Toon posts:

Internet eruit zodra laptop aangaat?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een paar weken een probleem met mijn laptop.

Ik heb kabelinternet van Ziggo/Casema, nooit problemen gehad tot dus een tijdje terug. Heb een motorola modem, daarin DHCP uitgezet en er een router achter hangen. In het netwerk zitten een aantal vaste IP's, en een paar DHCP clients. Alles werkt naar behoren tot ik de laptop op het netwerk laat...

Laptop aan en *pats* internet weg, lokaal nog wel verbinding.

Laptop heeft Vista en XP, beiden hebben het probleem. Geprobeerd met DHCP-ip en vast ip. Geprobeerd met een oud routertje en een draadje en een nieuwere router draadloos; laptop aan = internet dood.

Melding uit log van modem:
1970-01-01 00:00:16 3-Critical D003.0 DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response.
1970-01-01 00:00:13 3-Critical D001.0 DHCP FAILED - Discover sent, no offer received

Laptop uit en probleem is weg.

Ik heb geen virus kunnen ontdekken, heb AVG en ZA erop staan.

Het is trouwens een Sony Vaio FZ-21M.

Wie oh wie heeft een idee wat hier gaande is?

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:20
Heb je al een ander IP-adres voor de laptop geprobeerd? Waarschijnlijk pakt 'ie nu het IP van een andere pc of de router oid.

Verwijderd

Topicstarter
Yep van alles geprobeerd.

Verschillende vaste ip's alsmede ip's toe laten wijzen door DHCP.

Maakt allemaal niets uit, internet vliegt er vrijwel direct uit.

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-03 15:09

chromeeh

the Gnome

Geen dubbele hostnames in je LAN?

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Verwijderd

Topicstarter
Klopt, geen dubbele hostnames.

Ik ben mij psychisch al aan het voorbereiden op een herinstallatie van Vista.... :(

• biomass
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-03 22:20
MAC adres conflict?? kun je de web/telnet interfaces van je netwerkdoosjes (router/modem) bereiken als de laptop het enige aangesloten apparaat is?

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:20
Verwijderd schreef op donderdag 09 april 2009 @ 21:29:
Ik ben mij psychisch al aan het voorbereiden op een herinstallatie van Vista.... :(
Je zegt dat je dualboot op die pc hebt en het in beide OS'en niet werkt. Lijkt mij dat het dan geen zin heeft om Vista opnieuw te installeren. Probeer eens voor de grap een Linux Live-CD'tje, kijken of het probleem daar ook speelt.

Verwijderd

Topicstarter
biomass schreef op donderdag 09 april 2009 @ 21:35:
MAC adres conflict?? kun je de web/telnet interfaces van je netwerkdoosjes (router/modem) bereiken als de laptop het enige aangesloten apparaat is?
Ik kan modem en router benaderen van laptop én van andere computers, enkel geen internet meer.

Verwijderd

zie je meerdere netwerken staan of niet, zoja verander je kanaal. meestal helpt t. Kan zijn dat de buurman/vrouw op de zelfde kanaal aan het internetten zit.

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-03 05:13
Heb je niet de modem en router beide als bridge ingesteld?
Wat is het IP van de apparaten?
Zet ook eens de NAT functie van je modem uit en gebruik de router als.. tsja.. router ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 12:58:
zie je meerdere netwerken staan of niet, zoja verander je kanaal. meestal helpt t. Kan zijn dat de buurman/vrouw op de zelfde kanaal aan het internetten zit.
Het probleem is er ook met een kabel, heb dan dus geen last van de buren lijkt me.

Verwijderd

Topicstarter
Moning2 schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 13:01:
Heb je niet de modem en router beide als bridge ingesteld?
Wat is het IP van de apparaten?
Zet ook eens de NAT functie van je modem uit en gebruik de router als.. tsja.. router ;)
Modem: 192.168.100.1
Router : 10.0.0.138 of 192.168.1.1 (maakt geen verschil)

Modem, geen DHCP, volgens mij ook geen NAT
Router , DHCP en NAT.

Let wel, ik heb dezelfde opzet al maanden draaiende gehad zonder een enkel probleem. tijdje terug ineens wel problemen, maar enkel als de laptop aanstaat.

Wie oh wie?

• Moning2
Verwijderd schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 20:36:
[...]
Modem, geen DHCP, volgens mij ook geen NAT
Dan snap ik de DHCP error uit je modem log niet helemaal..

Wat je ook kan proberen is je modem te laten routeren en van je router een switch maken.
Dus de kabel van uit je modem in een LAN poort van de router steken en niet in de WAN poort

[ Voor 12% gewijzigd door Moning2 op 10-04-2009 20:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij slaat dat op het verkrijgen van een IP van Casema/Ziggo, of zit ik er dan helemaal naast?

• Moning2
Verwijderd schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 20:42:
Volgens mij slaat dat op het verkrijgen van een IP van Casema/Ziggo, of zit ik er dan helemaal naast?
Niet als je modem een DHCP server heeft (wat jij bedoelt is een bridge)
Heb het hier zelf ook, werkt prima! (speedtouch 510i (modem met DHCP server) - WAG325N (Wireless switch) - WRT54G (WLAN adapter) - PC, omslachtiger kan het niet :Y) )

Verwijderd

Topicstarter
Nou dan snap ik er niets meer van, DHCP in het modem staat uit. Dus enige DHCP melding die dat ding kan geven is er een naar buiten toe zeg maar. Lokaal doet dat ding niets ander dan doorgeven (bridge?).

Situatie: Casema - Modem (Motorola) - Router (WRT54GL) - PC (of Switch - PC)

De reden dat ik DHCP in het modem uitgezet heb en in de router aan is dat de router veel meer mogelijkheden geeft dan dat suffe SurfBoard dat in het Motorola ding zit.

Verwijderd

DHCP problemen krijg je ook vaak bij brakke netwerkkabels, klinkt raar maar heb het al 3x met eigen ogen gezien.
Dus heb je het weleens met andere kabel geprobeerd.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het draadloos en met draad.. Zelfs met verschillende draadjes. Zelfs met verschillende routers.. vast IP-adres en toegewezen ip adres.

laptop op netwerk = einde internet.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2009 23:29 ]

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Kwam een paar maanden terug een vergelijkbaar probleem tegen bij iemand, as in: internet plat na aansluiten specifieke pc, alleen was de router niet goed (traaaaag) benaderbaar.

Een snelle blik op de router liet ontzettend veel netwerkactiviteit zien vanaf de pc in kwestie. Hardware leek in orde, dus NOD32 Antivirus erop gezet.
Die z'n werk laten doen (believe me, dat was hard nodig) waarna alles weer goed was :)

Maar aangezien beide OS'en het probleem hebben bij TS, lijkt me een virus/trojan/spyware? niet zo waarschijnlijk, tenzij deze zich ook naar het andere OS heeft gekopieerd en bij beide gekke dingen zit te doen...

[ Voor 5% gewijzigd door Raven op 10-04-2009 23:40 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:34
En als je de laptop zelf een hard ip adres geeft ?

Edit:
Lees net dat je dat ook al geprobeerd had...

[ Voor 35% gewijzigd door rinkel op 11-04-2009 00:01 ]

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Mr.Qips schreef op donderdag 09 april 2009 @ 21:52:
[...]

Je zegt dat je dualboot op die pc hebt en het in beide OS'en niet werkt. Lijkt mij dat het dan geen zin heeft om Vista opnieuw te installeren. Probeer eens voor de grap een Linux Live-CD'tje, kijken of het probleem daar ook speelt.
Heb je al een Linux Live-CD'tje geprobeerd?

Want je hebt ondertussen zoveel dingen al uitgesloten dat het bijna wel software matig moet zijn.

O ja, heb je wel internet zonder router met de laptop? Heb je ergens anders wel internet met de laptop?

Verwijderd

wat bedoel je hier met geen internet? geen dns, geen ip adres, kun je niet pingen naar adres binnen subnet, of niet naar adres buiten je subnet?
wanneer je ineens niet meer naar buiten kan na inpluggen laptop lijkt het verkeerd te gaan in router, ff andere router proberen dus(je modem bijvoorbeeld)

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal vandaag of morgen eens kijken of ik (illegaal) via een wireless netwerkje bij iemand anders de boel plat leg of wel kan internetten.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 17:21:
wat bedoel je hier met geen internet? geen dns, geen ip adres, kun je niet pingen naar adres binnen subnet, of niet naar adres buiten je subnet?
wanneer je ineens niet meer naar buiten kan na inpluggen laptop lijkt het verkeerd te gaan in router, ff andere router proberen dus(je modem bijvoorbeeld)
Lokaal wel verbinding, geen internet. Dus verschillende routers geprobeerd, zelfde resultaat.

Heb er nu AVG en Zone Alarm opstaan, lijkt mij in de meeste gevallen afdoende. Ik zal eens kijken wat een trial van NOD32 doet.

• Bongoarnhem
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-03 19:29
Probleem al opgelost?

Heb meegelezen en ben heel benieuwd naar de oplossing.
Pagina: 1