Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Vragen Database in Access 2003

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet een database maken waarmee ik projecturen kan registeren.

Normalisatie is af en klaar en heb ik door verschillende mensen laten controleren, alleen zit ik nou vast bij een formulier.

We hebben nou een formulier waarbij je een nieuw project kan aanmaken, en je kunt meerdere afdelingen of medewerkers kiezen bij dat project.

Nou moet er een formulier komen waarin de huidige projecten moeten komen te staan. De bedoeling is dat projecten kunnen worden uitgevinkt in dat formulier en dan niet meer weergeven worden. Alleen kom ik hier totaal niet uit, iemand hier die er ervaring mee heeft en mij eventueel kan helpen?

Groetjes Marc

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:12

Dido

heforshe

Je bedoelt dat een project verdwijnt als je erop klikt? Hoe boos wil je je gebruikers krijgen? De eerste gebruiker die een keer misklikt bedenkt originele manieren om je te martelen ;)

Wat betekent mijn avatar?

Verwijderd

hij bedoelt niet tonen.
maar dan nog voorzie je best een knop 'alle projecten tonen'.
standaard laat het formulier enkel de actuele projecten zien (ik laat aan TS over of dat kan op basis van een query vanuit de velden die je nu al hebt, of dat er misschien een extra veldje toegevoegd dient aan de projecttabel.), klik je op de knop alle projecten, zie je het volledige lijstje, en kan je de niet te tonen projecten aanvinken.

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-10 13:46
Makkelijk. Maak een filter.
Je hebt bijvoorbeeld een veld 'status'. Dit is een binair veld, met true = actief en false = inactief.

Vervolgens op het hoofdform een wisselknop 'Toon met Inactieven'.

En dan met code achter die knop het filter bepalen en in of uitschakelen.

Houdoe