• Piet Marisael
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-05-2023
Ik gebruik de Philips dvdr7300H/19 recorder al een tijdje.
Echter sinds kort ben ik toch maar overgestapt naar digitale televisie.
Helaas is het bewuste kabeltje voor de g-link verloren geraakt.
Navraag bij Philips leverde niets op, ook zij hebben dat kabeltje niet meer.
Diverse winkelketens heb ik bezocht met hetzelfde resultaat.
Zoeken op Google levert alleen maar summiere beschrijvingen op.
En dat voor een recorder die pakweg maar een paar jaar oud is.

Vraag 1: Weet iemand of en waar die kabeltjes nog voorradig zijn?
Vraag 2: Is er een andere oplossing te bedenken om het geheel wel werkend te krijgen?

Ik zou er erg mee geholpen zijn.

• Friedchicken
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06-2015
Volgens mij zijn het van die kabeltje met een 3,5mm aansluiting en een IR-Sender. Die worden ook nog gebruikt bij Sony DVD-Recorders. Je kan een verzoek neerleggen bij een dealer, er zijn genoeg gebruikers die het G-Link kabeltje nooit gebruiken.

• Piet Marisael
Ik weet dat er van die bewuste kabeltjes bestaan.
Mijn dealer had al zo'n exemplaar, helaas niet met een juiste aansluiting.
Zou zo'n kabeltje ook zelf te maken zijn?

• Tekielja
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Marmitek heeft voor hun "invisible control" infrarood verlenger ook een extra ir oog beschikbaar, dit kabeltje is voor zover ik kan zien gelijk aan een G-link kabel, 3,5mm plug met aan het einde een IR oog. Misschien is dat een optie?
http://www.marmitek.nl/nl/catalogus/product.php?product=305

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
mijn pioneer DVR530H heeft ook zo'n g-link kabeltje, als aansluiting zit er een mono 'koptelefoonplug' aan en aan de ander kant een IR sensor.

ik gebruik 'm om m'n UPC decoder aan te sturen.

als het bij jou om zo'n zelfde aansluiting gaat, zo je 's kunnen kijken bij pioneer.

• Piet Marisael
Er is mij ooit eens verteld dat diverse merken allemaal iets te maken hebben met Matsushita Electric Industrial in Japan.
Met bovenstaande aanbevelingen in acht nemende, ben ik eens verder op zoek gegaan.

Een gevonden kabeltje bedoeld voor de Panasonic blijkt ook te werken.

Toeval dat diverse apparaten van verschillende merken allemaal op elkaar lijken?
Het zou mij helemaal niet bevreemden als ze allemaal hetzelfde binnenwerk hebben afkomstig uit dezelfde genoemde fabriek. _O-

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:31
Piet Marisael schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 12:30:
Er is mij ooit eens verteld dat diverse merken allemaal iets te maken hebben met Matsushita Electric Industrial in Japan.
Met bovenstaande aanbevelingen in acht nemende, ben ik eens verder op zoek gegaan.

Een gevonden kabeltje bedoeld voor de Panasonic blijkt ook te werken.

Toeval dat diverse apparaten van verschillende merken allemaal op elkaar lijken?
Het zou mij helemaal niet bevreemden als ze allemaal hetzelfde binnenwerk hebben afkomstig uit dezelfde genoemde fabriek. _O-
Dat lijkt me niet onlogisch nee. Matsushita Electric ìs Panasonic. Onlangs heeft Matsushita hun naam maar veranderd naar de alom bekende naam Panasonic ;)
Pagina: 1