Toon posts:

Stock cooler verwijderen

Pagina: 1
Acties:
  • 475 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik wou graag mijn standaard cooler van Intel te losmaken van het moederbord maar ik zou niet weten hoe.
Kreeg hem wij de 4300 1.8Ghz

Foto: Afbeeldingslocatie: http://lhanewacker.nl/stock.JPG

Groetjes Leon Hanewacker

Verwijderd

hem wij de :?

Hoog tijd om dat ding schoon te maken :X

Draai die 4 dingen op de hoeken een kwartslag linksom en dan moet je 'm er zo af kunnen tillen.

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:05
Met zo'n wazige foto kunnen wij weinig. Wat heb je zelf al geprobeerd? Heb je al op de website van Intel gekeken of daar staat uitgelegd hoe het moet?

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Verwijderd

Gewoon een kwartslag naar links en dan trekken aan de pootjes.

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Idd, naar links draaien en aantrekken. Sim-pel

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Verwijderd

Topicstarter
@HIpDsK
eventjes proberen:) En daarom wou ik hem juist losmaken

@NitroX infinity
Op de site van Intel niet maar wel op google e.d.

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20-05 17:54
Verwijderd schreef op donderdag 09 april 2009 @ 20:09:
@HIpDsK
eventjes proberen:) En daarom wou ik hem juist losmaken

@NitroX infinity
Op de site van Intel niet maar wel op google e.d.
Voor schoonmaken hoef je hem niet los te maken! Gewoon even afblazen met perslucht ofzo.

• o_Omgwtf
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-03 16:02
mcDavid schreef op donderdag 09 april 2009 @ 20:13:
[...]

Voor schoonmaken hoef je hem niet los te maken! Gewoon even afblazen met perslucht ofzo.
Wat nieuwe koelpasta op z'n tijd kan nooit kwaad :)

Verwijderd

mcDavid schreef op donderdag 09 april 2009 @ 20:13:
[...]

En dan wat condensatortjes wegblazen van het mobo. Ja goed plan.

Demonteren en lekker buiten even schoonblazen of met een borstel schoonmaken. Nieuwe pasta er op en terugzetten. Een stuk beter :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 april 2009 @ 20:18:
[...]

Demonteren en lekker buiten even schoonblazen of met een borstel schoonmaken. Nieuwe pasta er op en terugzetten. Een stuk beter :)
Met wat perslucht? Ik weet niet hoeveel bar er op jouw busje staat maar mat een gewone blaas je echt geen condensatoren weg.

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20-05 17:54
Verwijderd schreef op donderdag 09 april 2009 @ 20:18:
[...]

Tenzij je eerst met een soldeerbout aan de slag bent geweest en een duikfles zonder reduceerventiel gebruikt voor de perslucht, hoef je je daar niet echt druk om te maken lijkt me :+

Verwijderd

Topicstarter
Het is gelukt:) Losgemaakt even met stofzuiger langsgeweest en doekje ertussendoor en draait weer als een trein:)

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20-05 19:46

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

oh, als ik een koeler loshaal doe ik het gelijk echt grondig :P , gewoon afspoelen onder de kraan :) , dan moet je wel eerst de fan er af halen maar dat is zo gebeurt met die clipjes die er om heen zitten gevouwen ..

Signature

• frankK800i
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:31
BGB4rn schreef op donderdag 09 april 2009 @ 21:33:
oh, als ik een koeler loshaal doe ik het gelijk echt grondig :P , gewoon afspoelen onder de kraan :) , dan moet je wel eerst de fan er af halen maar dat is zo gebeurt met die clipjes die er om heen zitten gevouwen ..
Afspoelen onder de kraan?? Dat is wel erg weinig power vind je niet. Ik gebruik dan gewoon m'n hogedrukspuit

MVG, Frank

• BGB4rn

BGB4rn

das niet alles als je een koeler hebt met veel finnetjes als je mugen 2 oid. die worden dan denk ik niet zo recht zegmaar :P

Signature

• Running_Cow
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Ik mik die zooi altijd in de afwasmachine. Werkt perfect, en het komt eruit als nieuw. uiteraard na verwijdering van de nodige elektronica wat ik nog een keer wil gebruiken.

En ik geloof er niet in dat als je met perslucht op je moederbord zou blazen om hem schoon te maken dat dan de componenten om je oren vliegen...

U.P.L.I.F.T.I.N.G.

• BGB4rn

BGB4rn

tenzij ze los op het moederbord liggen , dan heb je een kans :P

maar ik kan nu weer mooi ideetjes op doen , ik ben binnenkort ook aan de beurt :(
maar een vaatwasser vindt ik te lang duren en me ouders kijken me dan ook een beetje raar aan lijkt me :P
moet je weer 2 uur wachten en niet gamen :| dat kan toch niet :+

Signature

Verwijderd

Je moet stof ook niet uit je koelers pulken maar uit je stoffilters ;)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dit was met een beetje eigen inzet ook prima zelf uit te vinden. Pak voor dit soort dingen in het vervolg de installatieguide erbij en lees die achterstevoren.

Dit topic gaat dicht wegens gebrek aan inzet (en het feit dat het nu al weer offtopic gaat).
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.