Beste mede-tweakers,
Ik heb vandaag eindelijk mijn onderdelen voor mijn pc binnen gekregen. Heb inmiddels alles stap voor stap (zoals de handleiding voorschrijft) geinstalleerd. Wilde voor het eerst opstarten maar mijn monitor springt niet aan. Ook mijn toetsenbord gaat niet branden (0f knipperene) bij het opstarten. Wat kan het probleem zijn?
Wat ik al gedaan heb:
- alles los gekoppeld en alles weer op nieuw stap voor stap aangesloten.
- met 1 geheugen bankje in verschillende sloten opgestart
- dvd drive en frontpannel ontkoppelt zodat ik alleen een hd aangesloten heb staan.
- vga kabel nagekekenen en opnieuw aangesloten.
- verschillende jumpersets geprobeerd
- Bios batterij eruit en er in gedaan
systeem specs:
moederbord: Asus M3A78 PRO
processor: AMD phenom || X3 720 BE
geheugen: OCZ platinum Dual Channel ocz2p8004GK (staat in de QVL van het moederbord)
HD: Hitachi Deskstar model HDS 722516 VLAT80
Kast+voeding: HKC 7062NB (voeding die er in zit is deze)
CPU koeler: Arctic Freezer 64
DVDR: Samsung Writemaster SH-S223F
Monitor: LG studioworks 700s
Wie kan mij helpen? Is er iets dat ik verkeerd ingesteld heb? Zijn er dingen niet compatible met elkaar? Heb ik misschien een DOA?
Groeten Sven
Ik heb vandaag eindelijk mijn onderdelen voor mijn pc binnen gekregen. Heb inmiddels alles stap voor stap (zoals de handleiding voorschrijft) geinstalleerd. Wilde voor het eerst opstarten maar mijn monitor springt niet aan. Ook mijn toetsenbord gaat niet branden (0f knipperene) bij het opstarten. Wat kan het probleem zijn?
Wat ik al gedaan heb:
- alles los gekoppeld en alles weer op nieuw stap voor stap aangesloten.
- met 1 geheugen bankje in verschillende sloten opgestart
- dvd drive en frontpannel ontkoppelt zodat ik alleen een hd aangesloten heb staan.
- vga kabel nagekekenen en opnieuw aangesloten.
- verschillende jumpersets geprobeerd
- Bios batterij eruit en er in gedaan
systeem specs:
moederbord: Asus M3A78 PRO
processor: AMD phenom || X3 720 BE
geheugen: OCZ platinum Dual Channel ocz2p8004GK (staat in de QVL van het moederbord)
HD: Hitachi Deskstar model HDS 722516 VLAT80
Kast+voeding: HKC 7062NB (voeding die er in zit is deze)
CPU koeler: Arctic Freezer 64
DVDR: Samsung Writemaster SH-S223F
Monitor: LG studioworks 700s
Wie kan mij helpen? Is er iets dat ik verkeerd ingesteld heb? Zijn er dingen niet compatible met elkaar? Heb ik misschien een DOA?
Groeten Sven