Toon posts:

@home en netwerkje: *bijna* goed

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Netwerkje aangesloten op @home kabelmodem.

Het betreft 2 W98SE machines, waarvan de eerste (de server) gebruikt is voor de installatie van het kabelmodem.
De tweede PC (werkstation) is d.m.v. ICS en DHCP verbonden met de eerste. Zie users.bart.nl/~martin/howto/ voor details.

Het gekke is nu dat alles (web, mail, ftp, etc.) werkt, behalve dat er vanaf het werkstation geen gebruik is te maken van de specifieke @home-dingen, zoals een homepage die 'http://www' heet, en een POP- en SMPTP-server die naar de simpele naam 'mail' luisteren.
Deze dingen werken vanaf de server dus wel, en ook verder (bestanden en printers delen) werkt het netwerkje goed.

Wat doe ik fout?!

Verwijderd

Je moet je proxy server instellingen invoeren! Dan moet het werken.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 27 februari 2001 16:25 schreef gava het volgende:
Je moet je proxy server instellingen invoeren! Dan moet het werken.
De proxy geldt voor de browser (IE, in mijn geval). Die op de server staat ingesteld op
'proxy' , poort '8080', zoals het hoort.
Dezelfde waarden invullen in de browser op het werkstation leidt ertoe dat die helemaal niets meer doet (waarschijnlijk om dezelfde reden als de oorspronkelijke fout).
Stel dat ik hier iets fout doe: wat heeft die proxy met de mail te maken?

• hqa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-08-2024

hqa

mail.zwoll1.ov.nl.home.com ipv MAIL

de www pagina ook zo maar dan met www of http ervoor

suc6

Verwijderd

Topicstarter
hqa,
Dat was 'm!
Thanks a lot!
[ik had natuurlijk eerder op goT moeten mailen, i.p.v. eerst 1 1/2 uur zelf te rotzooien;-)]

Verwijderd

[b]Op dinsdag 27 februari 2001 17:00 [ik had natuurlijk eerder op goT moeten mailen, i.p.v. eerst 1 1/2 uur zelf te rotzooien;-)]
Nee. Van rotzooien leer je alleen maar. Niet meteen naar de makkelijkste weg zoeken. ;)

• Dentist
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-08 22:47

Dentist

Next patient please...

Ik heb ook @home en 2 computers. Nu heb ik in beide compu's 1 netwerkkaart zitten. Is dat genoeg om mijn internet mee te delen en zoja, hoe sluit ik het zootje aan? (een splitter oid?). Daarover heb ik niets gelezen in je tutorial..

bedankt,

Dentist

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 27 februari 2001 19:34 schreef krz het volgende:

[..]

Nee. Van rotzooien leer je alleen maar. Niet meteen naar de makkelijkste weg zoeken. ;)
Is mij bekend hoor, ik heb een lange ervaring met rotzooien op allerlei gebied;-). Maar soms vind ik die ervaring wat te lang en niet zo efficient, en ben ik blij dat er mensen zijn die even het verlossende woord kunnen spreken. Kortom: een compliment aan dit forum, zo was het bedoeld.!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 27 februari 2001 20:20 schreef Dentist het volgende:
Ik heb ook @home en 2 computers. Nu heb ik in beide compu's 1 netwerkkaart zitten. Is dat genoeg om mijn internet mee te delen en zoja, hoe sluit ik het zootje aan? (een splitter oid?). Daarover heb ik niets gelezen in je tutorial..
Even iets rechtzetten: het is niet mijn tutorial, ik heb er alleen maar gebruik van gemaakt.
Behalve dus op:
users.bart.nl/~martin/howto/
kun je ook terecht op:
users.bart.nl/~xvp/delen/index.htm
en:
www2.tweakers.net/reviews/171
voor een antwoord op je vragen.
Pagina: 1