Toon posts:

Laptopmonitor dimt zodra je hem verder open of dichtdoet???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een HP NC6000 laptop met een irritant probleem.
Alles werkt super, ook de monitor.
Zodra ik hem beweeg terwijl hij aan staat dimt hij zo dat niets meer leesbaar is.
Als ik de computer dan opnieuw opstart dan is er weer niets aan de hand.
Is dit de verbinding van het moederbord naar de monitor?
Waar kan dit precies aan liggen want het scherm werkt nog wel, het is alleen onleesbaar.

De lichtknopjes heb ik natuurlijk al geprobeerd en zo lang je niet aan het scherm komt gaat het goed.
Echter is dat natuurlijk geen manier van werken....

Any thoughts?

• reshi
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-05 10:52
Is de "converter" of hoe dat ding ook heet dat het signaal van laptop naar beeldscherm overbrengt.

Als je nog "fabrieks"garantie hebt moet je terug gaan naar de winkel waar je de laptop gekocht hebt. Valt de laptop buiten het eerste jaar garantie maar binnen de levensduur van het apparaat (3jaar?), dan moet de winkel er voor zorgen dat laptop kostenloos gerepareerd wordt mits de reparatie de levensduur van het apparaat verlengt.

• Colan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-04 15:18

Colan

sucks @ solderen

zoals glimbeek al zegt zou het aan je inverter kunnen liggen, maar aangezien het al een ouder type is zou het kunnen dat de reparatie niet meer onder de garantie valt

wat je kunt proberen is een andere defecte NC6000 op de kop tikken en zelf de inverter verwisselen

Simplicity is de bom...

• reshi
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-05 10:52
inverter ja, dat was het :)

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-05 21:05
Die inverters zijn meestal met een klein stekkertje aangesloten. Misschien zit daar gewoon een slecht contact in.
Scherm van dat type laptop is heel makkelijk open te maken. Het inverter-bordje zit meestal onder het lcd-panel.
Kijk gewoon even of het stekkertje nog goedzit. Kan je een dure herstelling schelen. :)

Verwijderd

Topicstarter
Ok super, idee dat ik ga ik proberen.
Ik zal ff moeten zoeken hoe dat allemaal open moet maar veel moeilijker dan op een NC6220 kan het niet zijn.
Daar heb ik al eens een compleet scherm van vervangen.

Thanks for the tip! Goed paasweekend allen
Pagina: 1