Verwijderd

Topicstarter
Hee

Heb zojuist een OCZ XTC ram koeler geinstalleerd, alleen zit hij echt ontzettend dicht op mijn gpu (9800gtx).
Het scheelt denk ik 1 of 2 mm. Vandaar dat ik er dus een paar laagjes (3) plastic tape op de zijkant van de koeler heb gedaan. Dit voor het geval dat de koeler de kaart ooit aan zou raken, er in ieder geval geen kortsluiting ontstaat.
Nu veroorzaakte dit eigenlijk een ander probleem. Want in games wordt mijn GPU denk ik wel 75-80 graden max. Gaat de tape dan niet smelten? (De tape raakt de gpu niet, maar zit er dus wel 1mm vanaf zo ongeveer)
Alvast bedankt.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2009 19:05 ]

Verwijderd

Nee de tape gaat niet smelten. Plastic tape smelt ongeveer bij 200 graden farenheit du ongeveer 95 graden celcius. http://www.machinist-mate...on_table_for_plastics.htm Nou wordt je koeler dit dus niet.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2009 19:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oke, bedankt voor de snelle reactie.
Wilde het toch graag even checken :P
Overigens denk ik dat de bovenkant van de gpu (de printplaat die dus in de buurt van de koeler en de tape zit)nog niet half zo warm wordt als de onderkant waar de koeler zit (core / memory etc.) toch?

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2009 19:16 ]

• Turbo-Puppy
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

idd dat is de core temperatuur.

ik had laatst met mijn laptop steeds dat de northbridge bij HD video naarde 87/88 graden ging .
toen ik de onderzeide eraf haalde en het heatsink op temperatuur controleerde haalde deze soms 55/56 graden en die was maar af en toe hij bleef voornamlijk lager.

waarschijnlijk heeft je gpu een interne temp. meter en op de 1 of andere manier geven die temperaturen weer die het "core" daarwerkelijk is ..en die is sowieso bloedheet.

niks om je zorgen te maken lijkt me , anders meet het gewoon even zelf na met een temp. meter ...
of met je vinger ..75/80c wil je namelijk niet graag aanraken ;)

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Mijn OCZ XTC koeler tikt mijn 4850 zelf ietsjes naar beneden... heb tot nog toe geen last ermee gehad... geen idee of het kwaad kan...