet gekozen voor de home server(de F2 green).

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 134818 op 20-04-2009 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Is lullig voor hem, maar dat de F1 geen fan is van RAID wisten we al even, natuurlijk. En ik ben na heel wat gelees toch wel over het RAID syndroom heen. Nog maar even een reviewtje:

http://www.xbitlabs.com/a...hdd-roundup_17.html#sect0

Maar al die verschillen zijn bijna allemaal synthetisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zeker het verschil is minimaal hoor :). Al moet ik zeggen dat ik het met een aantal games zeker gemerkt heb. Maarja welke game heeft ook saves van 1GB? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

de grootste saves die ik heb gezien zijn van the witcher 30 mb en van coh ook iets die orde van grootte :) veel groter worden ze nog niet.
Evenals maps die worden ook nog niet groter dan 600mb ong.

Daarbij moet ik wel zeggen dat mijn f1 1tb het niet deed bij mij.... gaf de vaak voorkomende wordt herkend als 33mb schijf in de bios en 7,78 gig in windows foute weergeving. Geen van de aangedragen oplossing heeft geholpen dus ik heb hem maar rma gedaan. Een of ander gedoe met gigabyte p35 mobos en 1tb schijven, beetje jammer.
Edit: tweede werkt normaal en wordt nu volgeplempt met films bestanden die ik op mijn raid0 heb staan. O-)

[ Voor 9% gewijzigd door SouLLeSSportal op 27-04-2009 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Madrox schreef op maandag 20 april 2009 @ 21:51:
[...]

Weet niet hoe jouw config er verder uitziet, maar ik laad een level in Oblivion net zo snel als de snelste SSD. Van haperen heb ik ook al totaal geen last. Maar goed, wellicht dat partition alignment het verschil maakt; dat heb ik nml. wel gedaan. Wat heeft het laden van een level van doen met de kracht van de cpu ? Volgens mij word vooral het storage systeem belast; of er 2ghz of 3ghz cpu tussen zit, lijkt mij weinig uit te maken.
Dan draai je zeker zonder extra texture packs of niet op maximaal detail? Ik had het ook bij raid met raptors.
Zo snel als ik levels heb zien laden met ssd's heb ik nog geen enkele raid setup zien doen.
En wat draait er op 100% bij het laden van een level? De cpu dus. Ik heb geen idee wanneer de bottleneck intreedt (ik denk al vrij vlot) maar het zou leuk zijn daarop te testen (tweakers? :P ).

Verder heb ik geen negatieve ervaringen met samsung schijven er is welles 1 kapot gegaan door een stroompiek (of zoiets), maar ook keurig RMA geregeld. ervaring met een stuk of 10schijven nu, waarvan 5 in raid. :)

[ Voor 10% gewijzigd door Powrskin op 21-04-2009 19:00 ]

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
reviews: GTX275 vs HD 4890 vs GTX260

Tja... daar zitten we dan met een HD4890...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Gek genoeg spoort Marc's conclusie niet met de meeste reviews die ik eerder heb gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Idd, de meeste reviews zijn veeeel gematigder.
The 4890, basically a tweaked and overclocked 4870, does improve performance over the 4870 1GB and puts up good competition for the GTX 275. On a pure performance level the 4890 and GTX 275 trade blows at different resolutions. The 4890 tends to look better at lower resolutions while the GTX 275 is more competitive at high resolutions. At 1680 x 1050 and 1920 x 1200 the 4890 is nearly undefeated. At 2560 x 1600, it seems to be pretty much a wash between the two cards.
http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3539&p=23
The performance offered by ATI's Radeon HD 4890 and Nvidia's GeForce GTX 275 is actually fairly similar. Very rarely does one card soundly beat the other to such a degree that you'd have to dial down AA, resolution or detail settings if you chose one over the other. In games such as S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky, Fallout 3 and Race Driver: GRID the two cards are fairly evenly matched, with the HD 4890 only slightly ahead in latter two games.
http://www.bit-tech.net/h...890-vs-geforce-gtx-275/18
Anyway, the Radeon HD 4890 CrossFire has proved to be a worthy opponent to the GeForce GTX 285 SLI configuration. The latter is generally faster at low resolutions, but ATI’s configuration secures a draw at 1920x1200 and higher resolutions. Therefore, we can expect it to be faster than the GeForce GTX 285 SLI tandem from the same price category. We will check this out practically in an upcoming review.
http://www.xbitlabs.com/a...li-hd4890cf_16.html#sect0
In the race again GeForce GTX 285 the regular Radeon HD 4890 wins in six tests out of fifteen, while the overclocked one wins in eleven and draws in one. The maximum lag in those tests it lost is only about 9%. This results into an average advantage of 13% in favor of new ATI solution.
As for GeForce GTX 260 Core 216, it is no competitor to Radeon HD 4890 from several aspects, including the price
http://www.xbitlabs.com/a...deon-hd4890_15.html#sect0
Performance-wise, the Radeon HD 4890 and the GeForce GTX 275 are well-matched competitors. The biggest difference right now is that you can actually buy the HD 4890 for less money, but you will have to wait a few days for the GTX 275. We are planning to do more exhaustive evaluations of the GTX 275 in the near future, so you will definitely want to stay tuned for that.
http://www.hardocp.com/article.html?art=MTYzNiwxMSws

@Quacka, je moet de review van tweakers wel ff goed lezen en dan kan je hem idd afdoen als niet te beste review.
Dat lijkt misschien in strijd met de getoonde testresultaten, maar om twee redenen komen de Nvidia-kaarten wat geflatteerd uit de tests naar voren. De eerste reden is dat de gebruikte spellen door de bank genomen in het voordeel van Nvidia zijn. De tweede heeft te maken met de gebruikte drivers. Voor de HD 4890 is versie 9.3 van de drivers gebruikt, terwijl versie 9.4-drivers hoogstwaarschijnlijk voor betere prestaties hadden gezorgd. Bij Nvidia werd juist van gloednieuwe bètadrivers gebruik gemaakt, die in drie van de geteste spellen ook een flinke performance-boost zouden moeten geven.

[ Voor 167% gewijzigd door Anoniem: 134818 op 27-04-2009 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Edmin schreef op maandag 27 april 2009 @ 11:09:
Gek genoeg spoort Marc's conclusie niet met de meeste reviews die ik eerder heb gelezen.
Das niet waar.
Ik heb gisteren 3 of 4 grote reviews gelezen en in allen is de GTX275 in het algemeen beter.
In sommige spellen wint de HD4890 het wel. Maar de GTX275 komt echt overtuigender over.
(probleem is dat er nog geen sli-moederborden voor AM3 zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Door de bank genomen is de 275 inderdaad net iets sneller, maar:
- Hij is ook 10-15% duurder, waardoor het gamesysteem helemaal uit de prijs giert.
- Er zijn geen SLi mobo's AM3

Mocht je nou denken dat je dit op kan lossen door een i7 te nemen ipv een PhenomII, dan kom je ook bedrogen uit, aangezien de interwebs vol staan van de SLi performanceproblemen icm een i7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
De GTX275 zou natuurlijk wel in het normale game-systeem kunnen. Misschien dat daar nog wel ruimte voor is. Maar ja... dat is dan opeens een plotselinge change.

HD4890 in CF is natuurlijk sneller dan een enkele GTX275.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Hij past niet in het normale gamesysteem, want dan vlieg ik helemaal uit mijn budget. Probleem is dat ik dan niet meer aan de uitgangsstelling voloe: hoogwaardige componenten met een upgradepad, die ook in een high-end oplossing niet zouden misstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Edmin schreef op maandag 27 april 2009 @ 14:20:
Hij past niet in het normale gamesysteem, want dan vlieg ik helemaal uit mijn budget. Probleem is dat ik dan niet meer aan de uitgangsstelling voloe: hoogwaardige componenten met een upgradepad, die ook in een high-end oplossing niet zouden misstaan.
Valt op zich wel mee hoor:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X3 720 Black Edition€ 126,95€ 126,95
1Antec Nine Hundred Zwart€ 89,95€ 89,95
1Asus GeForce GTX 275€ 221,95€ 221,95
1Cooler Master Real Power M520€ 62,50€ 62,50
1Creative Fatal1ty Gaming Headset€ 26,-€ 26,-
1Gigabyte GA-MA790XT-UD4P€ 113,90€ 113,90
1Logitech G51€ 99,-€ 99,-
1Logitech MX518€ 29,-€ 29,-
1OCZ Alchemy Elixir€ 24,-€ 24,-
1OCZ OCZ3G13334GK€ 49,95€ 49,95
1Samsung SH-S223F€ 17,17€ 17,17
1Samsung Spinpoint F1 DT HD103UJ, 1TB€ 69,20€ 69,20
1Samsung Syncmaster 2443BW€ 253,-€ 253,-
1Scythe Mugen 2 - SCMG-2000€ 32,24€ 32,24
ImporterenTotaal€ 1.214,81

Wat heb ik aangepast?
GTX275 (duh)
520W-voeding (zwaar genoeg voor dit systeem -> er komt toch geen 2e GTX275 in omdat het een CF-moederbord is)

That's all....

Zet er een regel onder: wil je de mogelijkheid houden om een 2e videokaart te kunnen bij plaatsen, dan is het verstandig om een HD4890 te nemen, met een iets zwaardere voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sja ik ga liever uit van de reviews van (review technisch)betere sites. Die toch elke keer duidelijk stellen dat ze aan elkaar gewaagd zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 134818 op 27-04-2009 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Anoniem: 134818 schreef op maandag 27 april 2009 @ 14:32:
Sja ik ga liever uit van de reviews van (review technisch)betere sites. Die toch elke keer duidelijk stellen dat ze aan elkaar gewaagd zijn.
Maar wel dat de GTX275 nipt beter is. En het prijsverschil is nu ook weer niet groot.
Hoe dan ook komt het vreemd over dat tweakers de kaarten test en de gtx275 als winnaar uitroept, terwijl in de BBG voor de HD4890 wordt gekozen. Dat is niet eenduidig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Eenduidig eensmuidig. Prestaties zijn na genoeg gelijk, dus waarom extra betalen? Trouwens als de conclusie goed leest, zie je ook dat de reviewer zelf zegt dat de nvidia scores geflatteerd zij.

[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 134818 op 27-04-2009 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Anoniem: 134818 schreef op maandag 27 april 2009 @ 14:51:
Eenduidig eensmuidig. Prestaties zijn na genoeg gelijk, dus waarom extra betalen? Trouwens als de conclusie goed leest, zie je ook dat de reviewer zelf zegt dat de nvidia scores geflatteerd zij.
Ik beoordeel niet op basis van deze review.

http://www.hardware.info/...dia_GeForce_GTX_275_test/

4890 beter:
stalker
Grand Theft Auto 4 (heel minimaal)
FarCry 2

gtx275:
Knights of the Sea
Devil May Cry 4
Crysis Warhead

(vooral deze vind ik ruim op gezet:)
en dan kijken we naar deze:
http://www.techpowerup.co.../HD_4890_CrossFire/3.html

HD4890:
Call of Duty 4
Call of Juarez
Crysis
Left 4 Dead
Splinter Cell 3: Chaos Theory
S.T.A.L.K.E.R.
Team Fortress 2

GTX275
Company Of Heroes
Enemy Territory: Quake Wars
Far Cry
Far Cry 2
FEAR
Prey
Quake 4
Unreal Tournament 3

http://www.bit-tech.net/h...4890-vs-geforce-gtx-275/8
Lees je dat de HD4890 wint in Grid, Fallout 3 en nipt verliest in Call of Duty - world at war.

Dit was dus de zoveelste test die ik las en uit allen blijkt dat de HD4890 het toch wel verliest van de gtx275.
Dat betekent niet dat de HD4890 slecht is, maar als je nu een gamepc wilt hebben van rond de 1200 euro, dan kan je beter een GTX275 nemen, dan een HD4890.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Quacka schreef op maandag 27 april 2009 @ 15:06:
[...]

Ik beoordeel niet op basis van deze review.

http://www.hardware.info/...dia_GeForce_GTX_275_test/

4890 beter:
stalker
Grand Theft Auto 4 (heel minimaal)
FarCry 2

gtx275:
Knights of the Sea
Devil May Cry 4
Crysis Warhead

(vooral deze vind ik ruim op gezet:)
Afgekeurd: Kan de gebruikte drivers niet vinden. Knights of the Sea is geen game.
en dan kijken we naar deze:
http://www.techpowerup.co.../HD_4890_CrossFire/3.html

HD4890:
Call of Duty 4
Call of Juarez
Crysis
Left 4 Dead
Splinter Cell 3: Chaos Theory
S.T.A.L.K.E.R.
Team Fortress 2

GTX275
Company Of Heroes
Enemy Territory: Quake Wars
Far Cry
Far Cry 2
FEAR
Prey
Quake 4
Unreal Tournament 3
7vs8.... dat noem jij extra geld neer leggen voor winst? Imho is dit gewoon dus een draw. Daarbij, fear, prey en farcry? Kom op, dat zijn games die elke mid range op het hoogst kan spelen.
http://www.bit-tech.net/h...4890-vs-geforce-gtx-275/8
Lees je dat de HD4890 wint in Grid, Fallout 3 en nipt verliest in Call of Duty - world at war.

Dit was dus de zoveelste test die ik las en uit allen blijkt dat de HD4890 het toch wel verliest van de gtx275.
Dat betekent niet dat de HD4890 slecht is, maar als je nu een gamepc wilt hebben van rond de 1200 euro, dan kan je beter een GTX275 nemen, dan een HD4890.
Conclusions
The performance offered by ATI's Radeon HD 4890 and Nvidia's GeForce GTX 275 is actually fairly similar. Very rarely does one card soundly beat the other to such a degree that you'd have to dial down AA, resolution or detail settings if you chose one over the other. In games such as S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky, Fallout 3 and Race Driver: GRID the two cards are fairly evenly matched, with the HD 4890 only slightly ahead in latter two games.
Uit die review. Again, fairly similar. Ze blijven dus gewoon aan elkaar gewaagd, waar de ene beter is in de ene en de andere beter in de andere. Dat was altijd al zo. Ik zie dus nog steeds geen reden om meer geld neer te leggen voor de GTX275.
Anoniem: 134818 in "[BBG] Gamesysteem / High-end gamesysteem..."

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 134818 op 27-04-2009 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Dat jij niet ziet dat het of zo is dat de HD4890 het nipt wint, of in andere spellen best flink verliest ligt denk ik meer aan jou, dan aan alle reviewers.
Het is niet dat het een groot verschil is, maar het prijsverschil is ook maar klein.

Je lijkt wel een simpele ati-fanboy... |:( (mij boeit het verder niet wat er in komt -> met een HD4890 kan je ook prima gamen)
Ik probeerde ook deels in de gedachten van lezers van de BBG te kijken, welke misschien net de test hadden gelezen. En dan in gedachten houden dat ik in andere testen ook al had gezien dat de GTX275 toch wel beter is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sja, jij lijkt wel een Nvidia fanboy. Again, ik heb de betere reviews(met de nieuwe drivers) en met een ruimere selectie games gelezen en het verschil is en blijf klein. Imho niet waard om daar geld extra voor moeten neer te leggen. Daarbij kom je nu aan met non argumenten die niet eens na te gaan zijn. Terwijl ik gebruik maak van hoog aangeschreven sites als hardOCP, Anandtech, bittech. Again: Anoniem: 134818 in "[BBG] Gamesysteem / High-end gamesysteem..."

Ben je nu ook al gedachten lezer?

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 134818 op 27-04-2009 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:27
Sowieso lekker nuttig... De BBG staat al lang klaar in de DSP, enkel de puntjes worden nog op de i gezet en er komt een hele welles nietes discussie terwijl er toch niets meer wordt gewijzigd :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:36

artificial_sun

Mazda Rx7

Lekker offtopic bezig met bashen, hoort dit niet in een ander topic thuis.

Ik denk dat gezien het prijsverschil de Ati kaart gewoon beter in het budget past. Anders moet het mobo enzo ook veranderd (voor SLI). Het is uiteindelijk gewoon een keuze voor de fans. Als ze neutraal zijn een een avond extra willen stappen kopen ze Ati anders kunnen ze de Nvidia kopen.

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Ik ga er ook vanuit dat de gtx 275 wel een benoeming krijgt in het verhaal dus de keuze wordt ongetwijfeld onderbouwd :) + bovenstaande eensch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
artificial_sun schreef op maandag 27 april 2009 @ 19:18:
Lekker offtopic bezig met bashen, hoort dit niet in een ander topic thuis.

Ik denk dat gezien het prijsverschil de Ati kaart gewoon beter in het budget past. Anders moet het mobo enzo ook veranderd (voor SLI). Het is uiteindelijk gewoon een keuze voor de fans. Als ze neutraal zijn een een avond extra willen stappen kopen ze Ati anders kunnen ze de Nvidia kopen.
Het gign er mij meer om dat veel mensen die een pc kopen van 1200 euro niet opeens een 2e videokaart gaan kopen.
Die willen voor hun euro's de beste pc. En de gtx275 is gewoon ietjes beter (en als de geruchten waar zijn misschien zelfs te updaten naar een gtx285).
En als mensen een review lezen (of deze nu wel of niet klopt!!!) op dezelfde site, dan zou je ook die videokaart verwachten. Als ik de enige ben die dit denkt, dan zal het wel aan mij liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Ach, ik denk dat de onderbouwing in de BBG + de geplaatste reviews wel duidelijk maken waarom k die keuze maak. Al zal ik hem wel tot in den treure moeten verdedigen op de fp :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

lol d:)b

PS: Dual-core is nog niet dood: Haal 40 fps met GTA IV op 1920x1200

2xAA en 8xAF
Alles op HIGH, texturerendurefilter op Very High
View distance =34
de rest op 100

Met een E8400 op 3.6Ghz en 2GB geheugen + HD4850

Het draait best wel soepel :P

(moet wel de memrestricties uitschakelen, anders kan je deze settings niet draaien :X )

[ Voor 107% gewijzigd door Madrox op 28-04-2009 05:08 ]

Pagina: 1 2 3 Laatste

Let op:
>>> De deadline is verstreken en het systeem staat vast! <<<

Voor persoonlijk advies ga je nog steeds naar [BBG Aanschaf] High-end gamesysteem maart 2009. Dit topic is uitsluitend bedoelt voor het samenstellen van het advies dat we op de tweakers.net frontpage zullen geven! Dus enkel als je verbeterpunten ziet voor het volgende Best Buy systeem kun je hier commentaar leveren. Anders NIET!