WLAN: stop uitzenden SSID=geen connectie meer

Pagina: 1
Acties:

• HanslH
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-01 07:10
Heb mijn winXPpro laptop prima via wifi verbonden met fritzbox wireless. Als ik mijn fritzbox instel de SSID niet uit te zenden krijg ik geen verbinding meer, ook niet na hetstel verbinding.
De instelling ook verbinding maken als het netwerk niet uitzend staat aan.
Mis ik iets?
btw, mijn HTC-gsm kan nog prima internetten via de fritzbox als uitzenden SSID uitstaat

[ Voor 13% gewijzigd door HanslH op 09-04-2009 18:40 ]

Nikon D3, nikkor 24-70 2.8, nikkor 14-24 2.8

• HanslH
probleem ongewoon of te gewoon?

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-03 17:02

YellowCube

Wait...what?

ik neem aan dat je al een geprobeerd hebt de verbinding compleet opnieuw aan te maken?

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
Heb je "verbinding maken ook als het netwerk niet uitzendt" aangevinkt? Wat ook een goede optie is, is gewoon je SSID aan laten staan.. Als je bang bent dat iemand je anders kan scannen heb je niet erg veel aan ssid uit zetten want je hebt nog altijd je andere packets die over en weer blijven gaan..

• HanslH
opnieuw aangemaakt: ja
aangevinkt: ja (zoals in 1e post stond)

ongewoon dus, oke

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-03 17:02

YellowCube

Wait...what?

wat zijn de specs van je laptop?
(n dan in het bijzonder: wat voor 'n netwerkkaart zit er in)
Heb je al eens geprobeerd drivers van je netwerkkaart opnieuw te installeren/update te doen?

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Het is in ieder geval ongewoon ja, normaal moet het ook zonder zichtbaar SSID prima werken. Dus misschien even de WLAN drivers van je laptop updaten of de firmware in je router (ook al kan je telefoon wel met die router verbinden, het kan zijn dat er iets mis is waar je laptop moeite mee heeft).

Maar ik zou eigenlijk het SSID gewoon aan laten staan, het uitzetten ervan heeft namelijk geen enkele zin wat betreft veiligheid. De enige goede beveiliging is WPA2 AES met een sterke sleutel. MAC adres filtering heeft ook geen zin bijvoorbeeld.

• HanslH
Oke, met dat advies kan ik eigenlijk ook best veel. Als de toegevoegde veiligheid nihil is dan maak ik me er verder ook niet meer druk over.

Pagina: 1