Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankK800i
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-08 22:36
Ik zit te twijfelen of ik mijn geheugen upgrade naar 3 of naar 4 gb geheugen. Ik weet dat windows meestal maar 3,12 gb kan aanspreken, maar ik heb een onboard videokaart die van het RAM gebruik maakt. als ik de computer opstart krijg je altijd zo'n scherm te zien met de snelheid van je proc. enz. en daar staat 1800 mb, terwijl ik 2 gb erin heb zitten. Dus zou je denken dat als het bios het al als een verschil ziet, windows het al helemaal doet, en dus 3,12 gb RAM en nog meer VRAM aanspreekt toch?.

Heldere vraag: Heeft mijn Windows 32-bit wat aan 4 gb i.p.v. 3 gb geheugen i.c.m. videokaart of niet?

MVG, Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:17
Is het misschien niet slimmer om een losse videokaart te kopen met eigen geheugen?

Het is trouwens handig als je vertelt wat je met je systeem doet (welke programma's etc.)

[ Voor 36% gewijzigd door NitroX infinity op 09-04-2009 19:55 ]

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
  • Laatst online: 13-09 11:34
Voor zover ik weet word al het andere/overige geheugen geadresseerd en kan je videochip daar dus geen gebruik van maken. Zou wel leuk zijn als dat kon idd, maar daarvoor zou je dus naar 64 bit moeten switchen :)

Wat NitroX infinity aangeeft is misschien ook iets om over na te denken, zo'n videochip is alles behalve krachtig en om daar nou x mb voor op te offeren...

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor je videokaart gaat het niet gebruikt worden maar je kunt er wel een RAMdisk in aanmaken. Dan kun je die 600 - 800 MB iig benutten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor je videokaart gaat het niet gebruikt worden maar je kunt er wel een RAMdisk in aanmaken. Dan kun je die 600 - 800 MB iig benutten.
Heb ik nog noooit van gehoord! Maar zoals ik begrijp (heb namelijk ook 4Gb RAM en Vista 32bit) kan je dus een F:/ maken van je RAM, terwijl je je standaard 3325MB overhoudt zoals eerst?

http://www.mydigitallife....-xp-2000-and-2003-server/

praktisch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het draaien. 32-bit XP. PAE mode. 64-bit OS mode in BIOS. Ik had eerst 3200 MB van de 4096 MB. Nu 3000 MB en een RAMdisk van bijna 800 MB waar mijn Temp Internet Files op staan.

Een kennis heeft het ook draaien. Zelfde setup. Ander mobo. Die heeft zelfs 3200 MB + die bijna 800 MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankK800i
  • Laatst online: 22-08 22:36
Oké bedankt voor alle replys, weet genoeg, topic kan wat mij betreft nu gesloten worden!

MVG, Frank

Pagina: 1