Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Vista] Complete PC Backup terugzetten*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Mensen,
Ik heb een vraagje. Ik heb een Windows Vista Ultimate versie (legaal). Ik heb met backup center een volledige backup gemaakt van mijn c schijf. Dit is de enige die in mijn pc aanwezig is. Die is ongeveer 15gb groot. Nu wil ik deze backup terugzetten en nu blijkt hij de backup niet te kunnen vinden :S
De backup heb ik gemaakt op een 650gb Western Digital Elements Externe schijf. Deze is NTFS geformateed. De manier waarop ik de backup terug wil zetten:
Ik doe mijn Windows installatie cd erin van de 32 bits versie (zelfde als is geinstalleerd). Dan ga ik naar pc herstel en dan kan ik kiezen voor volledige pc terug zetten. Dan gaat hij kijken of er een backup is. Ik kan geen pad opgeven want dat wordt niet gevraagd. En hij zegt dat hij niks kan vinden aan backup. Weet iemand wat ik kan doen?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Klinkt stom, maar het moet een lokale schijf zijn wil je 'm succesvol kunnen restoren.
maar:
http://channel9.msdn.com/...e-PC-Backup-and-Recovery/

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05 12:53
Heb nochtans tijdje terug via externe HD/USB een restore gedaan, of volg ik niet juist wat je zegt alt-92?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de backup wel op een externe schijf kunnen maken maar niet kunnen terugzetten van die schijf

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik nu net gedaan heb en wat ook niet werkt:
Ik hem de schijf leeggemaakt en er 2 partities van gemaakt. 1 met meer dan 100 gb vrij voor de installatie en 21gb voor de backup. Ik heb de backup geplaatst zoals hij op de schijf stond:
x:\I:\WindowsImageBackup\LT_van_Leander
Daarin staan de mappen:
Backup 2009-01-21 150225
Catalog
en het bestand:
MediaId

Als ik hem dan probeer te zoeken via "Complete PC terugzetten" kan hij hem niet vinden. Wat ik daarna geprobeerd heb, is de mappen die ervoor staan compleet te verwijderen. En dus die 2 mappen en het bestand direct in de hoofdmap te zetten van de kleine partitie en hetzelfde ook nog eens direct in de grote partitie. En geen van beide werkt

Verwijderd

Topicstarter
Jahoor alweer een bericht van mij. Dit heb ik gedaan. Ik heb er nu 1 grote schijf van gemaakt die NTFS geformatteerd is en compleet leeg. Dan doe je de schijf van de windows installatie erin en ik prik mijn externe schijf erin. Dan start je hem op en ga ja naar de herstelfunctie van de cd. Naruurlijk vind hij de backup niet normaal :S
Maar je gaat dan naar opdrachtpromt onderaan de mogelijkheden. Daar typ je eerst
"wbadmin get disks"
Daar zie je welke disks je hebt.
Vervolgens voer je
"wbadmin get versions -backupTarget:x:"
En voor de x moet dan de letter van de juiste schijf komen.
Vervoglens zie je dus het versie-id van je backup als hij hem kan vinden.
Dan typ je

"wbadmin start recovery -version:03/05/2008-01:31 -itemtype:volume -items:c: -backuptarget:d: -recoverytarget:c:"

Dus je voert het juiste versie ID in, juiste items (schijven om terug te zetten), waar de schijf staat en waar de backup heen moet.

Dit zou als het goed is moeten werken. Dus het kan wel van externe schijf maar het kost wat moeite. Net als van locale schijf trouwen.
Pagina: 1