Je hebt wel een hoop lef om dat te zeggen. Ik denk dat hier in
Webdesign, Markup & Clientside Scripting er genoeg mensen zijn die zullen bevestigen dat ik het toch eigenlijk wél snap en dat zij in het verleden best veel aan mijn reacties hebben gehad om het zelf ook beter te gaan snappen.
Die titel is meta-informatie, maar dat betekent niet dat het informatie is die niet belangrijk is voor de gebruiker. Het is een integraal onderdeel van dat document. Als de <title> prominent zichtbaar is, zoals dat bij e-mail het geval is, dan heb je nooit een exacte kopie van dat element nodig in de vorm van een <h1>. Het is gewoon volstrekte onzin om de titel 2 keer in je beeld te zetten.
Jij hebt doordat je in browser-termen denkt, de <title> als een soort wegwerp-element geclassificeerd. Ja, het wordt gebruikt door Google. Maar als die er niet zou zijn, dan zou je 'm gewoon leeg laten.
Nee, het title element heeft een heel ander doel dan een h1. Ze hebben allebei hun bestaansrecht. Sterker nog, er zouden vrij weinig HTML documenten moeten zijn waar ze niet in voorkomen. Sowieso is de title verplicht en zeer belangrijk.
Nee, een kop is altijd zinvol als er een stukje tekst volgt waar het over gaat. Of eigenlijk andersom. Als je een stukje tekst hebt waar je een kopje voor hebt, dan hoort dat kopje direct voor die tekst te staan. Hetzelfde geldt als wanneer je een kopje hebt voor een langer stuk tekst dat weer is onderverdeeld in secties waar subkopjes boven staan. Ik raad je aan ook eens naar de technische opbouw van de
HTML 4.01 Specification te kijken, en naar bijvoorbeeld HTML exports van Docbook documenten.
Wat heb je er nu aan om levensgroot bovenaan de pagina "INTRODUCTIE" te zien?
Als je hem er niet wilt
zien kan het correct zijn om met CSS dat kopje te laten verdwijnen voor grafische browsers, maar dan raad ik je tóch aan om een h1 te plaatsen, direct vóór de hoofdinhoud van de pagina.
Als het niet goed genoeg is voor je <title>, dan is het niet goed genoeg voor je <h1>.
Ik neem bewust deze toon aan om een punt te maken. Moet je even zien wat mijn statement was:
Ik maak hier dus een observatie dat je eigenlijk die elementen niet echt nodig hebt. Je kan de titel immers als hoogste kop gebruiken. Komt hij opeens schreeuwen dat ik er niks van begrepen heb:
Nogal logisch. Je verkondigt iets dat niet klopt. Jij mag het vinden, maar het is niet wat de rest van de wereld ervan zou moeten vinden.
Nou, dan krijgt hij het terug ook.
Je bent gewoon op je pik getrapt omdat ik zei dat jij het niet hebt begrepen. Dat geeft niet hoor, het duurde ook even voordat ik zelf goed begreep hoe het precies zit. HTML is niet zo eenvoudig als mensen soms denken.