Beeldscherm uitschakelen via bv toetsenbord mogelijk ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-05 20:46
Ik loop regelmatig voor langere tijd bij mijn scherm weg en zou dan graag handmatig (maar wel via software) het beeldscherm uit willen schakelen.
Bij de energie-instellingen (XP pro) kun je aangeven na hoeveel minuten inactiviteit het beeldscherm uitgeschakeld moet worden. Is deze functie ook direct op te roepen bv via een shortcut op het toetsenbord ?
Ik kan er via google geen oplossing voor vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KC_Kaas
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Wat is er mis met gewoon op het powerknopje van het scherm te drukken?

Als het een laptop is kan je vaak via FN F6 (of iets dergelijks) je scherm uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itons
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
http://www.grc.com/wizmo/wizmo.htm
As you can also see in the image above, the Wizmo command "monoff", which immediately turns off all of the system's monitors, has been added to the command line after "wizmo.exe". Multiple commands can be added in sequence combinations to create simple script-like programs. For example, the following Wizmo command line will raise the system's speaker volume only while the user is away from the computer, activate Wizmo's built-in "graviton" screen blanker, then lower the volume to its typical setting once the user has returned:
zoeits?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-05 16:33

Nulnulnix

BOFH

Het kan met een kleine work-around...:

Maak een snelkoppeling aan naar je screensaver; binnen de eigenschappen van de snelkoppeling kun je een sneltoets toekennen.

Maar simpelweg op het powerknopje drukken is net zoveel moeite... (net als het locken van je PC: Windowstoets+L)

We have just one world, but we live in different ones...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4629

Ik gebruik MonSD. Doet precies wat je wilt.

[ Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 4629 op 09-04-2009 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 208534

Ik heb even gegoogled en kwam een kleine programmatje tegen, misschien is het wat. [link]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-05 20:46
Bedankt voor de tips ik zal ze uitproberen (al lijken ze in eerste instantie voor laptops, ik heb een 'gewone' pc: gigabyte ma78gm-s2h met onboard videokaart))
Ik heb een Acer AL2623w monitor en die heeft de nare gewoonte om na uitschakelen terug te komen in 1600x1200 mode terwijl ik 1920x1200 gebruik. En opstarten duurt best wel lang bij deze monitor dus daarom ben ik op zoek naar een 'trucje' ..
Pagina: 1