Toon posts:

Joomla! private messages

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste....

Ik zit met een klein probleempje.
Ik wil graag prive berichten onderling gaan gebruiken binnen FireBoard.

Mijn vraag; Hoe doe ik dat?

Wat heb ik:
Geinstalleerd Fireboard Version; 1.0.5RC2 | 2008-10-27 | 817 [ Redwood ]
Geinstalleerd Joomla; Versie 1.5.8 DutchJoomla!

Ik loop al enige tijd te zoeken naar een dergelijke oplossing en wat ik kan vinden naast myPMS II, Clexus PM, JIM, uddeIM & MISSUS werkt werkt niet of is niet compatible. Tevens geprobeerd om JAM te installeren met de componenten, modules en plugins maar ook deze werkt niet correct.
Ik heb getracht myPMS II te installeren alleen ik kan dan geen nieuwe messages aanmaken. Ben nog niet echt een held in Joomla omgeving.

Euhmmm.... help?

Ik hoop dat jullie me een beetje in de juiste richting kunnen drukken, zou wel fijn zijn en tijdbesparend zijn!

Alvast vriendelijk bedankt!

Grtz,

Pim

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2009 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
Heeft het bedrijf waar je het vandaan heb geen FAQ , mail adress of forum waar je kan kijken?
Lijkt me beter dan GoT :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Noopz.. het bedrijf heeft geen FAQ.

Sterker nog, het is alweer gewijzigd naar wat anders. Het is bedoeld voor Fireboard en tegenwoordig heet het al Kunena.
Ik moet kijken wel compatible zijn met het forum en dat zijn dus de myPMS II, Clexus PM, JIM, uddeIM en MISSUS.

MyPMS werkt niet (nog niet), Clexus bestaat niet meer, JIM niet de juiste/compatible, uddeIM heeft me hele forum gemolesteerd toen ik hem gister geinstalleerd had en MISSUS... geeeeen idee.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-09 20:39

Jiffy

God, you're ugly!

Verwijderd schreef op donderdag 09 april 2009 @ 14:56:
Sterker nog, het is alweer gewijzigd naar wat anders. Het is bedoeld voor Fireboard en tegenwoordig heet het al Kunena.
Ik moet kijken wel compatible zijn met het forum en dat zijn dus de myPMS II, Clexus PM, JIM, uddeIM en MISSUS.

MyPMS werkt niet (nog niet), Clexus bestaat niet meer, JIM niet de juiste/compatible, uddeIM heeft me hele forum gemolesteerd toen ik hem gister geinstalleerd had en MISSUS... geeeeen idee.....
Fireboard is inderdaad opgevolgd door Kunena, recentelijk verschenen in versie 1.09. Ik raad je aan zsm Fireboard te vervangen door Kunena: het aantal bugfixes is zeer groot en een fiks deel daarvan is nog belangrijk óók. Kunena is volledig compatible met Fireboard (je zou het ook Fireboard 1.09 kunnen noemen), maar je dient eenmalig je databases te upgraden.

De nieuwste versie van UddeIM (1.7) werkt prima samen met Kunena 1.09. Dat weet ik zeker, ik gebruik het namelijk zelf ook op m'n site (Joomla 1.0). :)

De combinatie Joomla/CommunityBuilder/Kunena/UddeIM werkt prima en is een heel aardige basis voor een beetje communitywebsite.

UddeIM en Kunena worden trouwens goed ondersteund. Kunena, Joomla (en evt Community Builder) hebben allen een aktief forum met community waar de meeste vragen en problemen worden opgelost.

Ik zie trouwens dat je Joomla 1.5.8 nog gebruikt terwijl 1.5.10 al weer een week of twee uit is. Ik raad je aan zo spoedig mogelijk de updates te installeren. Voor je verder gaat éérst Joomla updaten naar de nieuwste versie, daarna Fireboard vervangen door de laatste editie van Kunena en dán pas naar iets als UddeIM gaan kijken. Je website is nu uitermate kwetsbaar voor hackers. Op deze manier vraag je er om dat je website plat gaat...

[ Voor 20% gewijzigd door Jiffy op 09-04-2009 15:22 ]

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Jiffy,

Ik heb momenteel de Joomla! geupdate naar 1.5.10 inmiddels.
Ik wil graag het FireBoard vervangen naar Kunena.

Zit in uddeIM private messaging? Heb geen flauw idee eerlijk gezegd. Weet wel dat het gewoon een romslomp is om het allemaal voor elkaar te maken. Backupje hier... backupje daar... *zuchtje*

Maar als ik het goed begrijp is er dus geen mogelijkheid meer om PM-en binnen het FireBoard forum....

ojah... even een vraagje tussendoor... moet ik wel eerst 1.0.9 van kunena dan installeren alvorens 1.5.0.A te willen gebruiken of kan ik direct de 1.5.0.A pakken?:)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2009 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-09 20:39

Jiffy

God, you're ugly!

UddeIM ís een Private Messaging component voor Joomla en kan uitstekend samenwerken met Kunena/Fireboard. Geen probleem dus. :)

Over het upgraden naar Kunena vanuit Fireboard: volg de upgradeguide op de site van Kunena.

Daarnaast zou ik voorlopig niet naar Kunena 1.5.0A upgraden: dat is nog een alpha (=test) versie welke niet bedoeld is om op 'echte' sites te gebruiken. Blijf voorlopig gewoon de (net nieuwe) Kunena 1.0.9 gebruiken. Dit is al een forse vooruitgang ten opzichte van Fireboard.

En idd: backups, backups, backups. Daar valt nu eenmaal niet aan te ontkomen als je een eigen site hebt. ;)

Joomla is een mooi systeem, maar ondanks dat het je veel werk uit handen neemt is het opbouwen en onderhouden van een site nog steeds behoorlijk veel werk. Such is life.

[ Voor 11% gewijzigd door Jiffy op 10-04-2009 20:11 ]

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jiffy,

Ik heb Kunena op onverklaarbare wijze juist kunnen installen. (kreeg wel een foutmelding dat mijn SQL niet de juiste versie had en PHP maar dat terzijde)
Heb FireBoard offline gezet en Kunena online.

Nu heb ik uddeim gedownload alleen kan ik het nog niet echt installeren.
Ik heb namelijk al eens eerder een fout gemaakt met een installatie van uddeim waardoor de backend niet meer te benaderen viel.

Heb wel een leuk filmpje gevonden op youtube maar das van een 1 of andere noor... begrijp je niets van:$

Je noemt tevens CommunityBuilder in dit topic. Is dat iets wat ik erbij naast moet installeren?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2009 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kick :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het!

Mijn oplossing :)